Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sultan
#1021242
Barfen voor onze 2 grote honden is half zo duur als KVV. Daarbij moesten wij de KVV ophalen (benzinekosten) en wordt het Barfspul aan mijn achterdeur gebracht.
Buiten dat Barfen veel leuker (en beter in mijn optiek) is, is het dus ook nog eens veel voordeliger!!
Door Lizzy
#1021254
boskat schreef: Dat klopt dan wel weer,maar als ik hier barfen moest ,zou ik duurder uit zijn,je moet je benzine en je werk eraan ook mee rekenen
En kan hier niks goedkoper krijgen
Kreeg visjes, kraakvers ,steenbolk een kleine kabeljauwsoort,zegge en schrijve 1 poes at de 1e keer de vis op
De 2e keer niks ,maar gemalen ,weer niks en Spetter ach ,die eet dat ook niet meer,gooit zelfs wel eens `grotere`stukken CB uit haar bak
Moet ook zeggen dat ik rekenangst heb,dus fulltime gaan barfen wordt hem echt niet :)
Denk dat het 'm inderdaad daar meer in zit. Maar het is toch niet zo moeilijk? Stel je hond heeft 500 gram vers voer per dag nodig, dat is 3500 gram per week. Daarvan geef je de helft vleesbot. Dat is 1750 gram maar dat rond je af. Die andere helft, die 1750 gram: die verdeel je onder spiervlees, orgaanvlees en groente. Zou je 580 gram van ieder geven. Dat is toch niet zoveel rekenwerk?
Door Minna
#1021389
Hier met 6 honden ben ik ook goedkoper uit dan met brokjes of kvv. Ik betaal ongeveer gemiddeld 1,50 per kg, haal in een keer zoveel dat ik twee vriezers propvol heb, en dat is hier vandaan halfuurtje rijden (Herby). Maar ik kan dat ook thuis kunnen laten bezorgen, dan hoef ik geen benzine etc te bereken.
Dat uurtje werk om het in de vriezers te proppen...ach, anders zou ik misschien dat uurtje tv kijken. Dus dat vind ik ook niks kosten.
En het rekenwerk valt echt 100% mee, daar zat ik ook eerst tegenaan te hikken, oh jee, %-tjes rekenen...maar idd het is gewoon heel simpel als je gewoon in zoveel kg per week, gedeeld doot twee doet.
Als ik het al kan met mijn vreselijke slechte rekenhoofd dan kan iedereen het wel! ;D
Door boskat
#1021428
Minna schreef:
Als ik het al kan met mijn vreselijke slechte rekenhoofd dan kan iedereen het wel! ;D
Raak panisch van cijfertjes,heb ik altijd gehad :-[
Maar krijg hier ook geen vlees van 1,50 euro de kg,kipflet en rundvlees kosten echt veel meer,ben dan duurder uit dan met CB.
Heb een keer lamshartjes besteld bij de slager,dat kon wel ,moest ik iets van 10 dozen vol afnemen,heb het gedaan,maar de heb de  laatste dozen aan iedereen, met hond of kat maar in de maag gesplitst omdat de katten het niet meer lusten .kregen ze het 1 x per week als  1vervangende maaltijd van cb
Spetter begon er niet aan
Kippenekjes kon de slager niet aankomen,werd niks,maar goed ook ,ook dat eten ze hier niet,verschillende keren gegeven,
helemaal kapotgeslagen of in stukjes ghehakt,niet dus,toen maar gemalen en dat aten ze(de katten dan)
Heb nu een zakje lamshartblokjes besteld ,maar weer eens even proberen
Pens ook wel voor Spetter besteld,niet ,kijkt me dan aan wat moet ik hier mee,kun je het niet malen,de hond van zoonlief gegeven,die had het in 5 minuten weg,is toch een brokken hond ,jammer genoeg voor het beest,eet niet zoveel,maar als ze hier is krijgt ze cb of, heb nog vlees, van Lotgering in de diepvries,dat gegeven ook binnen 5 min weg ,ze geniet dan,zou een goede barfhond zijn
Spetter begon er niet aan,de poezen evenmin
Zou toch graag de poezen aan het kauwen hebben,maar die weigeren gewoon,totdat ik het maal,dan lusten ze het wel,gggrrrrr
Door Minna
#1021445
Je kan gewoon vlees voor de dieren bestellen bij iemand die bezorgt, kijk hier maar bij Adresjes, idd kipfilet kopen of runderlappen bij de supermarkt dat is idd gekkenwerk.
