Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hetty2
#1069175
Mijn Paco is een schnauzer, ze heeft dus een baard. Ze is stapelgek op zalmkoppen en geniet daar echt van! Maar ja... die baard, die hangt dan zo een half uur langs die zalmkop op te schrobben. Het is dan net of er een zalm door huis heen springt, wat een lucht  :o
Ik heb haar nu een paar keer even gewassen, maar ja, daar kan je niet mee aan de gang blijven. Helaas zal dus als de zalmkop op is, voortaan sardine worden geserveerd op visdag. Ik vind het echt heel jammer, want ze wordt al wild als ze ruikt dat ik het uit de vriezer heb gehaald. Maar ja baarden en vissen....dat gaat kennenlijk niet samen  :(
Door zea
#1069182
Ik heb hetzelfde probleem met Eve, nu houd ze niet van vis, maar af en toe is het echt een zooitje met dat eten :o
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1069472
hetty2 schreef: Mijn Paco is een schnauzer, ze heeft dus een baard. Ze is stapelgek op zalmkoppen en geniet daar echt van! Maar ja... die baard, die hangt dan zo een half uur langs die zalmkop op te schrobben. Het is dan net of er een zalm door huis heen springt, wat een lucht  :o
Ik heb haar nu een paar keer even gewassen, maar ja, daar kan je niet mee aan de gang blijven. Helaas zal dus als de zalmkop op is, voortaan sardine worden geserveerd op visdag. Ik vind het echt heel jammer, want ze wordt al wild als ze ruikt dat ik het uit de vriezer heb gehaald. Maar ja baarden en vissen....dat gaat kennenlijk niet samen  :(
Hoe vaak geef je een zalmkop?
Door tiny
#1069684
Tja, dat probleem ken ikhier ook. Niet zo zeer met baarden maar meer met de haren op de borstpartij. Maar ze vinden het heerlijk en het is verschrikkelijk gezond. Dus ik geef het hier gewoon.  ;)
Door dinnee
#1069769
Ik ken een aantal show-hondjes met baarden. Die eten gewoon brokjes, maar om er voor te zorgen dat de witte baardjes niet roestig kleuren, maakt de eigenaar er altijd staartjes of vlechtjes in.

Ik weet niet of dat een idee is voor je hondje?  ;D

Of misschien even vast zetten met speldjes?

Als hij leert dat erna zalmkop volgt, zal hij het op den duur wel graag laten doen! ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1069811
Als je BARF voert worden die baarden zowieso sneller vet en vuil dus moeten ze toch al wat vaker een natte soplap hebben.
Het is voor mij geen reden om geen zalmkop te voeren, want dan kan ik de ribben ook wel schrappen en de penslappen en de kipkarkassen en eigenlijk alles wel wat niet hapslikweg opgegeten wordt.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1069823
Hier ook "het" probleem bij de oren van Bantu. Maar ook voor mij geen reden om iets niet te voeren hoor :). Ik heb het nu opgelost om elastiekjes in haar oren te doen (onderkant) maar af en toe liggen Didge en Bantu heerlijk op de bank met elkaar restjes eruit te frunniken......
Door zea
#1069835
Elastieken in de baard maakt niet zoveel uit hoor, wordt het nog steeds lekker vies... je gaat hoe dan ook met de baard langs of door het eten! Ik loop ook shows en voor de show moet je toch wassen, dus moet je rekening houden met wat je geeft. Zo zorg ik dat ik Eve de dag voor de show niks geef wat blijft plakken en op de ochtend zelf krijgt ze zowieso niet..... meteen na het verlaten van de ring krijgt ze een bak voer!
Door hetty2
#1069839
Paco krijgt elke week een keertje vis. Ik had me wat vergist in de grootte van de zalmkoppen bij het bestellen, dus voorlopig is dat iedere week een keer een stuk zalmkop. Kan dat kwaad, alleen zalm als vissoort? Ik vond de kop er van binnen zo afwisselend uitzien, dat het me geen probleem lijkt.

Als ze andere dingen heeft gegeten ruik je dat ook. Maar dat vind ik niet zo erg. De lucht van pens of wild (zelfs fazant) vind ik niet zo'n heel probleem, dat ruik je alleen bij het kroelen. De eerste keer na de zalmkop heb ik haar een stuk gedroogde pens gegeven om te kijken of de vislucht dan wat minder werd, maar de vislucht bleek sterker dan de penslucht.

maar euh.. elke week een keer vis betekent elke keer met shampoo dat koppie schoonmaken en zo vaak wassen is toch niet goed?? Of zou alleen schoonmaken met wat warm water voldoende zijn?? Ik weet nog wel dat ik die zalmkoppen net had gehakken en toen heb ik mijn handen toch echt wel met goede zeep moeten wassen om het luchtje wat te laten verminderen. Angelique, wat bedoel jij met een natte soplap?? Haal je dan een natte lap met een drupje shampoo erin langs de kop op??

Staartjes in de baard  ;D. Ik vraag me af of dat voor de hond wel lekker knauwt  :-\

Nee, ik zal niet zomaar die lekkere zalmkop laten vervallen voor het luchtje. Ze geniet er zo van! Ze is nu 2 weken helemaal van KVV af en ze wordt al wild als ze een plastic zakje hoort knisperen. Maar ja, het is voor de hond ook niet prettig als de baasjes haar even niet op schoot willen omdat ze echt ZO stinkt!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1069899
hetty2 schreef: Paco krijgt elke week een keertje vis. Ik had me wat vergist in de grootte van de zalmkoppen bij het bestellen, dus voorlopig is dat iedere week een keer een stuk zalmkop. Kan dat kwaad, alleen zalm als vissoort? Ik vond de kop er van binnen zo afwisselend uitzien, dat het me geen probleem lijkt.

Als ze andere dingen heeft gegeten ruik je dat ook. Maar dat vind ik niet zo erg. De lucht van pens of wild (zelfs fazant) vind ik niet zo'n heel probleem, dat ruik je alleen bij het kroelen. De eerste keer na de zalmkop heb ik haar een stuk gedroogde pens gegeven om te kijken of de vislucht dan wat minder werd, maar de vislucht bleek sterker dan de penslucht.

maar euh.. elke week een keer vis betekent elke keer met shampoo dat koppie schoonmaken en zo vaak wassen is toch niet goed?? Of zou alleen schoonmaken met wat warm water voldoende zijn?? Ik weet nog wel dat ik die zalmkoppen net had gehakken en toen heb ik mijn handen toch echt wel met goede zeep moeten wassen om het luchtje wat te laten verminderen. Angelique, wat bedoel jij met een natte soplap?? Haal je dan een natte lap met een drupje shampoo erin langs de kop op??

Staartjes in de baard  ;D. Ik vraag me af of dat voor de hond wel lekker knauwt  :-\
Nee, ik zal niet zomaar die lekkere zalmkop laten vervallen voor het luchtje. Ze geniet er zo van! Ze is nu 2 weken helemaal van KVV af en ze wordt al wild als ze een plastic zakje hoort knisperen. Maar ja, het is voor de hond ook niet prettig als de baasjes haar even niet op schoot willen omdat ze echt ZO stinkt!
denk dat het elastiekje totaal onbelangrijk is als ze met een maaltijd bezig zijn ;) :D
Tja je moet wel prioriteiten stellen natuurlijk ;D, ik heb hier af en toe 4 stinkhamels naast me op de bank >:(  >:(oke ik hoef geen lik in mijn gezicht na een pens of vismaaltijd (eigenlijk na geen 1 maaltijd :D) maar voor de rest......het went!! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door