Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#105275
Hoi Anita, ik denk dat bij jouw ook het probleem is dat je je hond gewoon teveel te eten geeft. Je schrijft een eindje terug dat je hond 31 kg. weegt en dan geef je hem 1kg. Duck + 500 gr. kippennekken per dag ???.
Ik heb hier een rottweiler reu van om en nabij de 50 kg. en die krijgt nu 1kg. Carnibest Aktief, we krijgen hem niet dik, we kunnen zijn ribben zien en voelen, maar hij ziet er fantastisch uit.
Ik heb net op je weblog de foto's van je hond zitten bekijken maar ik kon geen rib ontdekken, dus ik denk dat je rustig je hond iets minder kunt voeren, wedden dat ie dan alles wel op eet? Succes! :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#105278
Hoi Ineke, sorry dat ik je van verwennen heb beschuldigd, maar het was me dus niet helemaal duidelijk.
Maar ik blijf erbij dat je niet teveel moet gaan kijken hoeveel je hond zou moeten wegen, en hoeveel hij zou moeten eten. Dat verschilt nl. per hond en omstandigheden.
Als je zeker weet dat er geen medische redenen zijn voor het niet eten dan zou ik me geen zorgen maken.
Door Ineke
#105283
Nitus schreef: Hoi Ineke, sorry dat ik je van verwennen heb beschuldigd, maar het was me dus niet helemaal duidelijk.
Ik voelde dat niet als een beschuldiging hoor ;)
Met Bas heb ik dat namelijk wel jaren gedaan. Die heeft nu dus ook pech ;D
Maar ik blijf erbij dat je niet teveel moet gaan kijken hoeveel je hond zou moeten wegen, en hoeveel hij zou moeten eten. Dat verschilt nl. per hond en omstandigheden.
Als je zeker weet dat er geen medische redenen zijn voor het niet eten dan zou ik me geen zorgen maken.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben een echte ambtenaar. Een regeltjes mens dus.

Ik zal hem eerst eens wat minder geven. Het gevoel dat er minder voer is zal misschien ook helpen om zijn bak leeg te eten. Als er toch genoeg blijkt te zijn, waarom zou je als hond dan moeite doen om alles op te maken?

Eigenlijk moet ik me gelukkig prijzen met twee honden die hun maat kennen.

En dan nog: Als een ander met dit 'probleem' zit en dit leest. Is hij/zij ook weer geholpen. Toch? ;)
Door Paul_Barte
#105285
Net als Anne-Marie ben ik ook van mening dat honden vaak veel en veel te veel eten krijgen!!!
Kom op dit forum af en toe hoeveelheden tegen dat ik denk dat er mini-olifantjes gehouden worden ;)

Indien je hond te mager blijft op een bepaald soort vleesvoer kijk dan eens naar een ander merk of een ander soort..........

Daarnaast heb je natuurlijk 'mandliggers' en 'bankdravers' en die laatste gebruiken veel meer energie oftewel Kcal dan de eerste.....

Sam is mijn zwaarste Collie en weegt 32 kg...hij krijgt 1 pond per dag en dat is voldoende.
Door alani
#105323
Nitus schreef: Hoi Anita, ik denk dat bij jouw ook het probleem is dat je je hond gewoon teveel te eten geeft. Je schrijft een eindje terug dat je hond 31 kg. weegt en dan geef je hem 1kg. Duck + 500 gr. kippennekken per dag ???.
Ik heb hier een rottweiler reu van om en nabij de 50 kg. en die krijgt nu 1kg. Carnibest Aktief, we krijgen hem niet dik, we kunnen zijn ribben zien en voelen, maar hij ziet er fantastisch uit.
Ik heb net op je weblog de foto's van je hond zitten bekijken maar ik kon geen rib ontdekken, dus ik denk dat je rustig je hond iets minder kunt voeren, wedden dat ie dan alles wel op eet? Succes! :)
Die kg Duck EN 500 gr kippenvleugels heeft hij gekregen omdat hij al een week of 3 á 4 moeilijk doet met eten, als hij die dagen 500 hooguit 600 gram naar binnen kreeg mocht ik al blij zijn, en er waren ook dagen dat hij maar 200 of 300 gram wegat of helemaal niets. Terwijl hij in die tijd dus nog wel aan het groeien was (in 2 maanden tijd 4 cm en 5 kg)
Was dus blij dat hij wou eten en heb hem wat extra's gegeven. ;)

Maar het zou idd heel goed kunnen dat hij teveel krijgt (of ik teveel wil ;)) als ik nu uitga van 2 tot 3% van het gewicht (heb het tot nu toe op 4-5% gehad ivm het groeien) dan is 700 á 800 gram per dag voldoende, maaaaaaaaaar dan moet hij dit wel opeten :-\

Vertelde het al eerder IK moet dus gewoon harder worden en niet zo een weekdier zijn, en beter luisteren naar wat hij aangeeft ;D
Laatst gewijzigd door alani op vr 04 jun 2004, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#105348
alani schreef:
Vertelde het al eerder IK moet dus gewoon harder worden en niet zo een weekdier zijn, en beter luisteren naar wat hij aangeeft ;D
Yep, maar dat kost natuurlijk wel enige oefening ;), ik denk ook dat jij nu op een punt bent gekomen dat je hond dus echt geen pup meer is en zijn behoeften veranderen zoals je wel gemerkt hebt. En dat is altijd even wennen, nu heb ik zelf 2 honden die gewoon alles eten wat je ze voorzet dus ik heb ook wel makkelijk praten ;D. Succes! :)
Door Marion
#105366
Paul_Barte schreef:

Daarnaast heb je natuurlijk 'mandliggers' en 'bankdravers' en die laatste gebruiken veel meer energie oftewel Kcal dan de eerste.....

