Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1017371
Samengevat:
Chocola is voor honden snel giftig, doordat de hond bepaalde stoffen (methylxanthines: theobromide en caffeïe) veel minder snel omzet en uitscheidt dan de mens, deze stof werkt in op het hart en de spieren. Houd er dus rekening mee dat uw hond veel minder chocolade kan verdragen dan u zelf kunt. Chocolade is geen voedingsmiddel voor honden, geef het nooit bewust aan uw hond. Let op: ook de kat kan niet tegen de gifstoffen in chocolade, alleen eten katten niet zo snel chocola op.

TS had het ook over soep laten eten door de hond,zou ik ook nooit doen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1017374
ik vindt dat wij ons eten hebben en de honden ook hun eigen eten.
Zo voorkom je ook dat tyson evt kan gaan bedelen, en ons eten is vaak veels te zout voor de honden.
Door casangio
#1017377
Hier is het zog. fabel

Dat chocolade giftig is voor uw hond dat weten de meeste mensen wel maar wist u dat druiven en rozijnen ook levensgevaarlijk zijn voor uw hond? Er zijn inmiddels al meerdere gevallen bekend van een ernstige vorm van nierfalen bij honden door het eten van druiven of rozijnen. Een handjevol druiven of rozijen kunnen uw hond al ernstig ziek maken.



Het Gevaar van Druiven en rozijnen
In druiven of rozijnen zit een stof die zeer giftig is voor uw hond. Helaas is er nog niet precies bekend welke stof dit precies is en waarom de hond er ziek van wordt. Er zijn inmiddels al meerdere onderzoeken naar gedaan of bestrijdingsmiddelen, hoge concentraties vitamine D of de aanwezigheid van zware metalen, zoals zink en lood, de boosdoener kunnen zijn, maar ook die leverden geen goede verklaring voor de vergiftigingsverschijnselen op.


De eerste symptonen
De eerste symptonen na het eten van te veel druiven of rozijnen zijn meerdere malen braken en hyperactief tot nerveus gedrag, daarbij zien we soms ook diarree. Na ongeveer 24 uur wordt de hond juist heel sloom en suf en hij/zij kan zelfs extreem slaperig worden. De ademhaling wordt onregelmatig. Verder kan de hond buikpijn krijgen en zal op den duur niet weer willen eten en/of drinken. Er onstaan uitdrogingsverschijnselen en er zal uiteindelijk bijna geen urineproduktie meer plaatsvinden. Dit is een levensbedreigende situatie, omdat het lichaam zijn gifstoffen dan niet meer kwijt kan.


Voorkomen is beter dan genezen
Let er altijd op dat uw hond geen druiven of rozijnen kan eten. Leg druiven altijd op een plek waar de hond niet bij kan en voer hem of haar ook geen krentenbollen of andere lekkernijen waar druiven of rozijnen in verwerkt zitten. Pas ook op met druivenstruiken in uw tuin en verplaats deze, als het


Kijk ook maar eens bij google onder : druiven voor honden :-\
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#1017479
Ik laat Pai wel eten wat ze wil.

Hoewel d'r bestellingen niet altijd helemaal helder aankomen  :D
Maar dat komt meer door de ontvanger dan de zender.

Fruit eet ze vaak gewoon in z'n geheel op. Groenten maak ik meestal fijn, soms ook niet helemaal gepureerd. Sommigen dingen wil ze de ene dag wel en de andere niet. Sommige dingen laat ze liggen. Maiskolven kook ik dan kluift ze ze in z'n geheel naar binnen. Ze heeft ook wel eens de echte don'ts gegeten zonder problemen (ui en druiven zo hele stukken van de tros)

Wel met duidelijk onderscheid tussen mijn eten en dat van Pai. Zij krijgt alleen vers, en ik eet wel eens minder gezond :)

Ook de hoeveelheden vlees en onderdelen doe ik ook niet met een rekenhulp maar op gevoel en op zicht hoe Pai zich erbij voelt.

En zo blijf ik het ook doen  :-X Maar goed ieder zijn eigen manier ;)
Laatst gewijzigd door Sarah5 op do 31 jul 2008, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1017486
ui en druiven zo van de tros???????
Waar zit je op te wachten.......vindt dit erg dom.
en sorry dat ik het zo zeg maar dit is vragen om ellende, en ik neem aan dat je je hond geen ellende toewenst!
Dat je je hond laat eten wat ie wilt, doen we in lichte mate allemaal, we duwen het nm niet door de strot heen.
Maar om nu willens en wetens dingen te geven waardoor je je hond kan vergiftigen, daar ben ik heel snel mee klaar!
Door pallas
#1017495
Paika schreef: Ik laat Pai wel eten wat ze wil.

