Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2406297
*Marga* schreef: http://link.marktplaats.nl/579932621

zoiets heb ik maar dan nog een ouder model , doet het perfect, het wordt erg fijn allemaal ook andijvie en sla...
Die heb ik ook maar dan een masterchef 20. Ik ben er niet helemaal tevreden mee. Worteltjes etc. vind ik niet fijn genoeg en ook sla, andijvie en kool komen er niet als pulp uit. En al met al vind ik het nogal veel tijd nemen.
#2406303
Ik heb voor m'n rawfooddieet een Vitamix gekocht - afschuwelijk duur, maar kan nu in ieder geval de groentemixen iedere keer vers maken, want dat ding is zooooo makkelijk, snel en handig!
Heb ook een sapcentrifuge van Bionika - kost nog geen ( ::) ) 300 euro. Werkt geweldig, maar is meer werk omdat je de groente eerst in kleine stukjes moet snijden. In de Vitamix kun je vrij grote brokken jassen, met water erbij, zoem, klaar!
#2406334
Doranto schreef: Kent iemand de Versapers juicer? Ik ben ook op zoek naar een machine om groentemixen te maken en kwam deze tegen als alternatief voor de champion juicer.
Of heeft iemand ervaring met de greenstar juicer?
De Verasapers juicer ken ik niet. De Champion juicer heb ik overwogen, maar past gewoon echt niet binnen m'n budget. Door Madelief werd ik getipt op een Tomado sapcentrifuge: in de aanbieding bij de Blokker, van 69,95 voor 39,95. Dat is inmiddels een dik jaar geleden en het is nog elke keer genieten daarmee de groentenprut te maken, want scheelt me bergen tijd en moeite! Er is toendertijd een topic over geweest: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 940.0.html
#2406335
Xada schreef: Die heb ik ook maar dan een masterchef 20. Ik ben er niet helemaal tevreden mee. Worteltjes etc. vind ik niet fijn genoeg en ook sla, andijvie en kool komen er niet als pulp uit. En al met al vind ik het nogal veel tijd nemen.
Voor ik de sapcentrifuge had, had ik ook zo'n keukenmachine in gebruik (masterchef huppeldepup). Hoe ik ook raspte en hakte, het werd wel kelin, maar nooit écht pulp. Eindeloos veel tijd en moeite kostte het om de groentenprut zo fijn mogelijk te maken.
Met de sapcentrifuge gaat het moeiteloos: groente er in, seconde later pulp in het ene bakkie en sap in het andere.. Pulp en sap mengen: klaar!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2406353
Parelridder schreef: Voor ik de sapcentrifuge had, had ik ook zo'n keukenmachine in gebruik (masterchef huppeldepup). Hoe ik ook raspte en hakte, het werd wel kelin, maar nooit écht pulp. Eindeloos veel tijd en moeite kostte het om de groentenprut zo fijn mogelijk te maken.
Met de sapcentrifuge gaat het moeiteloos: groente er in, seconde later pulp in het ene bakkie en sap in het andere.. Pulp en sap mengen: klaar!
Ik denk dat ik ook maar eens naar zo'n sapcentrifuge ga kijken dan. Nu doe ik de groente eerst met de handvleesmolen en dan nog met de mixstaaf. Vréselijk veel werk en héél erg zwaar draaien aan de molen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2406371
El budha schreef: sinds kort gaat het bij mij door de vleesmolen.
Wat scheelt dat een hoop tijd.

Voorheen deden wij dit braaf met de blender en een sapcentrifuge.
Wat voor vleesmolen heb jij dan? Ik ben bij een elektrische molen bang dat er sap in de motor komt, omdat hij er niet echt voor is gemaakt.
Ik doe het nu ook met een vleesmolen, maar dan met de hand. Dan lekt er regelmatig aan alle kanten groentesap uit. Bovendien kost het met een handmolen heel veel kracht en tijd.
Door Xada
#2406375
Doranto schreef: Wat voor vleesmolen heb jij dan? Ik ben bij een elektrische molen bang dat er sap in de motor komt, omdat hij er niet echt voor is gemaakt.
Ik doe het nu ook met een vleesmolen, maar dan met de hand. Dan lekt er regelmatig aan alle kanten groentesap uit. Bovendien kost het met een handmolen heel veel kracht en tijd.
Is het niet mogelijk om de slinger waarmee je draait te verlengen? Dat kan je heel veel kracht schelen.
Door 202Spots
#2409182
El budha schreef: sinds kort gaat het bij mij door de vleesmolen.Wat scheelt dat een hoop tijd.
Voorheen deden wij dit braaf met de blender en een sapcentrifuge.
Ik heb 't ook wel in de vleesmolen geprobeerd,maar ik vind 't dan niet echt fijn genoeg, 't is wel gemalen maar niet gepureerd.
en toen in de keukenmachien gedaan om te pureren.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2409209
Ik heb inmiddels op marktplaats een Green Star juicer gevonden. Die ga ik zaterdag halen. Deze kan zelfs tarwegras persen, dus groentemix voor de hondjes zou geen probleem moeten zijn. Zo gauw ik hem heb ga ik hem gelijk uitproberen!  :D
Laatst gewijzigd door doranto op do 26 jul 2012, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2409226
Ik heb ook een Greenstar Juicer.

