Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#965924
Bel morgen even naar de da of hij ook een mestonderzoek doet.

Alleen mijn eigen da daar kan ik wel een mestonderzoek doen,maar om daar nou heen te gaan met de klacht mijn hond spuugt van zijn rauwe eten,hij heeft helemaal geen verstand van rauw.

Schrijft ie dadelijk pilletjes voor voor zijn maag ofzoiets(ik roep maar wat,hoor)
Krijgt Dorian van die chemische troep in zijn lijf,daar zit i keigenlijk oo kniet echt op te wachten

Ik ga eerst wel voor een mestonderzoek,kijken of daar wat uitkomt.

Als ik het goed heb ontlasting van 3 dagen en 3 verschillende drollen?
En dan laten testen op enkel wormen of is er ook nog iets anders  waar ik de ontlasting op kan laten testen?
Door judith1967
#966377
Nou vanmorgen naar mijn da gebeld en gevraagd of ze een mestonderzoek doen.Watte,vroeg de assistenmt door de telefoon.Ik dus uitgelegd.

Nee doet ie niet,en kan je beter een wormenkuurtje geven,dan hoef je heel die rompslomp niet te doen.

Oke op naar de 2de.

Een mestonderzoek?
Even vragen hoor aan de dierenarts.

Nee,doet ze niet,je kan beter gewoon een wormenkuurtje geven,want een mestonderzoek daar heb je niet veel aan.

Maar ik  wil juist geen onnodig wormenkuurtje gaan geven.

Ik ga morgen nog wel even verder bellen,maar weten jullie toevallig welke da in Rotterdam het wel doet  zo mestonderzoek?
Of mss wel omstreek Rotterdam?
Door Laura2004
#966391
Ik heb geen idee welke dierenarts in Rotterdam dit doet, ik weet wel dat mijn dierenarts dit gewoon heeft gedaan en ik vind het vreemd dat ze het niet willen doen als jij erom vraagt....
Ik snap dat het geen prettig klusje is, maar ja, het hoort erbij, ik vind het wel heel makkelijk om te zeggen, geef maar gewoon een wormenkuurtje anders is het zo'n gedoe  ::)
Ik vraag me ook af of een dierenarts waar je verder nooit bent geweest dit wil doen, want dat zou ik wel snappen, ik kan me voorstellen als zij zeggen, laat dit maar door je eigen dierenarts doen  :-\
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 13 mei 2008, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#966420
Wat vreemd dat ze geen mestonderzoek willen doen ???. Je betaald er toch gewoon voor?'Zo'n gedoe' vind ik wel een heel raar argument ::).
Ik zou zeker niet zomaar een wormenkuurtje geven.
Door roefus
#966443
Ik heb er nog nooit om gevraagd.
Maar het lijkt me toch gewoon 'een dienst' waarvoor je betaalt?  ???
Door judith1967
#966979
Gisteravond had ik eendenekken met geitesnippers voor Dorian.hij wilde ze  niet eten.

Er zat iets niet lekker bij hem,dat zag ik aan hem.

Rond de klok van 21.30(na dr.House,vind ik zoo leuk 8))kreeg die ineens een ren bui en heeft lopen rennen en vliegen door huis met zijn rubberenbal met bel erin.

Nu heb ik een vermoeden,omdat hij redelijk op vaste tijden eet,hij maagsappen aan het produceren was,en daardoor zijn eigen niet lekker voelde.(tip van iemand)
Want later op de avond(na de laatste uitlaatronde) heeft ie wel alles opgegeten
En wederom heeft ie niet gekotst. :)
Dus het gaat goed
Ik let er goed op dat zijn waterbak voor en na het eten weg is.Ong uurtje ervoor en erna.

En nu even verslag van mijn da telefoontjes.
Ik heb een da gevonden die een mestonderzoek doet.
Ze vroeg aan mij de reden hiervan,dus ik uitgelegd dat ie rauw eet en de laatste tijd zijn eten(vnml bot)erui kotst.
En ook verteld dat ie vorige week zomaar smiddags zijnn Smuldier eruit had gekotst,en de volgende ochtend wat wittige slijm had gekotst.

