Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linneke
#959621
Zucht ik wordt zo moe van mn hond af en toe. Ze weigert al een tijd om spiervlees te eten. Zowel van rund, hert, of geit. Daarnaast eet ze ook weer geen pens. Eerst al geen schapen en geitenpens, nu laat ze de runderpens ook liggen.  :( Ze eet alles waar bod in zit met veel smaak op, ook geitenribben of runderknars...en het is echt niet dat ze het niet lust(want voorheen at ze het ook).

Ik weet niet meer wat ik nog kan doen om haar die dingen te laten eten. Ze is de laatste tijd alweer wat afgevallen, doordat ik haar hetgeen ze niet eet, de volgende dag weer aanbiedt. Maar ook dan weigert ze het te eten. En ze moet juist een beetje aankomen. :-\

Heeft iemand nog een gouden tip?? Anders ga ik pens maar zolang van smuldier voeren...die vind ze wel lekker, evenals het rundvlees van smuldier. Maar ja...ik barf toch liever echt met haar.
#959660
Idd, ik zou ook proberen het vlees en de pens in stukken te snijden, mijn honden hebben een hele tijd geweigerd hele lappen pens en lappen spiervlees te eten, dus toen sneed ik het in kleine stukjes en geleidelijk aan werden het steeds grotere stukken en nu eten ze gewoon lappen vlees en pens.
#959682
Benthe heeft ook een hele tijd geweigerd om grote stukken vlees te eten. Ik knipte het voor haar altijd in hapklare stukjes. Toen dat beter ging, ben ik langzaamaan grotere stukken gaan voeren. Nu hoef ik het niet meer klein te knippen.
Door Linneke
#960011
Het stomme is dat ze het eerst wel allemaal at. Ze was er gek op, alleen de pens wat minder. Hele prooidieren heb ik nooit, behalve kip..die eet ze helemaal op. Denk ook dat ze dat met andere prooidieren doet (behalve wild).
Als ik haar bijvoorbeeld geitenribben voer, met daaraan een extra stuk vlees, dan is het geen probleem en is het zo op. Maar als ik haar geitenribben geef en een los stuk geitenvlees dan blieft mevrouw het niet.
Zo vond ze rundvlees en hert ook altijd lekker, maar nu krijg ik het er niet meer in.
Door Minna
#960906
Ik zou even een week of twee niks anders aanbieden dan spiervlees en pens. Jammer, dan valt ze wel af, maar daarna grote kans dat het probleem opgelost is. En een paar weken zonder bot kan geen kwaad omdat ze het nu zo veel eet en daarna kan je het weer geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door