Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1027783
Hoi Barfers,

Mijn halve vakantie gaat tot nu toe om met het lezen op Barfplaats.....  ;) Hoe houden jullie het bij?  :)

Even weer een vraagje: ik was vanmorgen bij de slager bij onze Supercoop om te vragen naar restvlees (gebruiken ze zelf voor de gehakt) en onverkoopbaar vlees, dat gaat dus in de Kliko en naar de stort. Op mijn vraag of ik dat mocht kopen/hebben voor mijn hond was het antwoord een zeer verbaasd nee, mag niet verkocht worden. Heb op dit forum volgens mij wel tips gelezen dat dit een goedkope manier is om aan vlees te komen. Morgen is de bedrijfsleider er weer. Hebben jullie tips om te beargumenteren waarom ze dit wel kunnen/mogen (moeten  :D) verkopen aan iemand voor een hond? Of moet je gewoon bij de kleinere winkels zijn en werken grote supermarkten hier uberhaupt niet aan mee?

En ik zou er geen topic voor durven openen maarre....: eten jullie honden buiten of binnen? Mijn vriend gaat al bijna over zijn nek van de geur van pens en ik kan me zo voorstellen dat hij liever geen rauwe botten op de keukenvloer heeft (is ook nog een een 'open' siergrindvloer, kan van alles tussen vallen) dus ik neem aan dat we, als het zo ver is, buiten onder de overkapping gaan voeren. Eigenlijk niet echt een vraag dus, was gewoon nieuwschierig....

En nog iets: hoe pakken jullie het aan met meerdere honden waarbij de een veel sneller eet dan de ander? Zelf scheidsrechter spelen tot alles op is? Met de brokken tot nu toe (ja, ja, ik weet het.....  :-X ) gaat dat makkelijk maar kan me voorstellen dat het met botten toch anders zit.

Begin even eenvoudig met KKV maar heb zeker als doel om te gaan Barfen, ook goedkoper met in totaal zo'n 120 kilo hond........

Groetjes en alvast bedankt weer voor de reacties!

Barbara, Balou, Faydor en Buran!
Door dorinekok
#1027807
Goed met die bedrijfsleider gaan praten! In zo'n supermarkt kunnen ze het niet hebben dat je bv ziek wordt van het vlees dat zij verkopen. Zij zijn dan aansprakelijk. Zij kunnen je niet zomaar op je woord vertrouwen. Daarom moet je zorgen dat je de bedrijfsleider een beetje kent. Misschien dus eerst de situatie uitleggen en betrouwbaar overkomen. Verder heb ik geen tips. En als de bedrijfsleider mee wil werken heb je mazzel en als hij of zij zijn of haar poot stijf houdt, dan heb je pech. Dus mijns inziens valt of staat het met hoe jij overkomt en welk verhaal je ophangt. Zelf had ik destijds een zielig maar waar verhaal over het feit dat mijn hond alleen nog maar vlees mocht eten en dat het te duur werd om zo te kopen. Daar was de slager wel gevoelig voor. Maar ik woon in Frankrijk en daar zijn ze misschien niet zo heel erg aan strenge regels gebonden. Ik kreeg kilooooos vlees mee.

mijn honden eten buiten!!!!

En wat betreft met meerdere honden eten: bij ons moeten ze het niet wagen om iets uit elkaars bak te eten. Dat regelen ze zelf. Mocht het toch gebeuren: dan ben ik in de buurt (ben ik zo wie zo) en 1 keer: uh uh! is voldoende om af te druipen.

heel veel succes met je zoektocht naar vlees etc. Ik zal voor je duimen
#1027809
hoi hoi,

tja, wat betreft de supermarkt zou ik het gewoon nog eens bij de bedrijfsleider proberen..Als het niet gaat werken eens checken bij de lokale slagerij?
De honden eten hier voornamelijk buiten..Als het regent wacht ik totdat de bui voorbij is en als het erg koud is mag alleen mijn kleine hond binnen eten (mijn grote haarbal kan wel wat kou hebben  ;))
Ik hoef me niet met het eten te bemoeien, de honden kunnen hier heel goed zelf voor hun eigen opkomen..Er moest er één eens proberen om wat af te pakken, dat lukt ze echt niet ;D en dat wordt hier ook gewoon gerespecteert.

Succes met je avontuur! :D
#1027822
Buran en Co schreef: Hoi Barfers,

Mijn halve vakantie gaat tot nu toe om met het lezen op Barfplaats.....  ;) Hoe houden jullie het bij?  :)

Even weer een vraagje: ik was vanmorgen bij de slager bij onze Supercoop om te vragen naar restvlees (gebruiken ze zelf voor de gehakt) en onverkoopbaar vlees, dat gaat dus in de Kliko en naar de stort. Op mijn vraag of ik dat mocht kopen/hebben voor mijn hond was het antwoord een zeer verbaasd nee, mag niet verkocht worden. Heb op dit forum volgens mij wel tips gelezen dat dit een goedkope manier is om aan vlees te komen. Morgen is de bedrijfsleider er weer. Hebben jullie tips om te beargumenteren waarom ze dit wel kunnen/mogen (moeten  :D) verkopen aan iemand voor een hond? Of moet je gewoon bij de kleinere winkels zijn en werken grote supermarkten hier uberhaupt niet aan mee?