Wat is een bankdraver ??? Een hond die over de bank heen en weer rent ;D ??? ;D
Door Paul_Barte
#105368
Marion...je mag NOOOOOOOIT meer raden ;D ;D

Het zijn van die honden die de hele dag door het huis lopen te vliegen en daarbij inderdaad liefst de bank als extra hindernis nemen ;)
Door alani
#105380
Nitus schreef:

Yep, maar dat kost natuurlijk wel enige oefening ;), ik denk ook dat jij nu op een punt bent gekomen dat je hond dus echt geen pup meer is en zijn behoeften veranderen zoals je wel gemerkt hebt. En dat is altijd even wennen, nu heb ik zelf 2 honden die gewoon alles eten wat je ze voorzet dus ik heb ook wel makkelijk praten ;D. Succes! :)
Snik hou hem zo graag nog pup ;) Maar heb dit ook nog nooit meegemaakt. Hiervoor had ik een franse bulldog die ook gewoon een klikobak was, alles wat er in zijn bak ging, ging ook op maar dat was voordat ik van Barf had gehoord, het arme beest had gewoon nooit een "vol" gevoel
Door Ineke
#105381
Paul_Barte schreef: Het zijn van die honden die de hele dag door het huis lopen te vliegen en daarbij inderdaad liefst de bank als extra hindernis nemen ;)
Hé, doe me een lol zeg ;D
Hier staan de banken op anti-slip matjes, omdat die anders door de kamer heen en weer schuiven, doordat mijnheer Berger er tegenaan gaat liggen ::)

Een bankdraver van 61 kg. Moet er niet aan denken :o
Door Marion
#105402
Ineke schreef:

Hé, doe me een lol zeg ;D
Hier staan de banken op anti-slip matjes, omdat die anders door de kamer heen en weer schuiven, doordat mijnheer Berger er tegenaan gaat liggen ::)

Een bankdraver van 61 kg. Moet er niet aan denken :o
whhaahahahaha ;D ik zie het al voor me ;D ;D ;D
Door Marion
#105403
Paul_Barte schreef: Marion...je mag NOOOOOOOIT meer raden ;D ;D
ok ik heb er één voor jou dan ;)
Ik heb hier een bankligger en een mandgraver ;D
Door Ineke
#105417
Marion schreef:

ok ik heb er één voor jou dan ;)
Ik heb hier een bankligger en een mandgraver ;D
Hé. Die heb ik ook allebei :D, maar dat is dan wel één Parson Russell Terrier ;D

Overdag lekker bij je liggen en 's nachts hoor je hoe hij je bank een beetje opruwd :o
Door alani
#107919
Ben nu een week verder en meneer is nog steeds heel kieskeurig wat zijn eten betreft. Van de botten eet hij alleen de kippenvleugels en -nekken eendenvleugels en -nekken en lamsribbetjes (deze met moeite) de rest laat hij gewoon liggen :( Het vlees met groente (heb hem nu 2 keer alleen komkommer sla en witlof door zijn eten gedaan) eet hij wel op. Maar omdat ik bang ben dat er met name in de calcium tekorten gaan ontstaan, heb ik hem 4 dagen kvv gegeven. Duck en Rodi gaan prima Carnibest ging wat moeilijker maar uiteindelijk wel opgegeten en de Energique kijkt hij geen eens meer naar dus daar heb ik de honden van de buren blij mee gemaakt. 1 dag is een pensdag en die ging goed.
Heb wel de hoeveelheden aangepast en hij krijgt nu ongeveer 700 tot 800 gram per dag ipv 1000 tot 1300
De lijnzaad- en zalmolie heb ik achterwege gelaten enhet viel mij op dat hij veel minder loopt te krabben, toch de lijnzaadolie? ook het zeewier heeft hij niet gekregen wel 2 rauwe eitjes door de zelf samengestelde maaltijden.
Ga dus nu maar over op meer kvv dagen (dan eet hij tenminste wat) maar daar moeten dan botten bij of niet? zit er voldoende calcium in de complete versies van het kvv? zo niet is dan kippen en eendenvleugels en nekken voldoende afwisseling?
Laatst gewijzigd door alani op wo 09 jun 2004, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#107925
Hoi Anita, als je compleet vers vlees geeft, hoef je in principe geen botten te geven. Dat zit er al in verwerkt.
Groeten Truus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door