Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1011103
Minna schreef: Die ik had waren niet zo vet, ik denk dat het net als met eenden er mee te maken heeft heb je tamme of wilde variant. Deze eenden die ik had hadden gewoon donkere mooie vlees, verder weet ik niet hoeveel vet er aan zou zitten, de honden hadden prima ontlasting na de ganzen en waren niet misselijk/ winderig oid.  ;)
Ja, daar heeft het volgens mij zeker mee te maken, die ik had waren zeker weten tamme vetgemeste ganzen.
Door Deesje
#1011209
ik voer ook de lidl ganzen.. het vet blijft er inmiddels gewoon aan zitten zonder problemen..

kito eet wel de lidl eend maar geen 'echte' eend .. het wildluchtje dat eraan zit hoeft ie echt niet.. net als met fazant.. de lidl eend en gans zijn echter wel een feest en we hebben er dan ook al aardig wat ingeslagen..
als ik zou weten dat kito het zou eten zou ik ook de 'echte' ganzen wel willen proberen maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren...  8)
Door Mevroi Kruim
#1011347
Gans lijkt me reuze interessant, en ganzevet is naar het schijnt heel goed om in te braden (uitsmelten en weer laten stollen).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1015790
Ben net terug van vakantie. Zodra ik meer weet horen jullie van me!
Door Drijver
#1015814
Pauline schreef: Ben net terug van vakantie. Zodra ik meer weet horen jullie van me!
Dat is fijn.
Heb je een leuke vakantie gehad?
Door Butch
#1015858
leuk zo'n gans, maar dan niet stiekem zelf de lever opeten hé?
mjammie, foi gras voor de hond. 8)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1019303
Pauline schreef: Wie heeft er weleens gans gevoerd en wat zijn de ervaringen daarmee?
Bij de Lidl lagen sinds de feestdagen nog een paar ganzen in de vriezer. Geen idee of het een goede prijs is, maar ik heb 12.50 euro betaald voor één gans van vier en een halve kilo.  :-\
Ik was er steeds langsgelopen omdat het een heleboel vlees/bot in één keer is en onze hondjes per dag niet erg veel eten. De vriezer lag ook nog vrij vol dus ik kon het niet goed kwijt.
Afgelopen week was er plek dus we hebben gisteravond een gans staan verdelen in kleine-honden-porties. Ik heb het vel er wel afgehaald, dat leek me om te beginnen vrij vet en hier hebben ze dat niet echt nodig.  ;)

Het smaakt ze uitstekend! Tristan had in eerste instantie niet zo'n zin om te knagen; hij heeft de hele vakantie van Oma kvv gehad dus was weer een beetje verwend met (niet) kauwen.  ::)
Uiteindelijk ging hij op z'n favoriete plekje op het gras liggen en heeft met z'n ogen dicht liggen eten.  :)
Moyra doet er niet zo moeilijk mee; die knaagt alles zó weg.  8)

Kortom: hier zijn de ervaringen met gans goed.  :)
Door conleeuw
#1019369
nou plien, kom maar op met de gevederde ganzen, ik help je wel met het plukken, maar het werkt namelijk wel zo... see one, do one, teach one... dus ik doe het een keer voor, dan doe jij het zelf, dan ga jij iemand anders leren hoe ze het moeten doen ;D ;D ;D
Door mirjam_dc
#1019456
Ik zou ook wel interesse hebben in gans om het eens uit te proberen.
Kruimel schreef: Gans lijkt me reuze interessant, en ganzevet is naar het schijnt heel goed om in te braden (uitsmelten en weer laten stollen).
Ganzenvet is echt super om bv je aardappels in te bakken. Ik heb nog een potje staan in de koelkast wat ik af en toe gebruik (in de winter meer dan in de zomer); het blijft eeuwig goed en echt, het is zeer aan te bevelen! Heb het met het kerstdiner gebruikt bij een aardappel/pastinaak ovenschotel en het viel bij iedereen zeer in de smaak.
Door Mevroi Kruim
#1019812
OK, als ik ooit gans krijg gaat het vet naar zoon #2, da's de kok van de familie en geen veggie zoals wij. Alhoewel ... z'n vriendin dus weer wel  :(
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1019848
mirjam_dc schreef: Ik zou ook wel interesse hebben in gans om het eens uit te proberen.
Ganzenvet is echt super om bv je aardappels in te bakken. Ik heb nog een potje staan in de koelkast wat ik af en toe gebruik (in de winter meer dan in de zomer); het blijft eeuwig goed en echt, het is zeer aan te bevelen! Heb het met het kerstdiner gebruikt bij een aardappel/pastinaak ovenschotel en het viel bij iedereen zeer in de smaak.
Ah, dan wil jij misschien wel dat potje ganzenvet hebben dat ik twee jaar geleden uit Frankrijk heb meegenomen maar dat nog steeds onaangebroken in de ijskast staat omdat we inmiddels van bijna-geen-vlees naar compleet vleesloos zijn gegaan... Als je interesse hebt, geef maar een gil. Volgens mij wonen we ongeveer aan dezelfde kant van het land, dus dat moet een keer lukken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door