Hoewel d'r bestellingen niet altijd helemaal helder aankomen  :D
Maar dat komt meer door de ontvanger dan de zender.

Fruit eet ze vaak gewoon in z'n geheel op. Groenten maak ik meestal fijn, soms ook niet helemaal gepureerd. Sommigen dingen wil ze de ene dag wel en de andere niet. Sommige dingen laat ze liggen. Maiskolven kook ik dan kluift ze ze in z'n geheel naar binnen. Ze heeft ook wel eens de echte don'ts gegeten zonder problemen (ui en druiven zo hele stukken van de tros)

Wel met duidelijk onderscheid tussen mijn eten en dat van Pai. Zij krijgt alleen vers, en ik eet wel eens minder gezond :)

Ook de hoeveelheden vlees en onderdelen doe ik ook niet met een rekenhulp maar op gevoel en op zicht hoe Pai zich erbij voelt.

En zo blijf ik het ook doen  :-X Maar goed ieder zijn eigen manier ;)
:o

lijkt me niet zo geweldig goed idee...

maar  kennelijk "ieder op z'n eigen manier ".....
Door Lizzy
#1017498
marga1953 schreef: Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mais niet goed is voor een hond??


Nee, mais is om verschillende redenen niet goed maar ja gut, als je je hond ook druiven en uien voert, kan die mais er ook wel bij. Weet je, dit soort dingen gaan altijd goed totdat ze fout gaan. Maarrrr, ieder z'n manier!
Door Noes
#1017502
Een vriendin van mij werkt in een grote kliniek voor diergeneeskunde en krijgt op de spoedafdeling nog best regelmatig hondjes te zien met accuut nierfalen door het eten van druif....soms een enkele incident (per ongeluk te pakken gehad) en soms na jaren druif eten en goed gegaan ineens mis. Zelfs een handje vol kan misgaan.
Druif is een absolute no no in het dieet van mijn honden. Je kunt het negeren, zoals mijn tante al jaren haar hond voorziet van bonbons, en mijn oom 80 is geworden met roken, maar je kunt ook kansberekenen en je hond beschermen tegen de relatief kleine kans dat hij de gelukkige is die er wel oud mee zal worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1017517
franciska123 schreef: ik had helemaal nog geen reacties verwacht met dit warme weer
ik ben dan ook verrast
ja mijn vraag was betreffende groente en fruit , inderdaad
ik snap ook niet wat zo gevaarlijk is aan een druif , moesten ze er nu kilos van binnen krijgen dan misschien ja , is dit niet overroepen geweest ook denk ik , precies of het is het grootste rattevergif
en een hond valt toch niet zo maar dood denk ik als hij een druif inslikt
enfin iedereen doet wat hij het beste denkt
maar als een druif of choloade stukje al slecht is (persoonlijk denk ik dat dit fabeltjes zijn , zoals zoveel andere bestaanbv als je met je rechterbeen uit bed stapt dan valt de luster naar beneden )hoe komt het dat een hond zo een rotte pensen en half verteerde stukken vlees wel kunnen verteren ?
carina
Och, hij kan chocola ook heus wel verteren en als je je hond een reep Milka geeft zal er ook niet veel spannends gebeuren, het wordt pas interessant als je 'm een kwalitatief goed stuk pure chocola want cacao is de boosdoener in deze wat, meteen verklaard waarom fifi van oma dat bonbonnetje iedere dag wel overleefd heeft.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#1017595
Dacht al dat ik hier zeker geen vrienden mee ging maken  ::)

Maar goed nee ik voer dr geen chocoloa of overvloedig ui of druif.

Ze ligt nu op een zalmkop te knagen :)
Door Lizzy
#1017608
Paika schreef: Dacht al dat ik hier zeker geen vrienden mee ging maken    ::)

Maar goed nee ik voer dr geen chocoloa of overvloedig ui of druif.

Ze ligt nu op een zalmkop te knagen :)
Wat een rare opmerking.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1017632
Paika schreef: Dacht al dat ik hier zeker geen vrienden mee ging maken    ::)

Maar goed nee ik voer dr geen chocoloa of overvloedig ui of druif.

Ze ligt nu op een zalmkop te knagen :)
Als je vriendjes wil maken, moet je naar Hyves gaan ::).
Hier houden we ons serieus bezig met zelf samengestelde biologisch verantwoorde voeding voor honden en streven daarbij naar hoogst haalbare beste resultaten en daar hoort een instelling van "doe maar een dotje" niet echt bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door