Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#1033348
pike schreef: In het begin kocht ik voor Armagnac nog wel kleine trainingssnoepjes, die zgn. pensbotjes/zalmbotjes/kipbotjes. Maar ja, die heb ik dan op zak met als gevolg dat Pike ze ook telkens kreeg en die kan er dus niet tegen  :-X heb ze dus maar weggegeven en koop echt helemaal niets meer. Kan ik ook niet in de fout gaan. Proefzakjes geef ik ook altijd weg, Rodi-worst verdraagt Pike ook niet. Ik heb een keer een gratis zakje gedroogde vleessnoepjes gekregen (van Carnibest was dat geloof ik) maar die waren nogal hard en dus niet geschikt om mee te trainen (Armagnac stond er een hele tijd op te kauwen). Er blijft me dus niets anders over dan het zelf te maken.  ;)
Ja, dat lijkt me vervelend, als ze het niet verdragen.
Andersom moet ik zeggen...beloningszakjes kijg ik ook ooit...vreten ze hier niet.
Ze kunnen het goed verdragen, maar Roef gaf al nooit niks om brok en gerelateerde snacks...en Lara heeft waarschijnljk nooit brok gehad.
Ik verbied ze niks, als een ander ze wat doneert...ik heb er geen probleem mee voor die ene keer...maar ze pakken het hier geeneens aan.
Vorige week nog snacks van Haridog gehad (of hoe het ook moge heten, zat in een pakketje)...Roef laat het uit zijn bekkie vallen, Lara pakt het niet eens aan.

Dus ja, goh...kan ook niet veel anders...maar ik werk niet zoveel met beloning, gaat hier maar om 'n enkel snoepje en een eventueel snackie tussendoor.
Door Minna
#1033363
Toen ze nog brokjes aten gaf ik met trainen ook nooit brokjes dus wat dat betreft was dat geen punt bij ons. Alleen nu droog ik zelf ook spulletjes. Wij gebruiken kaas, leverworst, gekookte worst, knakworst, gehaktballetjes, restjes van onze eten, rodiworst, en verder dus gedroogde long, pens, hart, vlees, lever van allerlei soorten beesten, of gedroogde klontjes smuldier.
Verder uiteraard balletjes, flosjes etc. Soms ook gewoon van die beloningssnoepjes van Antos in vorm van een kleine botje.
Door Desta
#1033399
Tja..... zelf drogen?? NEVER!!! Dan ga ik wel voor de kaas en rodi worst als het extra lekker moet zijn. Behendigheid train ik met de bal. Dan zal Desta geen hap van wat dan ook aannemen het enige wat ze dan wil is de bal. Ideaal.... maar ja, gehoorzaamheid bij de pup vind ik niet handig met een speeltje. Ik clicker, en ik vind het een moeilijke combinatie om dat met een speeltje te doen. Bedankt voor alle reacties. Ik ga geloof ik maar kaas kopen...
Gebruikersavatar
Door pike
#1033751
Rovanna schreef: Ik koop gewoon snackjes bij de DSZ. Daar doe ik in het geheel niet moeilijk over. :D
Is alleen een probleem als je hond ze niet verdraagt  ;)
roefus schreef: Ja, dat lijkt me vervelend, als ze het niet verdragen.
Andersom moet ik zeggen...beloningszakjes kijg ik ook ooit...vreten ze hier niet.
Ze kunnen het goed verdragen, maar Roef gaf al nooit niks om brok en gerelateerde snacks...en Lara heeft waarschijnljk nooit brok gehad.
Ik verbied ze niks, als een ander ze wat doneert...ik heb er geen probleem mee voor die ene keer...maar ze pakken het hier geeneens aan.
Vorige week nog snacks van Haridog gehad (of hoe het ook moge heten, zat in een pakketje)...Roef laat het uit zijn bekkie vallen, Lara pakt het niet eens aan.

Dus ja, goh...kan ook niet veel anders...maar ik werk niet zoveel met beloning, gaat hier maar om 'n enkel snoepje en een eventueel snackie tussendoor.
Nou die van mij pakken alles aan van iedereen  :-X
En als ik de beloning oversla, dan komen ze de volgende keer niet meer  >:( dat heb je met die meutehonden  ::)
Desta schreef: Tja..... zelf drogen?? NEVER!!! Dan ga ik wel voor de kaas en rodi worst als het extra lekker moet zijn. Behendigheid train ik met de bal. Dan zal Desta geen hap van wat dan ook aannemen het enige wat ze dan wil is de bal. Ideaal.... maar ja, gehoorzaamheid bij de pup vind ik niet handig met een speeltje. Ik clicker, en ik vind het een moeilijke combinatie om dat met een speeltje te doen. Bedankt voor alle reacties. Ik ga geloof ik maar kaas kopen...
Bedenk wel dat altijd dezelfde soort beloning op den duur niet meer werkt  (tenminste, bij die van mij niet)  ;) dan is het van: oh heb je alweer kaas, nou dat hoef ik niet meer - en dan heb ik het nakijken  >:(
Laatst gewijzigd door pike op za 23 aug 2008, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1033790
ik droog zelf. Sterker nog; als ik zo ineens weg ben, ben ik kip aan het snijden, dat gaat vannacht in de droger
Door dinnee
#1034066
Ik droog ook alles zelf. Zo weet ik precies wat hij binnen krijgt. Meestal droog ik het eerst half, dan gaat het de vriezer in. Als ik het er uit haal knip ik het in mini stukjes (kleiner dan een erwt) en dan heb ik lekker veel stukjes.

Coda doet het er super op, hij is sowieso een makkelijke eter, dus dat is wel makkelijk!
Gebruikersavatar
Door pike
#1034140
Nynke F schreef: ik droog zelf. Sterker nog; als ik zo ineens weg ben, ben ik kip aan het snijden, dat gaat vannacht in de droger
Hier staat ook alles 's nachts erin. 's Avonds snijden, stekker erin, de volgende ochtend klaar.  8)
Door tieneke
#1034360
Desta schreef: Een stomme vraag waarschijnlijk... maar drogen jullie dat in dan?
In een speciale droger.
Kan ook in de gewone oven natuurlijk maar die moet dan we op 50 graden kunnen en daar zie ik mij geen pens etc in drogen.
Door pallas
#1034520
Desta schreef: Een stomme vraag waarschijnlijk... maar drogen jullie dat in dan?
Je kan het prima in een oven drogen, maar in de droogmachine past meer en het is sneller droog.
Ik heb het eerst jaar alles in de oven gedroogd , maar nu ben ik toch wel erg blij met mijn drogertje.
Hier ivm allergie geen keus...moet allles zelf maken.
Door Huskymeisje
#1035635
zelfgedroogde lekkertjes (kippenlevertjes zijn hier favo) maar ik koop ook wel hoor. Meestal van die pensbotjes, vinden ze ook heerlijk.
Door dinnee
#1036406
Ik droog alles in de hete lucht oven. Dan hoef ik het deurtje niet open te laten staan, omdat de hete lucht oven zelf de lucht circuleerd. Onze oven heeft een bordenwarm stand die is geloof ik iets van 50 graden of zo. Is niet alleen makkelijk voor het drogen van vlees, ik zet er ook de pannekoeken in als ik ze voor een groot gezeldschap bak. Blijven ze lekker warm!  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door