Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#1029464
nee grapje
wou het hebben over het ei
velen van jullie geven dit en sommige met schaal en al
waarvoor is dit eigenlijk goed? voor de vacht ofzo?
zou dit Caro 1x per week willen geven maar zonder schaal.
misschien heeft ze er veel baat bij met haar huidproblemen.
Door dorinekok
#1029487
Dat vind ik een goede vraag. De schaal is vooral goed voor de botten van je hond maar dan moet je hem wel eerst goed fijn malen.
Ik zat laatst dus ook al te denken  dat een ei met schil en al geven geheel en al nutteloos is omdat de schaal dan dan gewoon in kleine stukjes weer uitgepoept wordt. Kan geen kwaad trouwens hoor. Maar heeft geen effect.
Tenzij.... kleine beetjes van de schaal toch nog gebruikt worden als calciumbron maar dat is dan maar een heel klein beetje.
Volgens mij...

Eitje is goed voor vachtproblemen vanwege de biotine die in het eigeel zit.
Door Lizzy
#1029609
belgje schreef: nee grapje
wou het hebben over het ei
velen van jullie geven dit en sommige met schaal en al
waarvoor is dit eigenlijk goed? voor de vacht ofzo?
zou dit Caro 1x per week willen geven maar zonder schaal.
misschien heeft ze er veel baat bij met haar huidproblemen.
De schaal geef je omdat het ei+schaal een mooi compleet hapje is. De inhoud van het ei is namelijk fosfor-rijk en kalk-arm. De schaal is fosfor-arm en kalk-rijk. Overigens zijn de schalen van biologische eieren altijd veel zachter dan die van scharrel of gras of mais of wat voor eieren. Dat komt omdat de kippen eierschaalverhardende middelen te eten krijgen om zo het eierverlies in te perken. Bij biologische/Demeter eieren is daar geen sprake van. De schalen zijn zacht. En al helemaal als je de eieren 5 a 10 minuten in warm water legt. Daar zie je echt niks meer van terug in de ontlasting hoor. Dat wordt volledig door de hond opgenomen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door