Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#1064487
Heeft iemand aleens een geitenkop besteld bij Herby zoja zat er veel vlees aan? en kan je hem als bot geven in het menu?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1066168
Esther11 schreef: Heeft iemand aleens een geitenkop besteld bij Herby zoja zat er veel vlees aan? en kan je hem als bot geven in het menu?
volwassen geiten, en schapenkoppen zijn vrij hard. Ik voer wel eens koppen aan Didge maardan van jonge dieren en voer er altijd wat spiervlees of pens bij :)
Door dinnee
#1066284
Ik voer ook altijd alleen de koppen van kleine dieren. Niet alleen omdat die van grote dieren heel erg had zijn, maar ook omdat ik het idee hebt dat hier nogal veel orgaan in zit (hersenen, ogen). Maar, ze gaan er wel altijd met smaak in!
Door Edelgrijsje
#1068488
Ik geef wel eens schapenkop, maar haal dat ne een kwartiertje weer weg anders vrees ik dat het teveel bot is.
Door Staftime
#1068627
Mijn honden eten zo nu en dan lamskop, maar dat is ook wel een een vrij harde en grote geweest, dus volgens mij van volwassen schaap.
Ik geef het zonder iets anders, want het is al vrij veel.
Maar de dag ervoor en erna krijgen ze alleen maar spiervlees.
Ik moet wel zeggen dat ze door zo'n kop puur krijt poepen.
Het brokkelt helemaal uit elkaar als het naar buiten komt, en is bijna wit.
Er ligt dan geen drol maar een hoopje poeder op de grond.

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, je moet zeker weten dat je hond botten erg goed verteert, anders kan hij verstoppingen krijgen.
Door Huskymeisje
#1068640
Ik geef wel eens lamskop. Ik doe hem voor beide honden door de midden en voer er altijd spiervlees bij omdat ik het toch wel vrij kaal bot vind. Geitenkop hoef ik hier niet te geven want onze honden lusten geen van beiden geit.

Binnenkort krijg ik een kalfskopje van een kalfje dat 2 weken oud was. Ben benieuwd hoe ze dat vinden.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1068691
Staftime schreef: Mijn honden eten zo nu en dan lamskop, maar dat is ook wel een een vrij harde en grote geweest, dus volgens mij van volwassen schaap.
Ik geef het zonder iets anders, want het is al vrij veel.
Maar de dag ervoor en erna krijgen ze alleen maar spiervlees.
Ik moet wel zeggen dat ze door zo'n kop puur krijt poepen.
Het brokkelt helemaal uit elkaar als het naar buiten komt, en is bijna wit.
Er ligt dan geen drol maar een hoopje poeder op de grond.


Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, je moet zeker weten dat je hond botten erg goed verteert, anders kan hij verstoppingen krijgen.
en dit is ook de reden dat ik er spiervlees of pens BIJ zou voeren, om dit te voorkomen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door