Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#963481
judith1967 schreef: Nou te vroeg gejuicht :(
Ik daarnet trots tegen Marko verteld dat Dorian niet heeft gekotst vanmorgen,heeft ie gisteravond alles eruitgekotst tijden het uitlaten.
Sh*t zeg ik baal hier behoorlijk van!!!!!!! :-\ :'(

Er stond vanavond kwartel met paardevlees op het menu.We hebben(ideetje van Marko) zijn avondmaaltijd in 2-en gedeelt.Een halve kwartel met paardevlees heeft ie om 19.00 gekregen en dadelijk om 21.00 de rest.Kijken of dit werkt.

Anders is het mss verstandiger om eerst over te gaan op Kvv,zodat zijn maag wat meer rust krijgt en dan over een maandje bijv weer te gaan proberen met zacht bot?

Zo ik baal zoo ontzetend hiervan.Ik weet echt even niet meer wat nu wijsheid is?? :-\
Wat vervelend, Judith.
Hoe is het nu gegaan met de kwartel en het paardenvlees?
Door bloemetje
#963488
Mijn Nimmie kotst ook steeds van eendennekken  :-X. Ik vind dat niet zo geslaagd omdat dat nu al 2x is gebeurd terwijl ze bij ons in bed lag  :-X.

Ze eet al een jaar of 2,3 Energique. Ik vind het wel goed zo.
Door judith1967
#963494
Lizzy schreef: Ja, vervelend, maar geen drama toch? Ik zou er ook geen drama van maken, als ik jou was. En kvv vind ik persoonlijk nergens voor nodig. Geef gewoon voorlopig even kippvleesbotjes en eendennekken. En volgens mij kan kwartel ook prima, dat is ook erg zacht. Geef dat een maandje en ga dan voorzichtig 1 voor 1 nieuwe vleesbotten toevoegen. En kotst hij ze uit: schrap ze voorlopig van je lijstje.
Neehoor het is geen drama,maar ik vind het gewoon erg vervelend,en zielig dat Dorian kots.(nou is dat natuurlijk een menselijke gedachte :-[)
Ik ga dan voorlopig over op kip en eend,alhouwel hij van de eendenek ook kots,dus dan maar beginnen 1 maandje met alleen kip?


Vanavond krijgt ie een halve kip met organen erbij
Door judith1967
#963495
Deesje schreef: misschien ook nog een ideetje.. hier ishet altijd zo dat als Kito kotst het meestal van een niet goed gekraakt (langer) bot is.. zo komt er bijn wel es een deel van een vleugel/kippenbout-> pootdeel weer uit. Ik kan het bijna voorspellen als ik hem zie eten.. hij doet t heel rustig maar neemt soms niet de moeite de boel goed te kraken.. als het er zo in past is het ook goed. Misschien is dat bij jou ook zo? in dat geval zou je nog kunnen proberen de langere botstukjes al vooraf te kraken (zo haal ik bij een kippenbout het pootdeel altijd eruit)..
Of idd even de hamer er weer overheen,zoals in het begin ;)
Door judith1967
#963497
roefus schreef: Wat vervelend, Judith.
Hoe is het nu gegaan met de kwartel en het paardenvlees?
Ja dat is erin gebleven.
Eindelijk geen gekots
Ms kwam dat omdat hij zijn eten in 2-en heeft gekregen of omdat kwartel zacht bot is.
Nouja ik ben iig blij dat hij niet gekotst heeft

Vanavond krijgt ie een halve kip met orgaan
Door judith1967
#963502
bloemetje schreef: Mijn Nimmie kotst ook steeds van eendennekken  :-X. Ik vind dat niet zo geslaagd omdat dat nu al 2x is gebeurd terwijl ze bij ons in bed lag  :-X.

