Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1006820
Hallo,

Ik ben vanochtend pens wezen halen bij de slager. Hij gaf me 3 kg. mee. Ik moet dit nog in normale porties knippen. Maar in welke hoeveelheden moet ik dit nu verdelen ? Ik wil het gewoon aan 1 lap geven zodat hij er lekker een poos mee bezig is. Als hij dit gegeten heeft moet ik die hoeveelheid dan van z'n smuldier afhalen zeker ?

Ook heb ik 2,5 kg kippenekken gekocht. Die dingen zijn echt niet duur. KReeg ze mee voor 3,90 kg.
Maar hoeveel moet ik daar nu van geven ? Even de wervels kapotslaan nog zeker he ?

edit: hoeveel yoghurt mag ik hem geven en hoe vaak ?

Hij is 5 maanden en weegt ong. 22 kg.
Laatst gewijzigd door annetenmick op wo 16 jul 2008, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1006910
Ik zou de hoeveelheid van een maaltijd aanhouden voor zowel de penslap als de kippennekken. Kippennekken mag je op meppen, maar denk dat dat voor een pup van 5 maanden niet meer nodig is.
Yoghurt heeft een hond niet nodig, je mag weleens een beetje geven, maar dan een keer likkie of zo.
Fedor krijgt nooit yoghurt en voor Gitte gebruik ik het alleen maar om haar medicijnen door te mengen, zou ze die medicijnen niet nodig hebben dan kreeg ze ook geen yoghurt.
#1006963
ik gaf/ geef van pens altijd het dubbele van wat ze normaal krijgen, dwz als hun maaltijd alleen uit pens bestaat.
kippenekken zou ik niet pletten, joghurt krijgen ze hier af en toe, voor het lekkere!
heb je kippenekken voor 3.90 per kilo gekocht?
vindt ik wel een beetje duur dan hoor.
#1007088
hier gaat een lap van ruim 500 gram in een slok naar binnen, dus als het past dan past het. geen kauwwerk:-)
Pens geef ik hier meestal als voorgerecht op een vleesbot dat vrij kaal is. zoals een runderknars of wat oudere ribben
#1007657
Hij heeft ervan gesmuld maar heeft er vannacht diarree van gekregen. Hij was aan het piepen/janken vannacht, ik naar beneden en rook de poeplucht al snel. Had daarnet nog diarree. Voorlopig even geen lappens meer voor hem.

Zijn er meer honden die er diarree van krijgen. ?
#1007739
Dat is echt balen. Ik geef mijn honden iedere dag 15% orgaan, 20% spiervlees, 15 % tafelresten en 50% vleesbot. Altijd mooie ontlasting tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik heb wel volwassen honden.
Volgend jaar hoop ik ook weer een pup te hebben ik wil ook met haar gaan barfen dus jouw topic is voor mijn weer zeer leerzaam.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door