Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1086836
Ik luister niet meer naar mijn dierenarts voor wat betreft zijn voedingadviezen,dat weet hij nu zo langzamerhand wel ,de katten hier zien er beter uit en onze ene kat heeft geen epilepsie meer gehad sinds hij aan de kvv is!!
Ik waag mijn dieren niet meer aan brok dus!
Als hier weer over een poos een pup komt ,dan krijgt die ook kvv of misschien dat ik dan wel durf te gaan barfen of gedeeltelijk,maar geen brok meer!!
#1086878
[quote="elisabethxx"]
tja, 
vorige week was onze chiara (bijna 6 maanden) heel erg ziek (bacteriele infectie) waarschijnlijk omdat ze iets van straat gegeten had..ze was bij mijn ouders, die passen af en toe een paar dagen op, en die zijn maar meteen naar de dierenarts gerend. Ze had 2 injecties gehad, 5 antibiotica pille en speciaal voer (zo'n bakje nat voer, speciaal om maag-darmkanaal schoon te maken). De dierenarts vond het echt niet verstandig om KVV te geven en ik kon de volgende dag langskomen als ik nog wat wilde weten!

Niet allemaal meteen over me heen vallen graag, maar deze dierenarts staat echt bekend als enorme dierenliefhebber en die adviseerde toch brokken, eukanuba.

Omdat we gewoon het beste van het beste willen heb ik me laten overhalen en na 5 dagen ben ik de brokken gaan geven. Ze vond het helemaal geweldig en smulde er echt van.

Mijn gevoel zegt toch nog steeds wel dat kvv beter is (helaas, maar barfen gaat mij echt te ver!) maar ben toch weer gaan twijfelen.

Onze poedel kreeg vroeger alleen maar brokken en die is 16 geworden, de hond van de overbuurvrouw krijg van die aldi meuk en die is harstikke gezond en ook al 14 en zo hoor ik nog veel meer positieve verhalen.

Zou het niet kunnen dat het allebei ok is?

ben benieuwd naar jullie reacties!
[/quote]

Allereerst denk ik dat een kat of hond die barft sowieso minder snel ziek wordt van iets dat ie op straat eet, juist omdat de maag veel zuurder is en dus veel meer bacteriën doodt.

Ten tweede denk ik dat veel dierenartsen eerst beginnen met antibiotica en vertellen dat het een bacteriële infectie is zonder dat er een kweek wordt gemaakt. Ik heb zelf de ervaring ook dat mijn (anti-verse) DA zo'n beetje eerst antibiotica geeft en dan eens vraagt wat er aan de hand is. En dan zeggen de mensen: hij was heel ziek hoor, hij kreeg wel 10 pillen! Mijn idee: eerst een goede diagnose, dan pas de (juiste) therapie.

Ten derde: Natuurlijk lust jouw hond die brok: die staat stijf van de geur- kleur- en smaastoffen.

Ten vierde: Als ik mijn kinderen elke dag naar de macdonalds stuur voor patat en ze een pil geef voor de vitamines en mineralen, dan vinden ze dat in het begin geweldig. Jouw hond ook: met brokken krijgt jouw hond elke dag fastfood, met een toevoeging van synthtische mineralen en vitamines.
Mijn kinderen zijn binnen de kortste keren ziek en blèren dan ook. Helaas is het in de natuur zo geregeld dat een dier pas laat zie dat hij wat mankeert als het al heel erg is, anders worden ze heel snel slachtoffer, in het wild. Dus 'mijn hond doet het goed op brokken' betekent eigenlijk: 'mijn hond laat niet zien of hij zich beroerd voelt.'

Lees anders eens op barfworld.com of lees een boek van Ian Billinghurst of zo.
#1088497
Mijn dierenarts was in het begin heel sceptisch.
Nu absoluut niet meer.
Ik was vorige week voor de Lepto inenting en kreeg alleen maar complimenten.
De da keek de gebitten even na, en constateerde dat Julia's tandvlees wat rood was.
Dus ik vertelde haar dat dat best kon zijn, want ze had gisteren een lamskop gegeten.
Dat gezicht van de da  ;D ik moest er best om lachen.
Ze vroeg of ze daar dan geen verstopping van kregen.
Toen heb ik haar uitgelegd dat het tijd heeft gekost om dit te kunnen verteren, en dat ik er altijd een rauw ei, wat orgaanvlees of vis bij geef omdat dat weer wat laxeert.

Ik merk dus dat mijn da geinteresseerd begint te raken en nu vragen gaat stellen ipv het te veroordelen.
Maar ja, wat wil je ook, ze ziet dat de honden allebei in topconditie zijn, en dat hun gebitten erg schoon zijn, daar krijg ik elke keer weer complimenten over.
Ze begrijpt nu ook dat de tanden zo mooi blijven door het knagen aan rauwe botten.

Als ik naar haar had geluisterd was Julia nog zieker geweest, want dan was ik brokken blijven voeren.
Ik weet zelfs zeker dat Julia dan heel jong gestorven was, want het ging steeds slechter met haar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door