In de eerste posting schrijf je dat ze kippennekken, lamsribben etc lekker vinden, in de laatste dat ze kippennekken ook niet eten. Dus ik snap het niet helemaal...in de eerste post gaat het om een aussie en jack russel, nu lees ik over katten. Over katten kan ik niks nuttigs zeggen, hoor wel vaker dat ze niet zo makkelijk over te zetten zijn.
Met honden...tja, hoe lang blijf je een maaltijd aanbieden? Dus, stel voor, je wil vandaag dat ze pens eten.
De hond eet het niet. Hoe lang laat je het staan en hoe lang bied je pens aan totdat je opgeeft en de hond iets anders geeft? Zoals ik dit nu lees denk ik dat het grotendeels aangeleerde gedrag is, dat zou je toch moeten doorbreken anders blijf je afhankelijk van wat de hond wel/niet wil eten.
Door boskat
#1021477
Minna schreef: Je kan gewoon vlees voor de dieren bestellen bij iemand die bezorgt, kijk hier maar bij Adresjes, idd kipfilet kopen of runderlappen bij de supermarkt dat is idd gekkenwerk.
In de eerste posting schrijf je dat ze kippennekken, lamsribben etc lekker vinden, in de laatste dat ze kippennekken ook niet eten. Dus ik snap het niet helemaal...in de eerste post gaat het om een aussie en jack russel, nu lees ik over katten. Over katten kan ik niks nuttigs zeggen, hoor wel vaker dat ze niet zo makkelijk over te zetten zijn.
Met honden...tja, hoe lang blijf je een maaltijd aanbieden? Dus, stel voor, je wil vandaag dat ze pens eten.
De hond eet het niet. Hoe lang laat je het staan en hoe lang bied je pens aan totdat je opgeeft en de hond iets anders geeft? Zoals ik dit nu lees denk ik dat het grotendeels aangeleerde gedrag is, dat zou je toch moeten doorbreken anders blijf je afhankelijk van wat de hond wel/niet wil eten.
Sorry  Minna,ik Boskat heb op jou mail gereageerd , die was voor Suzanne  bestemd zeker?die heeft een jack russel en een aussie
Ik heb katten en een hond Spetter van 13 jaar die lusten geen kippennekken alleen gemalen dan de katten,hond helemaal niet enz enz:-)
Door boskat
#1021520
Lizzy schreef: Denk dat het 'm inderdaad daar meer in zit. Maar het is toch niet zo moeilijk? Stel je hond heeft 500 gram vers voer per dag nodig, dat is 3500 gram per week. Daarvan geef je de helft vleesbot. Dat is 1750 gram maar dat rond je af. Die andere helft, die 1750 gram: die verdeel je onder spiervlees, orgaanvlees en groente. Zou je 580 gram van ieder geven. Dat is toch niet zoveel rekenwerk?
Zo niet nee ,maar als ik rekenen moet in procenten ,wordt ik gestoord ;)
Ga dit even opslaan,heb het mischien wel eens nodig nog,dank je Lizzy!
Voor katten is dat de zelfde verdeling?
Kan ik die nog wel eens gaan plagen met barf ;D
Door boskat
#1021521
Minna schreef: Oh sorry...heb idd jou posting als topicstarter gezien. Oeps! :-[
Niet erg ,gebeurt mij ook wel eens ;D
Door roefus
#1021606
Barfen is hier idd goedkoper.
Maar zelfs al zou het me hetzelfde kosten als bijvoorbeeld CB...dan bied ik voor diezelfde prijs wel héél wat meer afwisseling.
Door Lizzy
#1021617
roefus schreef: Barfen is hier idd goedkoper.
Maar zelfs al zou het me hetzelfde kosten als bijvoorbeeld CB...dan bied ik voor diezelfde prijs wel héél wat meer afwisseling.
Hier nog 1. Sterker nog, al was Carnibest (of welk ander merk dan ook) de helft goedkoper dan dat ik nu kwijt ben: ik bleef fijn barfen! Ik barf niet omdat het goedkoper is. Ik barf omdat mijn honden het hier zoveel beter op doen. Bovendien wil ik weten wat mijn honden eten. En vertrouw ik feitelijk maar 1 iemand met het voer van mijn honden en dat is mijzelf. Ik heb maar 1 doel voor ogen namelijk: de absolute top gezondheid voor mijn honden. Ik hoef geen winst te maken. Ik hoef niet op kwaliteit te beknibbelen. Ik hoef niet aan de inhoud te rommelen. Ik geef mijn honden gewoon dat waar zij het het aller, allerbeste op doen. En het goed doen is mij niet goed genoeg. Ik wil het onderste uit de kan. En dat kan ik alleen zelf bieden.
Door Suzane
#1023093
Ik heb eens zitten rekenen en de prijzen aangehouden van Herby.