De assistent adviseerde,na overleg met de da, om 2 onderzoeken te doen.
Gardia en para...(weet niet meer wat ze zei)maar goed voor wormen enzo en een verteringsonderzoek.
Ik moet dan 2 potjes van 3 dagen ontlasting inleveren.
En ze gaan het dan opsturen werd mij verteld.Ze sturen het dan op naar Utrecht?

Wat denken jullie ook gewoon dat spijsverteringsonderzoek laten doen,ook al heeft ie de laatste tijd niet meer gekotst?

Vanavond heb ik rundersnippers met een gedeelte fazantkarkas
Door Minna
#967237
Ik zou de onderzoek wel laten doen, maar ja, ik wil altijd precies weten als ze wat hebben en zo wel, wat dan precies... ;)
Door Laura2004
#967271
Ik heb dat bij Ziggy ook allemaal laten onderzoeken, er is wel niets uitgekomen, maar dan weet je dat in ieder geval zeker en idd het duurt even voor je de uitslag hebt, want ze sturen het naar Utrecht, dat was ik vergeten, dus nu vind ik het helemaal raar dat jouw dierenarts dat niet wil doen.

Ik ben benieuwd wat er uitkomt en ik hoop dat het zo goed blijft gaan met Dorian  ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 05 jun 2008, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#967288
Dankjulliewel,

Dorian heeft wederom niet meer gekotst :)dus we gaan de goede kant op.
Omdat ie dus al weer een paar dagen niet meer gekotst heeft had ik zoiets is zo verteringsonderzoek dan wel nodig,maar julie hebben wel gelijk,ik kan het beter wel laten doen.
Ook al komt daar niks uit,dan weet ik dat iig zeker!! ;)
Hou jullie op de hoogte.

Vanavond weer een beetje fazantkarkas met rundsnippers
Door judith1967
#977808
Nou even een update,

Ik had een afspraak gemaakt voor een zo onderzoek,een parasitair onderzoek en een spijsverteringsonderzoek(raadde de da mij aan na mijn verhaal aangehoord te hebben)
eigenlijk ging het eten van bot erg goed.Ik haal voor het eten van bot een uurtje vantevoren het water weg en dan pas 2 uurtjes later na het eten van bot zet ik de waterbak weer terug.(heb na een uurtje de waterbak weer teruggezet en toen kotste hij toch weer sochtends.Dus vandaar de 2 uurtjes later de waterbak weer neerzetten.


Ik heb de ontlasting niet langs gebracht,omdat ik zelf vermoedde dat het door het water kwam.Ik denk dat Dorian'smaagzuur  niet zuur genoeg is, en door het te vroeg water drinken na bot was gewoon zijn maagzuur niet zuur genoeg,want nu (als ik rekening hou met zijn water) gaat het gewoon erg goed.

Wat ie wel de laatste keer nog uit heb gekotst was de duif.Zullen de veertjes ofzo wel zijn.Maar das nu een week of 2/3 geleden.Daarna heeft ie niet meer gekotst. :)
Nou van mij hoeft ie niet perse duif te eten,ik heb keuze zat uit genoeg andere vlees/dier soorten.
Door judith1967
#978179
Laura2004 schreef: Wat fijn dat het beter gaat joh! Ik ben wel benieuwd naar de uitslagen van de onderzoeken, wat verwacht de dierenarts?
Nee,ik heb geen onderzoek gedaan!!

Eerlijk gezegd werd ik een beetje pissed op de da assisente,die mij wederom dus weer een wormenkuurtje aan wilde smeren(ik stond er al met Dorians ontlasting in een potje)
Ik heb behoorlijk tegengas gegeven,maar toch blijven zeggen  Nee een wormenkuurtje moet je gewoon geven das veel beter dan zo mestonderzoek,omdat je dan niet altijd eitjes vindt

Ik had er zo mijn buik van vol,dat ik dus niet meer ben teruggeweest.
En eerlijk gezegd ik zie ook totaal niks in Dorians zijn ontlasting zitten.
Dus mss ben ik een beetje eigenwijs hierin,maar mijn intuitie zegt dat het kotsen veroorzaakt werd door het te snel water drinken na water.Ik heb het ook uitgeprobeerd bij hem.

En ook geef ik nu spiervlees(of pens) bij bot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door