En ik zou er geen topic voor durven openen maarre....: eten jullie honden buiten of binnen? Mijn vriend gaat al bijna over zijn nek van de geur van pens en ik kan me zo voorstellen dat hij liever geen rauwe botten op de keukenvloer heeft (is ook nog een een 'open' siergrindvloer, kan van alles tussen vallen) dus ik neem aan dat we, als het zo ver is, buiten onder de overkapping gaan voeren. Eigenlijk niet echt een vraag dus, was gewoon nieuwschierig....

En nog iets: hoe pakken jullie het aan met meerdere honden waarbij de een veel sneller eet dan de ander? Zelf scheidsrechter spelen tot alles op is? Met de brokken tot nu toe (ja, ja, ik weet het.....  :-X ) gaat dat makkelijk maar kan me voorstellen dat het met botten toch anders zit.

Begin even eenvoudig met KKV maar heb zeker als doel om te gaan Barfen, ook goedkoper met in totaal zo'n 120 kilo hond........

Groetjes en alvast bedankt weer voor de reacties!

Barbara, Balou, Faydor en Buran!

Er zijn wel voor gekkere dingen topics geopend hoor!  ;)

Bij mij eten ze binnen, ook al vindt mijn oudste zoon het ook erg stinken. Dan blijft hij wel even uit de keuken..
Wat betreft het verschil in snelheid van eten:
Jake had ook de neiging om zijn kop bij Boomer in de bak te steken. Boomer heeft hem een keer flink op zijn nummer gezet, ik blijf erbij, tot ze het op hebben. Dat is in ons geval een kwestie van 2 minuten... ::)
Jake snapt nu dat het not done is om van Boomer wat af te pakken, en Boomer hoef ik alleen maar een keer "hé" bij te zeggen, en ze loopt bij de bakken weg.
Jake krijgt zijn voer in stukken, en Boomer krijgt bijvoorbeeld een heel karkas. Dan doet zij er wel langer over, maar Jake durft het niet meer af te pakken. Hoewel ik hem wel in de gaten blijf houden ('t is nou eenmaal een stinkerd)
#1027836
Vlees over de datum verkopen mag inderdaad officieel niet omdat ze aansprakelijk zijn als iemand er ziek van wordt. Ik neem vlees op de datum en dan is het vaak afgeprijsd. Scheelt toch ook al, 35-50%. En anders een gesprekje met de bedrijfsleider aanknopen.
#1027848
ik haal mijn vlees direct bij de slachter (heb eerste keus dus ideaal). Bij de supermarkt lukt het meestal niet want als het eenmaal uitlekt dan is het einde zoek en kan de supermarkt zelfs op een boete rekenen.

Bij ons eten de honden buiten en ik blijf erbij want ze zijn instaat elkaar af te maken als het ze lukt voer bij een ander te stelen.
Dus buiten eten en zodra er 1 klaar is mag die naar binnen. En zo geld dat voor alle 3.
#1028109
het is mij helaas niet gelukt de vleesman van de supermarkt te overtuigen van mijn goede bedoelingen. Helaas  :-X 

De hondjes eten buiten als het stinkspul is of sleepspul. Als het hapslikwegvoer is, krijgen ze het binnen.  De bakken staan ongeveer op 2 meter afstand van elkaar. Ze eten alledrie zo'n beetje net zo snel. Ik blijf er niet echt bij staan, alleen als het iets groots is wat ik niet 100% vertrouw.

Succes met de bedrijfsleider morgen !!!
#1028222
Hier eten er drie buiten en één in de garage. De verdeling is, één bak in de garage neerleggen op het zeilgedeelte, dan met drie honden de garage weer uit, een afleveren in de kennel met het luik dicht en dan twee naar buiten. Die kunnen bij elkaar, maar een krijgt standaard wat eten in een kong en heeft daardoor meer werk. Geen kong dan een grensrechter erbij. Vervolgens kan het luik open als de kennel eter klaar is. Die gaat wel kijken bij haar moeder maar haalt het niet in haar hoofd iets te pakken. Dan wachten totdat buiten klaar is en dan kan iedereen weer bij elkaar. Moeders is een dief en iedereen gaat voor haar weg, dus die moet weg. En de zussen gaan schrokken als ze elkaar zien eten, vind ik niet prettig. Dan het zeil weer dweilen en klaar. Binnen moet ik niet aan denken, allemaal bloed en groente op de vloer.

