Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sandrra
#1030181
Ik geef de meiden hier twee keer per week een geperst teentje per hond door de yoghurt met ei heen.
Door Lizzy
#1030303
Ik geef knoflook en mijn honden hebben nooit vlooien. Maar, ik denk dat dat niets of weinig te maken heeft met de knoflook alswel met het feit dat ik hier geen katten heb en geen vloerbedekking/pakket maar plavuis. Daarnaast denk ik dat een gezonde hond die zelf samengesteld voer eet minder aantrekkelijk is voor parasieten.
Door sandrra
#1030318
Wij hebben wel katten maar ook geen vloerbedekking en mijn honden hebben tot nu toe geen vlooien.
Door dinnee
#1030348
Lizzy schreef: Daarnaast denk ik dat een gezonde hond die zelf samengesteld voer eet minder aantrekkelijk is voor parasieten.
Hey Lizzy, ik wilde graag vragen waarom je dat precies denkt. Misschien iets met de constantere suikerwaardes in het bloed of zo? :)
Door roefus
#1031976
Ik geef eigenlijk zelden of nooit knoflook, moet er eens ernstig aan gaan denken  :)
Vlooien heb ik hier misschien al in geen 20 jaar meer, denk dat dat toch erg afhankelijk is van omgevingsfactoren (idd vloerbedekking, meubilair).
Ik had ze ook niet toen ik katten had.
Maar ik ben ook wel erg secuur in het dagelijks 'uitmieteren en kloppen van hondenkleedjes'.
Tegenwoordig dragen de honden trouwens 's zomers een scalibor band tegen teken, dus heb ik eigenlijk de laatste 2 zomers geen recht van spreken, want zo'n band is automatisch tegen vlooien.

Tegen teken heb ik het trouwens even geprobeerd, die knoflook...maar ik schuw de hoeveelheden die ik DAN zou moeten gaan geven (denk dat het dan ook heel slecht gaat worden  :P).
Bij de hoeveelheden knof die ik gebruikte...hielp het niet (tegen teken), zelfs niet met dik geconcentreerd knoflook-granulaat.
Heb ik trouwens maar ff gedaan, want ik zie eerder minpunten bij dat overdreven gebruik dan andersom.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door