Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#978891
Hoi allemaal,
Jake heeft sinds vanmiddag behoorlijk dunne ontlasting. Elk uur zo'n beetje komt er een breiige toestandje uit, en waterachtig (sorry)
Hij heeft gisteren:
350 gram vleesmix gehad van Herby:( rundvlees 60%, kipkarkas 20% en pens 20%)
150 gram botmix: (gemalen eend,konijn,haas karkas (70 % bot))
50 gr rundersnippers
en runderlever ongeveer 50 gram

vandaag:
300 gram kippennekken
restje vleesmix Herby, (rundvlees, kipkarkas en pens)
50 gr rundersnippers
restje runderlever (25-30 gram)
groentemix (maar dat heb ik vanavond pas gegeven)

Runderlever heb ik 1 keer eerder gegeven, maar weet niet meer hoe zijn ontl. toen was. Maar mijn vraag: kan runderlever diarree veroorzaken? De rest heeft hij zonder problemen vaker gegeten.
En nog een vraagje: wat kan ik hem het beste voeren, tot zijn ontlasting beter wordt?
Laatst gewijzigd door Jeannette b op za 07 jun 2008, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#978899
Kan best hoor dat 50 gram in 1 x net teveel is geweest.
Ik zou 'm normaal voeren in die zin dat ik voor morgen dingetjes die laxerend kunnen werken even achterwege zou laten.
Door Lizzy
#978951
Lever werkt wel laxerend. Bij veel honden pens ook. Dus als dat bij elkaar net teveel is geweest, krijg je wel grijze dunne ontlasting. Ik zou zelf wat probiotica geven en als hij vandaag nog dunne heeft, een paar tabletjes Okugest. En ik zou inderdaad nu even geen laxerende dingen geven. Dus geen orgaan en geen rauw ei.
#979434
Eindelijk weer eens een mooi drolletje. Wat kun je daar over in spanning zitten zeg!
Maar nu nog even een vraagje: (kan het niet zo gauw vinden in barf-bibliotheek)  :-\  maar zijn kippenlevertjes even goed van voedingswaarde als runderlever? Wie weet dat?
#979440
ik denk altijd dat lever gewoon lever is. ik ben niet zo van de voedingsanalyses.
ik weet wel dat lever als chemische raffinaderij wordt gebruikt. koeien leven meestal langer dan slachtkippen, dus heeft de lever meer tijd om gifstoffen op te slaan. biologische runderlever zou minder gifstoffen moeten hebben, omdat de koeien minder gif naar binnen krijgen.
kippenlevers zijn volgens mij wel duurder dan gewone runderlevers, maar wel handzamer te portioneren.

hier krijgen ze amper grote dieren te eten, omdat ik dat voor katten niet zo logisch vind. wel soms rundspiervlees, omdat het zo goedkoop is, en Ot graag koeien eet. En lamshart, want Ot vindt eend (en dus ook eendenorganen) vies. En soms lamsnier, omdat nijnennieren moeilijker verkrijgbaar zijn. Verder zoveel mogelijk gevogelte en knaagdier en nijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door