Hij bevalt op zich erg goed ,maar het duurt wel lang voordat je alles erdoor hebt gejast.
Gewoon omdat ie langzaam maalt met weinig toeren per minuut.

Ik wist dit vantevoren wilde dit ook omdat je dan alles zonder verhitting kunt persen,ook tarwegras
maar als je van het snelle werk houdt is dit niet geschikt.
Ook het schoonmaken kost even wat tijd,vooral het rooster

De groenten en fruit moet je wel op handige stukken snijden omdat de vulopening vrij klein is.

Dit zijn de enige 2 bezwaren.
Voor de rest  perst de Greenstar alles wat je maar wilt ,noten ,zaden ,tarwegras ,groente en fruit.
Alles wat je maar met je tanden kunt stukbijten .

Het verschil met een Championjuicer is ook dat deze slowjuicer  2 van die "wokkels 'heeft waarmee alles fijngekauwt en geperst wordt.
Juist vanwege het lage toerental krijg je dus fantastisch smaakresultaat en de droogste pulp die ik ooit heb gezien.

Gisteren heb ik toevallig foto's gemaakt van de Greenstar omdat ik weer een giga hoeveelheid groentemix gemaakt heb.

Zo ziet ie eruit als ie in bedrijf is :

Afbeelding

en dit is het resultaat:
Afbeelding

Zo zet je hem in elkaar:
Motorhuis met draaiarmen  om de rest mee vast te zetten.
(het motorhuis is volledig dicht en daar kan dus nooit meer troep in komen)
Afbeelding

Afbeelding

Die wokkels moeten precies goed in die gaten gedaan worden
dan kijk je er van bovenaf zo op :
Afbeelding

Klaar voor gebruik ,onderaan bij het glas komt het sap ,de pulp aan de voorzijde ,
helemaal voorop bij de pulpopening  zit een simpel draaiwieltje
waarmee je de perskracht kunt regelen .
Ook heeft ie een schakelaar waarmee de "wokkels "in de reverse kunnen voor het zeldzame geval dat ie vast zou lopen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Daantje op do 26 jul 2012, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2409287
Doranto schreef: Nou, met een handvleesmolen en daarna nog eens met de mixstaaf gaat ook niet bepaald snel hoor  ;D
Mooie foto's! Zo te horen en zien heb ik dus een goede keus gemaakt  :)
Jazeker  ;)
Als je hem 2e hands koopt is het wel aan te raden om de "wokkels "goed te controleren.
Als deze niet op de juiste wijze gebruikt zijn dan kunnen er splinters afgesprongen zijn waardoor het apparaat niet meer naar behoren functioneert.
Nieuwe wokkels zijn prijzig.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2409299
Daantje schreef: Jazeker  ;)
Als je hem 2e hands koopt is het wel aan te raden om de "wokkels "goed te controleren.
Als deze niet op de juiste wijze gebruikt zijn dan kunnen er splinters afgesprongen zijn waardoor het apparaat niet meer naar behoren functioneert.
Nieuwe wokkels zijn prijzig.
ohw bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Door Neally
#2409343
Hier heb ik een keukenmachine, een Prospero KM 266 van Kenwood. Gekocht voor kokkerellen en bakken.
Nu komen andere onderdelen zoals
de vleesmolen heel handig uit. Groente eet mijn meisje zonder problemen als het geraspt uit de machine komt.
Of ie ook 4 kilo zo achter elkaar draait, hmmm.  Hij voldoet hier meer dan gewenst!

http://brain.pan.e-merchant.com/6/7/000 ... 030176.jpg
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door