Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1031721
Wat je ook kan doen, maar dat is wel een beetje meer werk, is even langs alle dierenwinkels gaan in de buurt en alle supermarkten. Vaak hebben ze op verschillende plekken kvv zonder dat er ergens reclame mee gemaakt wordt.

Zo heb ik bij ons in de buurt 5 verschillende soorten vlees ontdekt bij verschillende winkels. Het voordeel is dan dat je van ieder merk de compleet-versie kan geven en toch behoorlijk wat afwisseling kan krijgen. Dan hoef je ook niet moeilijk te rekenen met percentages bot en zo omdat het allemaal compleet is.

Bij sommige winkels kan je ook via een spaarkaarten systeem korting krijgen, scheelt misschien ook weer een beetje. En niet alle winkels hebben het vlees in het oog liggen. Soms moet je er even naar vragen. Een dierenwinkel bij ons in de buurt verkoopt namelijk ook ratten en muizen en die heeft de vriezer achter staan om de nieuwe klanten niet af te schrikken. Gewoon even vragen dus! :)
#1031931
[quote="Buran en Co"]

Kivo klinkt dan als een goed alternatief/variant maar heb gezocht naar een verkooppunt in Gelderland maar dat kon ik niet vinden. En als we het nou op Smuldier houden en dan de pens bijvoorbeeld vervangen door de pens/vlees compleet mix?

Dus:
1/3 vlees compleet
1/3 kip
1/3 pens/vlees compleet
aangevuld met groente en vis.

Dus rekening houdend met een laag budget. Weet dat het niet ideaal is maar altijd beter dan brok, lijkt mij?
[/quote]

Dat lijkt al beter.
Linda zou ook samen met iemand anders kunnen inkopen, vaak als je grotere partijen koopt dan wordt het voordeliger. Op de Verzamelplaats kun je kijken of een oproep doen. Ik zag bijvoorbeeld dat Poezengek (Nijmegen) ook grotere hoeveelheden Kivo wil inkopen.
#1086171
tja, 
vorige week was onze chiara (bijna 6 maanden) heel erg ziek (bacteriele infectie) waarschijnlijk omdat ze iets van straat gegeten had..ze was bij mijn ouders, die passen af en toe een paar dagen op, en die zijn maar meteen naar de dierenarts gerend. Ze had 2 injecties gehad, 5 antibiotica pille en speciaal voer (zo'n bakje nat voer, speciaal om maag-darmkanaal schoon te maken). De dierenarts vond het echt niet verstandig om KVV te geven en ik kon de volgende dag langskomen als ik nog wat wilde weten!

Niet allemaal meteen over me heen vallen graag, maar deze dierenarts staat echt bekend als enorme dierenliefhebber en die adviseerde toch brokken, eukanuba.

Omdat we gewoon het beste van het beste willen heb ik me laten overhalen en na 5 dagen ben ik de brokken gaan geven. Ze vond het helemaal geweldig en smulde er echt van.

Mijn gevoel zegt toch nog steeds wel dat kvv beter is (helaas, maar barfen gaat mij echt te ver!) maar ben toch weer gaan twijfelen.

Onze poedel kreeg vroeger alleen maar brokken en die is 16 geworden, de hond van de overbuurvrouw krijg van die aldi meuk en die is harstikke gezond en ook al 14 en zo hoor ik nog veel meer positieve verhalen.

Zou het niet kunnen dat het allebei ok is?

ben benieuwd naar jullie reacties!
#1086189
[quote="elisabethxx"]
tja, 
vorige week was onze chiara (bijna 6 maanden) heel erg ziek (bacteriele infectie) waarschijnlijk omdat ze iets van straat gegeten had..ze was bij mijn ouders, die passen af en toe een paar dagen op, en die zijn maar meteen naar de dierenarts gerend. Ze had 2 injecties gehad, 5 antibiotica pille en speciaal voer (zo'n bakje nat voer, speciaal om maag-darmkanaal schoon te maken). De dierenarts vond het echt niet verstandig om KVV te geven en ik kon de volgende dag langskomen als ik nog wat wilde weten!

Niet allemaal meteen over me heen vallen graag, maar deze dierenarts staat echt bekend als enorme dierenliefhebber en die adviseerde toch brokken, eukanuba.

Omdat we gewoon het beste van het beste willen heb ik me laten overhalen en na 5 dagen ben ik de brokken gaan geven. Ze vond het helemaal geweldig en smulde er echt van.

Mijn gevoel zegt toch nog steeds wel dat kvv beter is (helaas, maar barfen gaat mij echt te ver!) maar ben toch weer gaan twijfelen.

Onze poedel kreeg vroeger alleen maar brokken en die is 16 geworden, de hond van de overbuurvrouw krijg van die aldi meuk en die is harstikke gezond en ook al 14 en zo hoor ik nog veel meer positieve verhalen.

