Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Imora
#983787
hallo hier!

Golden Retriever Zyra staat nu bijna 2 jaar op Barf. Is altijd erg goed gegaan alleen de laatste tijd vind ik haar te mager.
Meer eten geven heeft geen zin, als ze geen trek meer heeft eet ze niet (ik weet, het is ongelooflijk maar waar).

hebben jullie tips?
Door Minna
#983802
Heb je een foto van de hond? Meeste mensen die zeggen dat hun hond te mager is blijken een hond te hebben die of perfect op gewicht is of zelfs iets te dik... ;)
Meer eten geven als de hond al niet zo happig is om te eten heeft geen nut, wat je wel kan doen is op afwisselende tijden voeren (een keer per dag) en af en toe een vastendag en ook afwisselen met grootte van de porties. Onze Ko was ook altijd mager en nu op dit manier blijft ze perfect op gewicht!
Ook meer vettere vleessorten kan helpen dus eend ipv kip, geit ipv rund etc.
Door Imora
#983818
ik zal het weekend pop op de foto zetten.
ze is echt iets aan de magere kant, niet veel maar toch. het voelt niet zo goed, ken je dat?

ze krijgt nu meestal 1 keer per dag eten, af en toe in tweeen, vasten eens per 2 tot 3 weken maar vind ik zelf niet prettig.
geit lust ze echt niet (gaat ze van spugen zelfs) en eend alleen maar nekken. Je noemt nu wel de twee dingen op die ze het liefst eet  :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983859
Hoe oud is Zyra? En hoe is haar gedrag verder? Levendig of juist slomer geworden. Misschien heeft ze wormen? Kan van alles zijn... en anders haar door een DA laten onderzoeken als je het echt niet vertrouwd.
Door Edelgrijsje
#983890
Ik vind het toch wel raar dat ze slecht eet, heeft ze geen probllem in haar bek...of is ze niet een klein beetje misselijk...? At ze altijd slecht?
Door Imora
#984414
Edelgrijsje schreef: Ik vind het toch wel raar dat ze slecht eet, heeft ze geen probllem in haar bek...of is ze niet een klein beetje misselijk...? At ze altijd slecht?
huh?? ze eet helemaal niet slecht! ze eet prima alleen niet meer in de zin van hoeveelheden.

haar gedrag is niet anders.
zr is ook niet anders gaan eten of iets, het lijkt alleen of ze meer verbrandt maar niet meer gaat eten. Misschien heeft het met het weer te maken ofzo.

ik ben gewoon op zoek naar iets wat een bom calorien bevat maar niet meteen slecht is!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door