Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dinnee
#1024432
Ik doe altijd wat pens-poeder door de groente mix. Gewoon 100% pens dat vermalen is tot poeder. Zo ruikt de hele groentemix 'lekker' naar pens. Misschien een ideetje?
Door conleeuw
#1024973
dinnee schreef: Ik doe altijd wat pens-poeder door de groente mix. Gewoon 100% pens dat vermalen is tot poeder. Zo ruikt de hele groentemix 'lekker' naar pens. Misschien een ideetje?
:-\ pens poeder ?? nog nooit van gehoord, waarom doe je poeder en niet gewoon wat pens er doorheen? kan toch ook ;)
Door Antonia
#1025000
star schreef: Vandaag 500gr. gemalen orgaan mix met een bakje smuldier en een eitje en nog niet gegeten ze neemt een hap en loopt dan weg.

Ik weet het echt niet meer, mischien moet ik haar maar over zetten op carnibest oid?
Voor iets wat jakkie is, is een pond in één keer wel heel veel jakkie tegelijk. Dat kun je moeilijk wegsmokkelen tussen iets lekkers. Ik zou het orgaan verdelen in kleinere porties, en dan niet alle diersoorten door elkaar, maar bijvoorbeeld een dag de kippenhartjes proberen, een andere dag wat eendenmaagjes en weer een andere dag wat konijnenorgaantjes. Misschien dat dat nu even beter lukt.

Misschien een rare vraag, maar kan het zijn dat jouw meidje binnenkort voor de eerste keer loops moet worden of misschien net loops is geweest? Was ze niet een maand of 13 oud? Mijn ervaring is, dat als de hormonen kermis gaan vieren in het lijfje, dat dat soms ook even gevolgen kan hebben voor het eten. Zo ineens vinden ze even iets niet lekker meer, en waarschijnlijk als je het over een paar maanden weer aanbiedt dat ze het dan weer als vanouds naar binnen werkt.
Door dinnee
#1025059
Hey Conleeuw!

Ik kan er inderdaad ook gewoon pens door heen doen, maar het 'probleem' was dat op het moment dat ik de groente mix maakte, ik geen pens in huis had. Mijn pupje komt zaterdag pas en het vlees voor de eerste maand wordt vrijdag geleverd...

Het pens poeder heb ik gewoon bij de dierenwinkel gehaald in een potje van 400 gram, bij de 'gedroogde vlees' afdeling. Het is heel makkelijk om te verwerken en ruikt 'overheerlijk' hahaha! Natuurlijk wel eerst uitgebreid het etiket gelezen, maar het is inderdaad 100% pens, gedroogd en gemalen. Het is vooral makkelijk om een paar schepjes toe te voegen voor de geur zonder dat je je menu of zo hoeft aan te passen.

Nu maar hopen dat het (nu nog brokken)pupje het ook lekker vind... ;)
Door star
#1025432
Pens eet ze nu ook niet en nu laat ze alles wat fijn gemalen is staan dus ook smuldier en de mixen van Herby!!!
Ze is inderdaat 13 maanden maar met 7 maanden loops geworden dus dat zal het toch niet zijn?
Ik heb ook zitten deken aan schijnzwanerheid want ze is onzettend aanhankelijk en blafferig en pieperig wat ze nooit is geweest.

pffft ik weet het echt niet meer :(
Door pallas
#1025450
star schreef: Pens eet ze nu ook niet en nu laat ze alles wat fijn gemalen is staan dus ook smuldier en de mixen van Herby!!!
Ze is inderdaat 13 maanden maar met 7 maanden loops geworden dus dat zal het toch niet zijn?
Ik heb ook zitten deken aan schijnzwanerheid want ze is onzettend aanhankelijk en blafferig en pieperig wat ze nooit is geweest.

pffft ik weet het echt niet meer :(

Ik denk toch dat ze wellicht tegen haar tweede loopshied aanzit. Zeker als je het gedrag zo omschrijft. :)
Door Antonia
#1025895
Er zijn meiden die rond de loopsheid helemaal van slag zijn, die vreselijk veel last van hun hormoonhuishouding hebben. Bij Enya, mijn teefje,  was het vooral voor haar zo vervelend dat ik haar heb laten castreren. Het is nu een stuk minder, maar ik merk nog steeds aan haar gedrag wanneer het "haar periode "zou zijn geweest.
Misschien dat dat bij jouw meidje ook een rol speelt?
Door star
#1026482
ik laat het eten altijd 15 min staan/liggen dan gaat het weg dan savonds weer aanbieden en zo heeft ze dus vorge week 5 dagen niet gegeten daarna spiervlees aangeboden dat at ze wel.

Ze eet nu alleen vlees bot, vis en spiervlees geen orgaan, mixen of pens en groente.
Door dorinekok
#1026611
misschien moet je de voedingsstoffen die ze anders via orgaan binnen krijgt, een tijdje supplementeren dmv pillen of zo. Net zo lang tot ze het wel voor elkaar krijgt om orgaan te eten.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat mogelijk is hoor, maar je kunt wat aanvullen middels vitamine preparaten. Dan komt ze in elk geval niet te veel te kort!
Door Juul
#1026616
Falco begint zijn groenten ook slechter te eten. Met gemalen vlees erdoor wil ie het nog wel. En wat ie wel heel erg lekker vindt is de groentenmix gemengd met het merg uit een mergpijpje.
Is misschien een idee??
Kweet het ook niet, je hebt al zoveel geprobeert....
Door Minna
#1027634
ik laat het eten altijd 15 min staan/liggen dan gaat het weg dan savonds weer aanbieden en zo heeft ze dus vorge week 5 dagen niet gegeten daarna spiervlees aangeboden dat at ze wel.

Ze eet nu alleen vlees bot, vis en spiervlees geen orgaan, mixen of pens en groente.
Ik zou (als de hond gezond is gevonden uiteraard!!) de tijd dat de bak er staat maar wat verkorten en zeker geen twee keer per dag aanbieden. En echt helemaal niks tussen de maaltijden door, nog geen een koekje.
Neerzetten, gaat ze eten prima, zo niet, weg er mee. Kwartier laten staan is best heel lang. De dag er op (dus 24 uur later ongeveer) weer aanbieden. Verder geen aandacht aan het wel/ niet eten besteden. Je zou idd een supplement kunnen gebruiken als je er bang voor bent dat ze nu een tekort oploopt.
5 dagen niet eten doet een hond nog niks als die gezond en in goede conditie is, dus ik zou gewoon volhouden en voorlopig juist met de niet-lekkere dingen voeren. Dus bvb niet 4 dagen pens aanbieden, en de 5e dag bot wat ze wel lust. Gewoon volhouden, mits ze dus gezond is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door