Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Desta
#1051458
Kan iemand mij een aantal alternatieve noemen voor kopvlees? Ik geef Desta en Phenna twee keer in de week kopvlees maar elke keer als ik dat geef gaat Phenna aan de scheisserei... Wel jammer, want ze vindt het ontzettend lekker. Dit is tot nu toe het enige waar een van de honden niet goed tegen kan.

Maar goed, ik weet niet goed wat ik ipv kopvlees kan geven...

Wie helpt?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1051499
Je kunt gewoon elk ander spiervlees proberen.
Ik neem aan dat je runderkopvlees bedoelt?
Is het misschien erg vet?
Je kunt ook proberen of als je het in combinatie met wat bot geeft het wel goed gaat.
Door Desta
#1051535
ok thx... ik ga het eens proberen.

Kijken of het met bot wel gaat zal ik ook eens proberen. Ik heb niet het idee dat het erg vet is... denk ik tenminste
Door Happy Tail
#1052015
ik zou het dan combineren met iets met bot, waarom geef je er dan niet half kopvlees en half kipppen nek of karkas bij oid? denk dat dat dan wel werkt, als het inderdaad eraan ligt dat het te vet is. en anders kun je een kopvlees soort nemen dan minder vet is.
Door Antonia
#1052115
Ik las dat dit je menu is. Klopt dit nog steeds, of heb je dingen veranderd?

Maandag  Kippenpoten  230
  Kopvlees      200
  Groenten      80
  Knoflook     


Dinsdag  Parelhoen  230
  Pens      120
  Groenten      80
  1 ei     


Woensdag Kippenpoten  230
  Kopvlees      200
  Groenten      80
  knoflook     


Donderdag 
                Parelhoen  230
  Nier      120
  Groenten      80
  1 ei     


Vrijdag  Kippenpoten  230
  Kopvlees      250
  Groenten      80
  Knoflook     


Zaterdag  Parelhoen  230
  Lever      120
  Groenten      80
  1 ei     


Zondag  Kippenpoten  230
  Pens      120
  Knoflook   

Als het inderdaad nog is zoals hierboven, dan kan het zo wie zo geen kwaad om in plaats van runderkopvlees (ik tel drie keer in de week) ook eens wat ander spiervlees te geven (Lizzy noemde al wat voorbeelden). Zeker omdat je (dat denk ik) ook twee keer per week runderpens geeft en ik schat in dat de lever en de nier ook van een rund zijn?
Verder zie ik 4 keer per week knoflook, persoonlijk vind ik dat ook wat aan de ruime kant. Heb je daar een reden voor? 
Door Desta
#1052420
Wat lief dat je nog even met me meedenkt.

Het menu is wel iets veranderd. Ik heb wat andere diersoorten gekocht waarmee ik het kopvlees afwissel. Dat komt erop neer dat ze nu 1x per week kopvlees krijgen. Ander vlees dat ze krijgen is gans, rund, lam, vis... vanaf volgende week krijgen zo ook geit en schaap.

En oh ja, er staat wel dat ze vier keer per week knoflook krijgen maar dit is in de praktijk niet zo. ze krijgen wel vier keer in de week een rauw ei. Is dat erg?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door