Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mariska en Gizmo
#971214
Hallo allemaal, ik heb nog even een vraagje over orgaanvlees. (Ik voel me soms toch nog een beetje onzeker.)

Stel je hond moet per week om het even makkelijk te maken een kilo orgaanvlees eten. Ik voer zelf voornamelijk pens, hart, lever en nier. Kan ik het dan heel simpel stellen en van alle 4 de soorten orgaanvlees 250 gram per week voeren?

Ik weet dat bepaalde vitamines uit lever kunnen gaan stapelen in het lichaam van de hond. Weet iemand bij wat voor een hoeveelheden dit gebeurd?

Alvast bedankt voor het antwoorden, ik vind het trouwens ook erg fijn dat ik dit soort vragen via deze manier kan stellen!

groeten Mariska
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#971319
Ik geef ongeveer 50 gram lever per 10 kilo hond.


En de rest vul ik aan met de andere orgaantjes.

Ik geef het 2 x per week met iets van bot erbij.

Sommige rauwvoeders beschouwen pens als complete maaltijd en rekenen het niet bij orgaan.

Ik zelf geef 1 x per 2 weken pens en dat reken ik niet mee met de organen.
Door Mariska en Gizmo
#971403
Wat voer je naast de lever nog meer voor orgaanvlees? Ik moet het trouwens wel ergens doorheen roeren anders eet hij geen lever en nier. En in wat voor een verhoudingen voer je dat andere orgaanvlees?
Ben benieuwd,

Groeten Mariska
Gebruikersavatar
Door kira
#971462
ik geef meer lever, misschien wel te veel als ik hierna kijk. Ik doe 15% orgaan, daarvan de helft pens, 1/4 lever, 1/4 ander orgaan (hart/maag/nier). Voor de volwassenhonden kom ik dan uit op 5 gram per 5 kilo. Maar voor de pup is het dan 10 gram per 5 kilo. Welke ervaren barfer helpt, is dit te veel of te weinig lever?
Door Lizzy
#971651
Mariska en Gizmo schreef: Hallo allemaal, ik heb nog even een vraagje over orgaanvlees. (Ik voel me soms toch nog een beetje onzeker.)

Stel je hond moet per week om het even makkelijk te maken een kilo orgaanvlees eten. Ik voer zelf voornamelijk pens, hart, lever en nier. Kan ik het dan heel simpel stellen en van alle 4 de soorten orgaanvlees 250 gram per week voeren?

Ik weet dat bepaalde vitamines uit lever kunnen gaan stapelen in het lichaam van de hond. Weet iemand bij wat voor een hoeveelheden dit gebeurd?

Alvast bedankt voor het antwoorden, ik vind het trouwens ook erg fijn dat ik dit soort vragen via deze manier kan stellen!

groeten Mariska
Heb je dan 15% of 20% genomen, inclusief pens? Je kunt bijv. 20% orgaanvlees geven en dan ongeveer 10% pens en 10% lever, nier, hart, tong, long, etc. geven. Qua lever is een procentje of 3 van het totaal voldoende.
Door Mariska en Gizmo
#971880
Ik geeft 20% orgaan waarvan ik het meeste pens voer, hij krijgt dan 1 grote lap per week van ongeveer 1 kilo. Daarnaast krijgt hij ook 1 keer per week hart, meestal ook een kilo. Maar dit is, als ik dat terug reken, vrij veel hart voor een hond van 32 kilo. Tot nu toe rekende ik dat mee met spiervlees maar dit gaat toch door voor orgaanvlees (heb ik begrepen).

Gelukkig hoef ik daarnaast dus niet zo heel veel lever en nier te voeren. Ik ga binnenkort ook maar een kijken of ik long kan krijgen voor de afwisseling. (ik voer trouwens wel 3% van zijn lichamsgewicht omdat het een hele bewegelijke hond is en dus ook meer verbruikt dan een 'rustige' hond)

Moet van het weekend nog maar even gaan rekenen en dan zet ik mijn samengestelde menu wel even op BP misschien is dat handiger.

Groeten Mariska
Door ~Joke~
#971910
Lizzy schreef: Heb je dan 15% of 20% genomen, inclusief pens? Je kunt bijv. 20% orgaanvlees geven en dan ongeveer 10% pens en 10% lever, nier, hart, tong, long, etc. geven. Qua lever is een procentje of 3 van het totaal voldoende.
3% lever van het totale orgaanvlees of 3% lever van de hele maaltijd? De mijne eten 1470 gr per week [excl groente] daar zit 300 gr orgaanvlees bij [pens hart en lever], ik geef ze 90 gr lever per week is dat teveel?
Door Lizzy
#972347
~Joke~ schreef: 3% lever van het totale orgaanvlees of 3% lever van de hele maaltijd? De mijne eten 1470 gr per week [excl groente] daar zit 300 gr orgaanvlees bij [pens hart en lever], ik geef ze 90 gr lever per week is dat teveel?
3% van het totale week menu. Ongeveer he. Komt niet zo krap. 5% kan ook. Jij voert (zo te zien) 6% lever. Dat is dus aan de ruime kant. Ik zou zelf persoonlijk wat minder geven maar als jouw honden het er goed op doen, dan kun je het natuurlijk ook zo laten.
Door ~Joke~
#972354
Lizzy schreef: 3% van het totale week menu. Ongeveer he. Komt niet zo krap. 5% kan ook. Jij voert (zo te zien) 6% lever. Dat is dus aan de ruime kant. Ik zou zelf persoonlijk wat minder geven maar als jouw honden het er goed op doen, dan kun je het natuurlijk ook zo laten.
Dan zal ik wat minderen, bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door