Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1009058
Ja, kippennekken en eendennekken zijn vleesbot. Of ze volwaardig zijn? Ik zou zelf nooit alleen kippennekken en eendennekken willen voeren. Ik vind dat te weinig afwisseling en ik zou tenminste iets van kipkarkas of kippenvleugel en bijv. parelhoenkarkas of kwartelkarkas erbij voeren (die laatste twee zijn ook heel zacht).
#1009266
de kwartels van herby zijn heel, incluus ingewanden. hier hoef je dus niets meer aan uit te rekenen, maar is een compleet pakketje.
ik bestel voor Sien ook vaker vleesbot bij herby. een lijstje wat ik er zoal heb besteld (vallen volgens mij allemaal onder beginners- en kattenbotjes):
- eendenrug
- eendenvleugels
- parelhoenkarkas
- half nijnkarkas (de voorkant)
- fazantkarkas (vonden ze niet te vreten)
- duifkarkas (was helaas een eenmalige aanbieding)

en natuurlijk verschillende kiponderdelen (nekken en vleugels, karkassen heb ik nog niet gedaan, omdat ik pas sinds kort meer vriesruimte heb), maar die haal ik ook vaak hier op de markt.

voor vleesbot geef ik zelf liever een vleugel of een stuk karkas. Het zal wel psychologisch zijn, maar ik heb het idee dat een vleugelbot of losgehakt stuk van een karkas makkelijker weg te werken is, maar ook fijner knagen. Een nek bestaat toch uit losse nekwerveltjes, en een pijpvormig bot lijkt makkelijker te kraken. Ook probeert Sien een halve vleugel niet in 1x naar binnen te gooien, en dat wilt ze met nekken graag wel doen (deze komt dan weer terug, en gaat op voor de 2e ronde).
Kippennekken zijn hier meestal zo voor tussendoor, of als vleesbotdingetje niet vaker dan 2x per week.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door