Ik kom dat qua kosten gelijk of zelfs iets duurder uit als ik ga barfen. Carnibest wordt bij ons thuis franco afgeleverd, terwijl ik met barfen waarschijnlijk nog een extra vriezer moet aanschaffen.

Ook ik wil het beste uit mijn honden halen, maar ik vind wel dat er grenzen zijn. Ook ik eet niet elke dag 2 ons groenten en 2 stuks fruit en ik ben nog steeds gezond.

Ze vinden Carnibest ontzettend lekker en een karkas of eitje ook. Ik denk dat ik in het weekend meer ga "barfen" en door de weeks kvv. Ik kan dat toch gewoon aanvullen met vleesbot etc? Aangezien er in kvv al veel orgaanvlees zit.

Ik heb trouwens hier rondom geinformeerd, maar ze hebben hier nergens karkassen of iets dergelijks te koop. Ja...het vlees wat netjes gepresenteerd in de vitrine ligt.  ;D ! Ik heb ze laatst kippenvleugeltjes gegeven (waren in de aanbieding bij de AH) en daar merkte ik wel gelijk dat de ontlasting veel en veel beter was. Niet zo wit en brokkelig...bedankt voor de info!!!!
Door pallas
#1023111
???
Hoe heb je het berekend?
Cb kost toch ong. 3 euro per rol of zo?
De meeste spullen bij Herby zijn (veel) goedkoper dan 3 euro per kilo.... snap echt niet hoe je dan duurder uit kan zijn :-\

Ik koop eens per zes tot 8 weken bij Herby vlees en botten en alles past bij mij in een grote vriezer.
Het is voor twee honden (20 en 22kg) die allebei flink eten.
Als je goed bevleesde botten kan krijgen hoef je er ook wat minder (duur) spiervlees bij te geven.


Tuurlijk kost de vriezer ook wel wat aan stroom , maar dat zijn geen mega hoeveelheden, zeker niet als je hem telkens helemaal vol maakt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1023219
Toen ik net ging Barf-en was mijn streven om qua kosten hetzelfde kwijt te zijn als aan CB, mocht van mij zelfs wel ietsje meer zijn omdat ik de meerwaarde van BARF dat wel waard vond. Maar o, wat een verrassing, ik was zelfs goedkoper uit als met CB! :D En gaandeweg kreeg ik steeds meer adresjes en vrienden die ook Barfen en vind er regelmatig levendige ruilhandel plaats of slaan we gezamelijk in.
Dus voor mij is BARF aanzienlijk goedkoper als CB, wel bewerkelijker, dat wel. Maar ook stukken leuker :D.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1023225
Suzane schreef: Ik heb eens zitten rekenen en de prijzen aangehouden van Herby.

Ik kom dat qua kosten gelijk of zelfs iets duurder uit als ik ga barfen. Carnibest wordt bij ons thuis franco afgeleverd, terwijl ik met barfen waarschijnlijk nog een extra vriezer moet aanschaffen.

Ook ik wil het beste uit mijn honden halen, maar ik vind wel dat er grenzen zijn. Ook ik eet niet elke dag 2 ons groenten en 2 stuks fruit en ik ben nog steeds gezond.

Ze vinden Carnibest ontzettend lekker en een karkas of eitje ook. Ik denk dat ik in het weekend meer ga "barfen" en door de weeks kvv. Ik kan dat toch gewoon aanvullen met vleesbot etc? Aangezien er in kvv al veel orgaanvlees zit.

Ik heb trouwens hier rondom geinformeerd, maar ze hebben hier nergens karkassen of iets dergelijks te koop. Ja...het vlees wat netjes gepresenteerd in de vitrine ligt.  ;D ! Ik heb ze laatst kippenvleugeltjes gegeven (waren in de aanbieding bij de AH) en daar merkte ik wel gelijk dat de ontlasting veel en veel beter was. Niet zo wit en brokkelig...bedankt voor de info!!!!
Da's al een heel leuk begin! ;) Het beste kun je idd voor vleesbotten kiezen en het liefst ook iets anders als kip, want dat zit ook al voldoende door de CB (en andere kvv merken). En wie weet ga je op den duur full-time BARF voeren, maar dat hoeft natuurlijk niet. Alles staat en valt met je adresjes. En kijk ook regelmatig in de vraag en aanbod rubriek, op die manier kun je vaak ook nog goedkoop aan spullen komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door