Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sandrra
#992150
Khami is een klier met eten, met barf wel te verstaan. Mevrouw trekt zo'n beetje voor alles haar neus op...zucht,
Wat ze wel lekker vind is kip, parelhoen-, eend- en haas-, en zalmkarkas.
Spiervlees van rund, paard, hert, lam trekt ze haar neus voor op, pens en orgaan trekt ze haar neus voor op.
Ik wilde haar ook graag volledig op barf hebben maar met zo weinig als zij eet en alleen maar karkas/bot lijkt me dit geen strak plan.
Ik had ook al de kook erover gedaan toen weer yoghurt erover, wat ze dan lekker weglikt en de rest laat liggen. De bak weggehaald en later weer aangeboden, weer niets. Bak weggehaald en de dag erna en de dag daarna weer aangeboden, helemaal niets. Ze gaat nog liever in hongerstaking. En echt voor een rhodesian ridgeback is dat echt vreemd, want die jatten eten t liefst nog waar je bij staat,
Smuldier en rodi vreet ze wel ook de penscompleet :o
Ok beetje lang verhaal, maar mijn vraag is de dingen die ze wel eet is dat genoeg afwisseling?
Oh ja ik geef hun altijd een hele kip van de aldi of lidl met ingewanden ( zonder t zakje)erin en dat vreet ze dan wel ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#992153
HIer komt wel eens een vriendje die ook graag een botje in zijn vleesje heeft, de rest wordt alleen bij erge honger gegeten en anders terug getuft.  Gemalen vind meneer het allemaal wel lekker, dus mik ik voor hem het vlees en de organen door de vleesmolen en voila, alles weg. En deze is dus opgegroeid met BARF, heeft nooit anders gehad, maar sinds een jaar is hij gaan klieren met z'n vleesjes en hield dat langer vol dan zijn baasjes ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#992244
vinci is ook een klier met zijn eten, lust maar een paar diersoorten echt graag, de rest vindt ie maar niks.
Tegenwoordig gooi ik er vaak een eitje overheen en dan eet ie het wel(voor zolang het duurt :-\)Meng ook veel met pens, dat vindt ie ook lekker. En vaak knal ik alles in ene bak en laat dat dan een poos staan zodat alles naar elkaar ruikt---daar trapt ie ook in.
En als meneer echt iets niet moet, dan heeft ie pech en zal die moeten wachten tot de andere dag....
ellen
Door Lizzy
#992426
SandRRa schreef: Khami is een klier met eten, met barf wel te verstaan. Mevrouw trekt zo'n beetje voor alles haar neus op...zucht,
Wat ze wel lekker vind is kip, parelhoen-, eend- en haas-, en zalmkarkas.
Begrijp ik het goed dat ze dus wel graag vleesbotjes lust maar voor orgaan en spiervlees haar neus op trekt? In dat geval zou ik zoveel mogelijk hele prooidieren gaan proberen! En op zich is het niet erg om wat meer vleesbot te geven, als er maar vooral veel vlees aan de vleesbotten zit. Dus liefst meer dan 50%. Nou, als er dan ook nog af en toe orgaantjes in de hele prooidieren zitten en die eet ze op: prima! Mogelijk kun je dit nog uitbreiden naar konijn, kwartel, geitenribben, lamsribben. Om het orgaanvlees naar binnen te krijgen, zou je af en toe KVV kunnen blijven voeren. En groentemix, lust ze dat? Dat zou ik ook wel proberen erbij te geven.
Door sandrra
#993719
Sorry ik reageer beetje laat maar kheb t zooo druk, gelukkig hebben de kids nu vakantie.

Ja vlees botjes eet ze dus wel, tenminste alleen hele kip, karkas/ van haas, eend, parelhoen, zalm ook de nekken van kip en eend.
Alles wat van lams/schaap is trekt ze haar neus voor op, ook voor de pens :o.
Konijn blieft ze ook niet,geit weet ik nog niet. Ook al kwak ik er iets lekkers oveheen dan draait die draak zich gewoon om.
Ze eet wel de vlees- of penscompleet van smuldier en de pens van rodi.  ???

Eh met hele prooidieren bedoel je dan met huid en haar?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door