Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fallin
#1003990
Even een raar vraagje. Wij gaan begin augustus 4 dagen naar een camping waar we alle dagen wedstrijden lopen met de honden. Ik heb ze nu al bijna een jaar op barf staan en wil niets anders meer.
Nu is het voor 4 dagen voor 5 honden moeilijk om vlees mee te nemen (vooral als het warm gaat worden)
Kan ik voor die paar dagen weer even terug naar de brok? Ik heb het liever niet, maar ik zie eigenlijk geen andere oplossing. Gaan de honden dan aan de diarree?
Heeft er iemand tips?
Door salsa
#1004024
hoi,

Misschien voor 2 dagen meenemen in een koelbox met veel ijs en de rest (vlees of kvv) bijkopen bij de plaatselijke slager of supermarkt.
De meeste supermarkten zijn wel open van 8 tot 8. Ik zou juist als je wedstrijden moet lopen niet gaan wisselen van voer. Je hond moet presteren en de kans op diaree is met teruggaan naar brok wel groot

martine
Door Femke
#1004105
als je het inderdaad bevroren in een koelbox gooit dan duurt het minstens een dag of 2 voordat het ontdooid is. Eventueel kan je een koelbox op 12 volt halen, die kun je in je auto aansluiten. Vorige week (of de week ervoor) lagen ze bij Aldi.
Door brie
#1004118
[quote="Femke"]
als je het inderdaad bevroren in een koelbox gooit dan duurt het minstens een dag of 2 voordat het ontdooid is. Eventueel kan je een koelbox op 12 volt halen, die kun je in je auto aansluiten. Vorige week (of de week ervoor) lagen ze bij Aldi.
[/quote]

Dit wilde  ik net zeggen. Zo'n koelboxje op stroomkun je zo in de aansteker van de auto steken.
Toen wij op vakantie gingen naar slowakije hebben we 2 dagen over de reis gedaan. Voor het gemak heb ik toen een paar rollen carnibest meegenomen.
Diep gevroren, ingepakt in zilverfolie en samen met wat koelelementen en gekoelde flesjes drinken.
Toen we eenmaal in slowakije aankwamen waren de rollen nog steeds bevroren in het midden
Door Minna
#1005041
Wij gaan ook vaak met onze honden ivm wedstrijden een weekje of langer kamperen.  ;) Iss vlees goed diep bevroren in krante wikkelen en dan in een koelbox (zo vol mogelijk) en voor dag 1 kan het ook gewoon in een koeltas. Dan is de tas dus voor dag 1, de koelbox voor dag 2 en 3 en bij een supermarkt dan eten scoren voor dag 4. Bvb kippenpootjes, kipkarbo of smuldier of zo. Prima te doen!
Waar gaan jullie heen voor de wedstrijden? Bemmel toevallig?
Door Fallin
#1007221
Ha die Minna,

Jazeker we lopen de Open Europese Kampioenschappen Border Collies in Bemmel. Heel erg veel zin in, maar ik kreeg het ff benauwd toen ik dacht: wat als het nou heel erg warm wordt, hoe doe ik dat met het vlees voor de honden.
Iedereen bedankt voor de adviezen. We gaan gewoon lekker door met vlees voeren ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door