Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1008537
Weer een vraagje. Ik heb de botmix gekocht, eigenlijk hoef ik daar niet veel aan toe te voegen toch? Alleen groente en nog wat vlees?
En bij de vleesmix (2) zou ik nog wat bot(kippennek of kippenvleugel) erbij moeten geven en dan nog groente?
De kippennekken gaan er goed in in ieder geval. Eendennek is toch wat harder? Die ga ik dus binnenkort uitproberen. Ik was net bij de visboer, er waren geen verse sardines meer, wel 3 kilo makreel voor een tientjs, maar is dat niet een te grote overstap voor die kleine beginners hier? Morgen ga ik nl naar de stad, dan neem ik t anders gewoon mee.
Gebruikersavatar
Door nova
#1008559
Heb hier ook recent die vraag geplaatst. Even zoeken op:
Wie wil even meerekenen.,( moet nog eens uitzoeken hoe ik moet linken naar een topic)
Succes, want het was ook mij niet duidelijk, nu wel
Gr
Door arenda
#1009340
Er moet wel behoorlijk wat vlees bij de botmix hoor.Het lijkt dan wel een pulpig vlezig iets, maar ik dacht dat het zeker voor 80 procent uit bot bestaat. Ik weet zelf geen percentages uit mijn hoofd, doe het puur op gevoel, maar barf dan ook al wat langer. De percentages zijn zeker in de bibliotheek te vinden. succes
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1009426
arenda schreef: Er moet wel behoorlijk wat vlees bij de botmix hoor.Het lijkt dan wel een pulpig vlezig iets, maar ik dacht dat het zeker voor 80 procent uit bot bestaat. Ik weet zelf geen percentages uit mijn hoofd, doe het puur op gevoel, maar barf dan ook al wat langer. De percentages zijn zeker in de bibliotheek te vinden. succes
Volgens Herby bestaat de botmix uit 70 % bot en 30% vlees.
Ik geef botmix met een gelijk gewicht aan orgaan of spiervlees.
Dus 100 gram botmix en 100 gram spiervlees. Dat geeft dan tesamen een botpercentage van 35%. ;)
Als ik  vier keer per week 100 gram botmix  voer heeft mijn hond 280 gram bot binnen gekregen en dat is dan weer 20% van de 1400 gram die ze mag hebben. ::)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1009433
nova schreef: Ik dacht dat ik het zo gedaan had, en dat het niet werkte :-[ :-[ :-[
Volgende keer post ik het gewoon, en zie wel of het werkt  ;)
Gr.
In het venster waarin je tikt kun je zo'n adres idd niet aanklikken, maar als je op 'bekijken' klikt kun je de link even uitproberen ;).
Gebruikersavatar
Door nova
#1009469
Nitus schreef: In het venster waarin je tikt kun je zo'n adres idd niet aanklikken, maar als je op 'bekijken' klikt kun je de link even uitproberen ;).
Oooohhhh, dat is m dussssss.....
weer wat geleerd
Gr
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door