Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1054014
Hier heb ik overigens nooit wat gemerkt van de overgang van 2 keer per dag voeren naar 1 keer per dag voeren en ook niets gemerkt van de overgang naar om de dag voeren.
Door *wendy*
#1054015
Hier krijgen ze 's ochtends 250 gram KVV ivm Gandor medicijnen en de rest 's middags.
Als G er niet meer is, wat hopenlijk nog ffies duurt, gaan wij ook naar 1x per dag.
Kan het niet over mijn hart verkrijgen G wel wat te geven en Ruby niet  :-[
Door Jetpilot
#1054019
Laura2004 schreef: Hier heb ik overigens nooit wat gemerkt van de overgang van 2 keer per dag voeren naar 1 keer per dag voeren en ook niets gemerkt van de overgang naar om de dag voeren.
geen je je honden 4 keer per week te eten?
Door Jetpilot
#1054020
*wendy* schreef: Hier krijgen ze 's ochtends 250 gram KVV ivm Gandor medicijnen en de rest 's middags.
Als G er niet meer is, wat hopenlijk nog ffies duurt, gaan wij ook naar 1x per dag.
Kan het niet over mijn hart verkrijgen G wel wat te geven en Ruby niet  :-[
is een van je honden ziek??
Door Jetpilot
#1054029
Laura2004 schreef: Ja en soms 5 keer.
ik heb gehoord dat je 1 dag vasten kunt doen maar niet meer dan dat .. maar zo te zien gaat het goed. ik leer elke dag iets nieuws  :)
Door *wendy*
#1054035
Jetpilot schreef: is een van je honden ziek??
Arthrose. Daarom krijgt hij Glucosaminecomplex, Duivelsklauw afwisselend pijncompositum, en vaak een (of een deel daarvan) reguliere pijnstiller.
En dat prakt lekker makkelijk door de KVV heen  ;)
Door Jetpilot
#1054044
*wendy* schreef: Arthrose. Daarom krijgt hij Glucosaminecomplex, Duivelsklauw afwisselend pijncompositum, en vaak een (of een deel daarvan) reguliere pijnstiller.
En dat prakt lekker makkelijk door de KVV heen  ;)
das minder  :( ik hoop dat het goed gaat
Door sandrra
#1054091
Jetpilot schreef: Sato krijgt nu 2 x per dag eten. ik wil dat hij 1 x per dag gaat eten. moet ik dan van de ene dag naar de ander 1 x per dag voer geven?

Jairo
Ja hoor, heb ik ook gedaan en nergens last van gehad. Maar je kan t ook langzaam afbouwen, door bijv 's ochtend steeds wat minder te gaan geven en 's avonds meer.
Door Huskymeisje
#1054674
Het werkt hier echt als een trein. De dames hier moesten nooit geit. En raad eens wat ze vanavond hadden? Juist, geitenpens, en dat ging erin als koek  ;D
Door Elles0512
#1054779
Zelf geef ik 2 keer per dag eten, zo tussen 8 en 11 uur, en tussen pakweg 17.30 en 20.30.
Het is meer mijn eigen gevoel dat "zegt"(voor mij dan) niet zo heel laat geven anders krijgt hij misschien midden in de nacht aandrang :-\
Door Staftime
#1054784
evenstar schreef: Hier krijgen ze ook maar 1 keer per dag te eten en de laatste weken pas om tussen 21.00 en 23.00 uur. De honden hebben nergens last van zelfs de boxer niet terwijl hij in de br** tijdperk echt gal ging spugen als het eten later opgediend werd terwijl hij toen ook 2x per dag eten kreeg.
Dat zelfde probleem had ik met Romeo toen hij nog brokken at, elke keer als ik het ook maar iets later gaf spuugde hij gal, en echt heel vaak gebeurde dit.
Hij was ook altijd lusteloos.

Sinds hij rauw eet gaat het heel goed, en ik geef ze ook al langere tijd nu maar één keer per dag te eten.
Meestal 's avonds, soms in de middag als ik een hele lange wandeling heb gemaakt.
Volgens mij is het juist heel gezond om eten te geven na inspanning zodat de hond daarna goed rust.

Als een wilde hond/wolf zijn eten moet gaan vangen vergt dat ook veel inspanning, en daarna kan hij pas gaan eten en dan rusten, dus in mijn ogen is dit juist een heel natuurlijke manier.
Door Staftime
#1054786
Laura2004 schreef: Ja en soms 5 keer.
Dat hoef ik hier niet te proberen.
Is onmogelijk met Julia.
Zij heeft zo vreselijk veel voeding nodig, dat ze altijd een vreselijk dikke en opgezette buik heeft na het eten.
Als ik haar dus om de dag laat vasten, moet ze tegen de twee kilo in één keer eten, misschien zelfs meer dan dat.
En ze is niet zo groot, dus dat vind ik te zwaar op haar maag.
Ik snap ook echt niet waar al dat eten blijft bij haar, zoveel poept ze niet, en ze blijft heel slank.
Romeo is groter en die eet veel minder.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1054788
Rakker moet en zal 's morgens eten hebben en hij trapt erin als ik hem 15 gr :P geef. 's Avonds na de wandeling krijgt hij dan zijn normale portie en als we moeten trainen dan pas na het trainen. Gaat prima zo
Door wenche
#1054918
Hier ook maar 1x per dag eten... soms 's middags, soms 's avonds... ligt er maar net aan hoe het zit met werk/school...
En stiekum snoept ie van de kattenbrokken :S (die wel 2 x per dag krijgen en absoluut niet willen barfen, al zet ik ze tig weken droog)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door