Ik denk dat je goed moet babbelen met de bedrijfsleider en denk dat de ene makkelijker is als de ander. Was ook als ik met de honden in de winkel wilde trainen (honden voor de opleiding zeg), de een nooit een probleem, bij de ander moest ik alle papieren laten zien en mocht ik alleen aan het begin van de week en bij sommige werd ik geweigerd.
#1028230
Buran en Co schreef: Hoi Barfers,

Mijn halve vakantie gaat tot nu toe om met het lezen op Barfplaats.....  ;) Hoe houden jullie het bij?  :)
niet dus  >:(
Even weer een vraagje: ik was vanmorgen bij de slager bij onze Supercoop om te vragen naar restvlees (gebruiken ze zelf voor de gehakt) en onverkoopbaar vlees, dat gaat dus in de Kliko en naar de stort. Op mijn vraag of ik dat mocht kopen/hebben voor mijn hond was het antwoord een zeer verbaasd nee, mag niet verkocht worden. Heb op dit forum volgens mij wel tips gelezen dat dit een goedkope manier is om aan vlees te komen. Morgen is de bedrijfsleider er weer. Hebben jullie tips om te beargumenteren waarom ze dit wel kunnen/mogen (moeten  :D) verkopen aan iemand voor een hond? Of moet je gewoon bij de kleinere winkels zijn en werken grote supermarkten hier uberhaupt niet aan mee?
Officieel mogen ze het niet verkopen. En als ze het wel doen riskeren ze een boete (en misschien wel hun baan). De een neemt het niet zo nauw met de regels en maakt een deal, de ander begint er niet aan.

En ik zou er geen topic voor durven openen maarre....: eten jullie honden buiten of binnen? Mijn vriend gaat al bijna over zijn nek van de geur van pens en ik kan me zo voorstellen dat hij liever geen rauwe botten op de keukenvloer heeft (is ook nog een een 'open' siergrindvloer, kan van alles tussen vallen) dus ik neem aan dat we, als het zo ver is, buiten onder de overkapping gaan voeren. Eigenlijk niet echt een vraag dus, was gewoon nieuwschierig....
Hier eten ze altijd buiten. En als de regen met bakken uit de lucht valt dan moeten ze gewoon wachten tot het wat droger wordt. 
En nog iets: hoe pakken jullie het aan met meerdere honden waarbij de een veel sneller eet dan de ander? Zelf scheidsrechter spelen tot alles op is? Met de brokken tot nu toe (ja, ja, ik weet het.....  :-X ) gaat dat makkelijk maar kan me voorstellen dat het met botten toch anders zit.
Pike (slokop) eet aan de zijkant van het huis, gescheiden door een hek van Armagnac (rustige eter) die achter eet. Duc (5 maanden) heeft nog geen eigen stukje tuin, die eet ook achter, dus ik blijf er inderdaad bij anders heb ik kans op oorlog want Duc wil alles van iedereen inpikken. Ze gunnen hem werkelijk alles, behalve hun eten  ::) De hond die als eerste klaar is wordt naar binnen gedirigeerd. Als alle bakken leeg zijn zet ik ze allemaal bij elkaar en dan gaan ze gezellig samen alle bakken uitlikken  :D Voor Duc wordt ook nog een eigen stukje afgezet.
Begin even eenvoudig met KKV maar heb zeker als doel om te gaan Barfen, ook goedkoper met in totaal zo'n 120 kilo hond........

Groetjes en alvast bedankt weer voor de reacties!

Barbara, Balou, Faydor en Buran!

veel succes  :D
#1028257
YaYa schreef: Vlees over de datum verkopen mag inderdaad officieel niet omdat ze aansprakelijk zijn als iemand er ziek van wordt. Ik neem vlees op de datum en dan is het vaak afgeprijsd. Scheelt toch ook al, 35-50%. En anders een gesprekje met de bedrijfsleider aanknopen.
Ik kreeg het idd ook niet, ook al gaf ik aan dat het voor de honden was. Datzelfde gold bij een grill-corner; ik wilde daar de kippendingen ook wel rauw, maar dat ging OOK niet door.
Punt is dat ALS ik het zelf opeet en ik wordt er ziek van, dat de winkel idd een schadeclaim boven het hoofd hangt en een boete. Het is gewoon wettelijk verboden om 'dingen die niet meer goed zijn' te verkopen. En vlees over de datum wordt gezien als 'niet meer goed'.

Eigenlijk... eigenlijk zou ik het dan ook 'kwalijk'  vinden als de bedrijfsleider het je wel zou geven / laten kopen. Hij is strafbaar... wie zegt dat jij de 'verlopen biefstuk'  niet toch aan mij 'voert' als ik op bezoek ben??  Dat is het heikele punt.... en ik snap dat.

Je kunt mogelijk WEL een deal maken met vlees 'op de datum' dus, wat ze net voor sluitingstijd nog hebben liggen en de dag erop niet meer mogen verkopen?

Suzanne
#1028671
Ik wens je veel succes bij de supermarkt. Ik heb het zelf niet geporbeerd omdat er hier volgens mij ook weinig mensen zijn die dat geregeld krijgen. En om nou tussen het afval te gaan zoeken is ook zo wat  :D

Mijn hond eet binnen in de bench, want ik heb geen buiten  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door