Ze eet al een jaar of 2,3 Energique. Ik vind het wel goed zo.
Ik heb ook zoiets als tie blijft kotsen dan ga ik ook gewoon terug op volledig kvv,nu krijgt ie alleen sochtends Smuldier of Bibi.
Maar ik ga het eerst proberen zoals Lizzy adviseerde,hopelijk gaat het zo goed
Door bloemetje
#963533
judith1967 schreef: Ik heb ook zoiets als tie blijft kotsen dan ga ik ook gewoon terug op volledig kvv,nu krijgt ie alleen sochtends Smuldier of Bibi.
Maar ik ga het eerst proberen zoals Lizzy adviseerde,hopelijk gaat het zo goed
Op zich vind ik het jammer hoor. Want ze beleefd wel plezier aan zo'n nekkie en ze kauwt ook super. Ik kan ook gemakkelijk aan produkten komen voor de barf dat is het probleem niet. Maar ik heb gewoon geen zin in een kotsende hond elke nacht en manlief gaat dan weer zeuren dus ik vind het goed. Daarbij word ze ook alweer 9 dus het is mij gebakken.
Ze heeft overigens tot haar 6e jaar op de Royal Canin gezeten dus dat zal de oorzaak wel zijn.
Door Deesje
#963550
is het niet zo dat Dorian misschien de nekjes ook teveel in hun geheel af slikt? ik heb zelf alleen nekken gegeven toen kito nog (kleine) pup was.. daarna van de nekken af omdat die er praktisch in 1 keer in gingen. nu geef ik af en toe nog gans-nek omdat die wel groot zijn en verder hou ik hem als ie bij vleugels eet ook altijd beter in de gaten (of ik kraak ze al een paar keer voordat ie ze krijgt).

ik zou gewoon es erop letten of je kunt zien wat eruit komt.. zijn t kleine stukjes, grote stukken, is het steeds hetzelfde deel enz? misschien dat je dan niet alles van een diersoort eruit hoeft te gooien...
Door judith1967
#963655
Deesje schreef: is het niet zo dat Dorian misschien de nekjes ook teveel in hun geheel af slikt? ik heb zelf alleen nekken gegeven toen kito nog (kleine) pup was.. daarna van de nekken af omdat die er praktisch in 1 keer in gingen. nu geef ik af en toe nog gans-nek omdat die wel groot zijn en verder hou ik hem als ie bij vleugels eet ook altijd beter in de gaten (of ik kraak ze al een paar keer voordat ie ze krijgt).

ik zou gewoon es erop letten of je kunt zien wat eruit komt.. zijn t kleine stukjes, grote stukken, is het steeds hetzelfde deel enz? misschien dat je dan niet alles van een diersoort eruit hoeft te gooien...
Dorian kauwt  en eet heel rustig.Zelfs op de kippenekjes(in de beginperiode)daar kauwde hij goed op.
En als ie eendenekken eet,kauwt ie er ook heel rustig op,ik heb hem eigenlijk nog nooit grote stukken zien inslikken.

Ga eens opletten wat en hoe groot die stukjes bot zijn.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 07 mei 2008, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#963731
grote beerin heeft de afgelopen twee dagen twee van de vier maaltijden uitgekotst. En het vervolgens weer heerlijk opgegeten. En ik de vloer maar even gedweild. Ze kauwt alles super, ook kippenekjes (voor een hond van plus 70 cm is een kippenekje echt heel klein). Waarom het eruit komt weet ik niet. Maar hier gebeurd het binnen vijf minuten. Ze kijkt er niet vies bij of zo, dus voorlopig laat ik het maar zo. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het vervelend vindt, denk zelf niet dat het schadelijk is of zo. Nou ik hoop voor jou dat de volgende maaltijden erin blijven.
Door judith1967
#963738
kira schreef: grote beerin heeft de afgelopen twee dagen twee van de vier maaltijden uitgekotst. En het vervolgens weer heerlijk opgegeten. En ik de vloer maar even gedweild. Ze kauwt alles super, ook kippenekjes (voor een hond van plus 70 cm is een kippenekje echt heel klein). Waarom het eruit komt weet ik niet. Maar hier gebeurd het binnen vijf minuten. Ze kijkt er niet vies bij of zo, dus voorlopig laat ik het maar zo. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het vervelend vindt, denk zelf niet dat het schadelijk is of zo. Nou ik hoop voor jou dat de volgende maaltijden erin blijven.
Dorian gooit het er nooit binnen 5 min.uit altijd na een paar uur,die duif ook die eruit heeft gekotst(wat ie trouwens niet meer heeft opgegeten,was buiten)en er zat al een glimmend laagje overheen.