Zou het niet kunnen dat het allebei ok is?

ben benieuwd naar jullie reacties!
[/quote]

Je moet doen wat jij denkt dat goed is voor je hond.
Ik geef geen brokken meer voor mij bestaat er maar 1 soort voer en dat is versvlees en geen dierenarts die mij daarvan af brengt
En de da die wij hebben begint er niet eens over het heeft toch geen zin zegt hij ;)

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1086199
[quote="elisabethxx"]
tja, 
vorige week was onze chiara (bijna 6 maanden) heel erg ziek (bacteriele infectie) waarschijnlijk omdat ze iets van straat gegeten had..ze was bij mijn ouders, die passen af en toe een paar dagen op, en die zijn maar meteen naar de dierenarts gerend. Ze had 2 injecties gehad, 5 antibiotica pille en speciaal voer (zo'n bakje nat voer, speciaal om maag-darmkanaal schoon te maken). De dierenarts vond het echt niet verstandig om KVV te geven en ik kon de volgende dag langskomen als ik nog wat wilde weten!

Niet allemaal meteen over me heen vallen graag, maar deze dierenarts staat echt bekend als enorme dierenliefhebber en die adviseerde toch brokken, eukanuba.

Omdat we gewoon het beste van het beste willen heb ik me laten overhalen en na 5 dagen ben ik de brokken gaan geven. Ze vond het helemaal geweldig en smulde er echt van.

Mijn gevoel zegt toch nog steeds wel dat kvv beter is (helaas, maar barfen gaat mij echt te ver!) maar ben toch weer gaan twijfelen.

Onze poedel kreeg vroeger alleen maar brokken en die is 16 geworden, de hond van de overbuurvrouw krijg van die aldi meuk en die is harstikke gezond en ook al 14 en zo hoor ik nog veel meer positieve verhalen.

Zou het niet kunnen dat het allebei ok is?

ben benieuwd naar jullie reacties!
[/quote]

Wat verwacht je nou van ons? Dat we je een veertje achterin steken omdat je je in 1 zucht hebt laten overhalen om brok aan je pup te gaan voeren.

Als jij denkt dat brok ook prima is, nou dan voer je brok. Klaar.
#1086209
Dit is een beetje het verkeerde forum om zo'n vraag te stellen, denk ik. Gemiddeld genomen zijn de meeste leden van Barfplaats ervan overtuigt dat brokken niet de juiste voeding zijn voor de hond. Je gaat hier dus niet horen "ja hoor, het is allebei even goed". Het is ook niet allebei even goed. Maar, als jij graag brokken wilt voeren: laat je dan door ons niet tegenhouden.
#1086238
[quote="elisabethxx"]
tja, 
vorige week was onze chiara (bijna 6 maanden) heel erg ziek (bacteriele infectie) waarschijnlijk omdat ze iets van straat gegeten had..ze was bij mijn ouders, die passen af en toe een paar dagen op, en die zijn maar meteen naar de dierenarts gerend. Ze had 2 injecties gehad, 5 antibiotica pille en speciaal voer (zo'n bakje nat voer, speciaal om maag-darmkanaal schoon te maken). De dierenarts vond het echt niet verstandig om KVV te geven en ik kon de volgende dag langskomen als ik nog wat wilde weten!

Niet allemaal meteen over me heen vallen graag, maar deze dierenarts staat echt bekend als enorme dierenliefhebber en die adviseerde toch brokken, eukanuba.

Omdat we gewoon het beste van het beste willen heb ik me laten overhalen en na 5 dagen ben ik de brokken gaan geven. Ze vond het helemaal geweldig en smulde er echt van.

Mijn gevoel zegt toch nog steeds wel dat kvv beter is (helaas, maar barfen gaat mij echt te ver!) maar ben toch weer gaan twijfelen.

Onze poedel kreeg vroeger alleen maar brokken en die is 16 geworden, de hond van de overbuurvrouw krijg van die aldi meuk en die is harstikke gezond en ook al 14 en zo hoor ik nog veel meer positieve verhalen.

Zou het niet kunnen dat het allebei ok is?

ben benieuwd naar jullie reacties!
[/quote]
Verstandig hoor als je zo goed naar je Da luistert  ;)
Ik zou zelf ook gewoon de brokken blijven voeren,weet je zeker dat je opgroeiende pup alle goede voedingsstoffen binnen krijgt.
#1086328
Heeft je dierenarts ook uitgelegd waarom brokken beter zouden zijn?
(heel) veel dierenartsen zijn niet eens bekend met vers en/of kvv en daardoor wordt er ook snel geroepen dat alles wat
geen brok is niet goed is.
Ik ben maandag met Chester bij de DA geweest, gewoon voor een algehele controle, en hij vond dat Chester er super uitzag!!!!
Toen kwam het mooiste, de DA hield Chester een brokje voor en..................hij haalde zijn neus er voor op.............hahahaha.
De DA kon er trouwens zelf ook wel om lachen.
Maar goed....ik kan me best voorstellen dat je af en toe aan het twijfelen wordt gebracht.
Het zijn in jouw ogen toch de "kenners" die wat over het eten zeggen.
Maar kijk naar je hond, zijn vacht, zijn ogen en algehele gesteldheid.
Ik ben er van overtuigd dat ik een goede keus heb gemaakt door vers te gaan voeren en als ik naar mijn hond kijk, dan wordt ik alleen maar bevestigd in mijn keus.
Groetjes van Helma.
Laatst gewijzigd door Helma op wo 05 nov 2008, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door