Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1062756
Ben net even in de winkel geweest om wat groente te halen, en ga zo maar beginnen met prakken. Morgen komt het vlees al binnen dus kunnen we echt beginnen met barfen!!

Ik heb in de groentenmix zitten:
Broccoli
Bloemkool
Komkommer
Wortels
sperziebonen
dopertjes
witlof
spruiten

Hoop dat dit een goeie mix is, want het is best veel groenten zo bij elkaar dus voorlopig heb ik een voorraadje!!
En dan maak ik als deze voorraad op is een nieuwe mix met andere groentes.
Door ulla
#1062765
Je groentenmix ziet er best goed uit alleen zou ik de doperwtjes weg laten, dat is puur zetmeel waar je hond niets aan heeft. ;)
Door Nynke
#1062774
succes ermee Stephany !!!  Je hebt 3 soorten, dus best wel veel kool, ik meen weleens gelezen te hebben dat daardoor ruzie in de darmen kan ontstaan ::)

Ik zou zelf wat meer bladgroenten toevoegen. 
Gebruikersavatar
Door pike
#1062778
Ik vind drie soorten kool ook veel op dit geheel, en ik mis ook de groene blaadjes zoals andijvie, veldsla, spinazie, romeinse sla, waterkers e.d.  ;)
Door stephany
#1062844
oke dank jullie wel! Heb net alles door de blander gegooit en het zit netjes gescheiden in bakjes. Dus misschien is dan een betere combinatie:

wortel
komkommer
bloemkool of broccoli
sperziebonen
spruiten
witlof
andijvie
veldsla

en spinazie heb ik ergens gelezen dat dat niet zo goed is?? of is dat alleen als je er te veel van geeft?
heb tijdens het mixen alvast even een paar scheppen groente door zn eten gedaan. Hij zat wel een beetje vreemd te kijken maar wel alles netjes opgegeten!
Laatst gewijzigd door stephany op di 07 okt 2008, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1062963
Misschien nog 'n paar teentjes knoflook erbij en iets van knol.. koolraap ,bietje of bataat aardappel ;)
alfalfa of andere prouts is ook lekker.
'n handje vol spinazie is genoeg.
Door Happy Tail
#1062988
en hier gaan er nooit spruitjes door ivm de (neusdichtknijpsmiley) spruitenlucht die er aan de andere kant weer uitkomt.
gewoon ook met de groenten lekker varieren
Door Buran en Co
#1063143
Als het goed is (hoop ik echt...........) komt vandaag mijn nieuwe machine dus gisteren heb ik ook ingeslagen:

spruitjes (voordat ik de neusdichtknijp tip gelezen had.......... :-[)
rode kool
slamelange
worteltjes
boerenkool

daar wou ik wat yochurt doorheen roeren en wat notenmix (naturel mix met amandelen, hazelnoten, paranoten en walnoten) en wat tenen knoflook.

Ok, of missen jullie nog wat??????
Door Mevroi Kruim
#1063156
Ik zou er ook wat vlees doorheen mixen in het begin, en een eitje. Tenzij jij van die brave groenteliefhebbers hebt  :D Tara vreet alles wat ik in d'r bak mik als er maar ei doorheen zit maar Kátur is daar duidelijk kritieser in  :D dus daar gaat wat gehakt doorheen.
Door Red_Hunter
#1063159
Buran en Co schreef: Als het goed is (hoop ik echt...........) komt vandaag mijn nieuwe machine dus gisteren heb ik ook ingeslagen:

spruitjes (voordat ik de neusdichtknijp tip gelezen had.......... :-[)
rode kool
slamelange
worteltjes
boerenkool

daar wou ik wat yochurt doorheen roeren en wat notenmix (naturel mix met amandelen, hazelnoten, paranoten en walnoten) en wat tenen knoflook.

Ok, of missen jullie nog wat??????
Ook hier veel kool gebruikt.
Mijn ervaring met kool is met de neus dicht op de bank zitten. >:(

Groetjes Trudie
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op wo 08 okt 2008, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Buran en Co
#1063163
Kruimel schreef: Ik zou er ook wat vlees doorheen mixen in het begin, en een eitje. Tenzij jij van die brave groenteliefhebbers hebt  :D Tara vreet alles wat ik in d'r bak mik als er maar ei doorheen zit maar Kátur is daar duidelijk kritieser in  :D dus daar gaat wat gehakt doorheen.
Ik wou het samen met een sardientje en wat vlees geven inderdaad, maar dat wil ik er dan bij geven wanneer ik het ga voeren, nog niet wanneer het de vriezer in gaat.
Ook hier veel kool gebruikt.
De kool is dus met name vanwege de stankoverlast? Zal even kijken wat ik verder nog ga scoren dan, gooi ik er nog wat meer soorten bij!!!
Door stephany
#1063515
Nou na lang werk is het dan eindelijk klaar de groentenmix! ben vanmiddag nog even de supermarkt in geweest om wat extra's te halen en dit is het geworden:
Heb de mix in 2-en gesplitst, dan kan ik meteen zien of hij de een beter vind dan de ander.

mix 1

veldsla
broccoli
rode bieten
wortel
spruitjes
komkommer

mix 2

bloemkool
witlof
spinazie
pompoen
wortel
sperziboon

Ik ga 3 a 400 gram mix per week geven dus zal de ene 200gr mix 1 zijn en de andere 200gr mix 2, in elk geval niet 1 week dezelfde mix.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1063519
Buran en Co schreef: Ik wou het samen met een sardientje en wat vlees geven inderdaad, maar dat wil ik er dan bij geven wanneer ik het ga voeren, nog niet wanneer het de vriezer in gaat.
De kool is dus met name vanwege de stankoverlast? Zal even kijken wat ik verder nog ga scoren dan, gooi ik er nog wat meer soorten bij!!!

Om dus te voorkomen dat je denkt....och, liefde verstopt mijn neus....
veel kool kan ook de werking van de schildklier beïnvloeden.
Door Buran en Co
#1063755
Angelique schreef: Om dus te voorkomen dat je denkt....och, liefde verstopt mijn neus....
veel kool kan ook de werking van de schildklier beïnvloeden.
Ah, ok! Heb tomaten en komkommer toegevoegd, volgende keer zal ik voorzichtiger zijn met de koolsoorten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door