Maar waarom jouw hond dat doet weet ik ook niet,ik weet nogeeneens waarom Dorian het doet ;)
Hopelijk gaat het bij jouw hond ook weer gewoon over
Nu heeft ie kip op met orgaan,maar dan weer de helft van de maaltijd en vanavond na het uitlaten de andere helft kip met paardevlees.Hopen dat dat goed gaat
Ben er bij blijven zitten,en hij kauwt echt rustig.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#963757
Ik zit inene te denken... is Dorian voordat hij ze'n botvlees ging recycelen toevallig geënt? Of heeft hij een AB kuur gehad?
En ik zou 'm, ook al zet je 'm weer terug op kvv, voorlopig een flinke tijd een goede probiotica geven.

Nog een vraag... drinkt hij veel vlak voor of na het eten? Zo ja, dan zou ik dat ook eens proberen te beperken, of meer gedoseerd te geven, kleinere beetjes tegelijk. Zo nee, dan weet ik het ook niet meer ;).
Door judith1967
#963853
Dankje voor je antwoord Nitus

Ge-ent nee een ab kuur ook niet,hij heeft wel een abkuur gehad ,maar dat is al wel een tijdje geleden.En daar heb ik als ondersteuning ook Probiotica gegeven.

En nu jij dat schrijft over dat drinken,daar dacht ik gistereavond ook  aan ;)
Nadat hij de helft van de halve kip(met organen) opahd,liep tie naar de waterbak en ging lekker lebberen.

Dat is mss ook wel een medeoorzaak??
Want volgens mij heb ik weleens gelezen dat ze na het eten van een botmaaltijd een uurtje ofzo niet mogen drinken?

Maar slaat dat ook op een bot/vlees maaltijd,want ik dacht dat er mee bedoelt werd een recreatiebot?
Door Femke
#963910
judith1967 schreef: Dankje voor je antwoord Nitus

Ge-ent nee een ab kuur ook niet,hij heeft wel een abkuur gehad ,maar dat is al wel een tijdje geleden.En daar heb ik als ondersteuning ook Probiotica gegeven.

En nu jij dat schrijft over dat drinken,daar dacht ik gistereavond ook  aan ;)
Nadat hij de helft van de halve kip(met organen) opahd,liep tie naar de waterbak en ging lekker lebberen.

Dat is mss ook wel een medeoorzaak??
Want volgens mij heb ik weleens gelezen dat ze na het eten van een botmaaltijd een uurtje ofzo niet mogen drinken?

Maar slaat dat ook op een bot/vlees maaltijd,want ik dacht dat er mee bedoelt werd een recreatiebot?
nee dat slaat in principe op alle botmaaltijden, hoewel ik de waterbak nooit weghaal als de honden botten hebben gegeten. Ik hou wel een poosje in de gaten dat ze niet teveel drinken.

Je zou het eens kunnen proberen, van een uurtje voor tot een uurtje na het eten geen water meer geven, misschien heeft jouw hond dat wel nodig.
Door judith1967
#964118
Ga ik uitppberen.
Dank voor de tip.

Ik wil trouwens iederen even bedanken voor de vele reacties die ik hierop heb gekregen!!

Echt toppie!!!!!!

Even kijken hoe het gaat met de parelhoen(halve en rundsnip)

Ik was vanmorgen al om 0.6.00 wakker en heb constant liggen luisteren naar de geluiden die Dorian af en toe maakte,ik lag echt zo van Oh ,niet kotsten,niet kotsen!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door