Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#969495
Wat leuk dat jullie zo meeleven! Maar hij heeft gister zijn bakje leeg gegeten en geen last van diarree gehad.
Nu moet ik wel zeggen dat ik ongeveer 150 gram orgaan door 800 gram pens heb gemengd. Even voorzichtig beginnen leek me een goed plan.

Als dit nou goed blijft gaan kan ik het dan zo blijven geven met die pens? (en het orgaanvlees dan wel wat opvoeren qua hoeveelheid) Of is het teveel orgaan in  1 maaltijd?

Groeten Mariska
#969499
Tsja, ik denk dat je dat gewoon een beetje moet uitproberen. Ik lees heel vaak dat honden aan de dunne gaan van een pure orgaanvleesmaaltijd, maar Sam en Bruin dus niet in de verste verte. Hun poep is daarna ook stevig. Ze krijgen qua orgaan 1 keer per week een maaltijd van lever, hart, nier, groentemix en huttenkase en 1 keer pens zonder verdere toevoegingen. Maar diezelfde hoeveelheid zou je ook kunnen combineren tot twee 'gelijke' maaltijden met pens en de andere organen. Net wat goed valt bij je hond en waar zijn poep goed bij blijft. Maar fijn dat hij gisteren zo zijn best heeft gedaan!  :)
#969502
Ik sluit me aan bij Judith. Gewoon kijken naar hoe je hond het er op doet. En zelfs een beetje dunne ontlasting of een keertje wat harde ontlasting is geen enkel probleem. De meeste mensen zijn inmiddels gewend aan "honden poepen altijd hetzelfde" maar dat komt door brokken. Brokken die elke dag de zelfde samenstelling en poep-verbeteraars bevatten. Wanneer je zelf samenstelt en dus iedere dag andere voedingsmiddelen geeft: kan de ontlasting elke dag anders van samenstelling/kleur/volume zijn. En dat is prima!
#969738
Hier na een vismaaltijd ook altijd wat dunnere ontlasting, maar dat weet ik gewoon dus maak daar geen probleem van.
Meestal is de vismaaltijd op zaterdag, nu had ik zondag een show dus de vismaaltijd maar een dag verschoven naar zondag, zodat ik tijdens de show geen last heb van die dunnere ontlasting.
Zo kan je er rekening mee houden en is er verder niets aan de hand.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door