Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#1032405
Ik heb bleekselderij voor onszelf gekocht. Doorgaans is zo'n bos teveel, maar aangezien ik zo meteen een nieuwe voorraad groentemix voor de honden ga maken, dacht ik het teveel daarbij te doen. Nu zit er een enorme bos groene blaadjes aan die stengels. Ik neem aan dat die blaadjes ook door de groentemix mogen? Ik kan zelf niets bedenken waarom dat niet zou mogen maar ik vraag het toch maar eventjes voor de zekerheid  ;)
Door Mevroi Kruim
#1032407
Ik gooi ze erdoor, maar met mate. Ze zijn behoorlijk taai en hard, mijn staafmixertje moet er gewoon van zuchten  ;D en selderij werkt vochtafdrijvend en dat overdrijf ik liever ook niet
Door 202Spots
#1032416
Hier gaat altijd 'n hele bos,met stengels en alle blad door elke groentemix, en soms ook nog 'n bosje cilantro/peterselie erbij.
Ik vind het blad echt niet taai hoor,de binnenste blaadjes zijn net zo zacht als sla,
en alles word net als de rest van de groentes gewoon in de keukenmachine fijn gemalen.
Ik vind het trouwens niet erg dat het vocht afdrijvend kan werken, want met Dalmaten is het juist  fijn dat ze veel plassen en goed doorgespoeld worden. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1032537
Nou, inmiddels is alles klaar en in de vriezer. Ik heb maar een paar blaadjes gebruikt. Mijn machine kan ze wel aan dat is het probleem niet. Maar met plassen daar hebben de honden ook geen probleem mee  ::) dus maar een paar blaadjes gebruikt. Ik heb er nog wat in de pan voor een bouillonnetje. De rest maar weggedaan. Oh ja, het totaal is zo'n 4,5 kg. Dus misschien had er toch wat meer in gemogen. Voor z'n drieën is dat voor 4 weken. Daar zijn we dus weer even vanaf.  8)
Door 202Spots
#1032642
pike schreef: De rest maar weggedaan. Oh ja, het totaal is zo'n 4,5 kg. Dus misschien had er toch wat meer in gemogen. Voor z'n drieën is dat voor 4 weken. Daar zijn we dus weer even vanaf.  8)
Wat zonde...je had de blaadjes ook in plastic zak kunnen doen en in de vriezer.
Volgende keer gewoon 'n hele bos in de mix doen! ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1032667
202 Spots schreef: Wat zonde...je had de blaadjes ook in plastic zak kunnen doen en in de vriezer.
Volgende keer gewoon 'n hele bos in de mix doen! ;)
Stel ik zou ze in een zak in de vriezer hebben gedaan; tegen de tijd dat ik weer nieuwe mix moet maken zouden die blaadjes er ook al weer een maand in gelegen hebben, dan ontdooien, pureren en weer invriezen lijkt me toch ook niet zo super voor het behoud van voedingsstoffen  :-\
Ik heb wel eens gewone selderij-blaadjes ingevroren, maar na ontdooien vond ik dat maar een hoop vieze kledderblaadjes! :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door