Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#958574
Ik voer ze 1x per dag. Dit doe ik omdat ik dit handig vind imv de hoeveelheden. Ik kan ze dan gewoon een hele pens, eend, parelhoen etc geven, anders zou ik die door midden moeten hakken.... Ze krijgen daarnaast wel bijna elke dag een bakje yoghurt (wandor met primeval gelatinaat) en een appel sochtends en savonds een snack zoals een pensstaafje, gedroogde strot etc...

Van vasten zie ik het nut niet in, dus dat doe ik niet. Is ook niets voor die van mij, ze gaan dan gal overgeven.
Door Edelgrijsje
#958626
Hier krijgen ze 1 x per dag. Toen ze nog 2x kregen werd al snel duidelijk dat de porties per keer te klein waren om een voldaan gevoel te geven.

Ja, daar zit ook weer wat in... ::)
Laatst gewijzigd door Edelgrijsje op ma 28 apr 2008, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dorinekok
#958634
Rian mag ik vragen hoeveel qua gewicht je je honden te eten geeft? Ik zit zelf ook op een punt dat ik naar 1 keer per dag over wil schakelen mte Mouss maar vind de hoeveelheid (1,2 kilo) zo veel om ineens te geven.
Door Laura2004
#958643
dorinekok schreef: Rian mag ik vragen hoeveel qua gewicht je je honden te eten geeft? Ik zit zelf ook op een punt dat ik naar 1 keer per dag over wil schakelen mte Mouss maar vind de hoeveelheid (1,2 kilo) zo veel om ineens te geven.
Ik heb Ziggy een hele tijd ruim een kilo gegeven per dag en dit gaf ik gewoon in 1 maaltijd en dat ging prima ;)
Door Fynn
#958725
Hoi Dorine

Ik geef de jongste Asani van 11 maanden 900/950 gram .Hij weegt 35 kg.
Dan Ijuba gesteriliseerde teef van 4 jaar 700 gram en Fynn reu van 2,5 jaar 750 gram.Ijuba weegt 42 kg en Fynn 38 kg.
Ijuba is wat aangekomen na haar sterilisatie maar is heel groot voor een teef en meer van de groffe bouw.
Fynn is een massieve reu zonder dat hij te dik is vind ik.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Nynke
#958735
ik voer nu nog 2 keer per dag i.v.m. de medicijnen van de oudste, als hij overleden is ga ik proberen de overgebleven 2 hondjes over te zetten op 1 maaltijd, dan is het toch wat makkelijker om het te geven omdat ze maar om en nabij 250 gram per dag krijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#958831
dorinekok schreef: Rian mag ik vragen hoeveel qua gewicht je je honden te eten geeft? Ik zit zelf ook op een punt dat ik naar 1 keer per dag over wil schakelen mte Mouss maar vind de hoeveelheid (1,2 kilo) zo veel om ineens te geven.
Hoe groot/zwaar is Mouss?

Hier loopt een bodemloze put van nog geen 30 kg die met gemak ruim een kilo in één keer weghapte.
Gebruikersavatar
Door pike
#958847
Sinds ik barf voer ik ook nog "maar" een keer per dag. Ik vind het zelf helemaal niet zielig want ze krijgen een flinke bak, zelf hebben ze er ook nooit een probleem mee gehad. En als ze het op hebben zijn ze lekker voldaan en tevreden. Als ik twee keer zou voeren dan zouden het hier ook van die kleine stukjes worden, waar de kiezen niet veel meer aan hoeven te doen.  ;)
Door Juul
#958862
Rian mag ik vragen hoeveel qua gewicht je je honden te eten geeft? Ik zit zelf ook op een punt dat ik naar 1 keer per dag over wil schakelen mte Mouss maar vind de hoeveelheid (1,2 kilo) zo veel om ineens te geven.
Ja, daar zit ik ook mee. Falco weegt nu 33.2 kg. (9mnd) Ik was al 100 gram geminderd maar ik ga weer terug naar 1700 gram, want ik vind dat ie weer wat magerder wordt.

Maar is dat niet erg veel nog steeds?

Hij krijgt redelijk wat beweging, maar niet overdreven, 1.5 a 2 uur per dag verdeeld over 3 of 4 keer. Tussendoor slaapt ie best veel.

Ik vind het nog zoveel, ik durf het niet eens altijd in 2 x te geven, dus af en toe krijgt ie
's middags ook nog wat.
Door audier
#959015
Hier krijgt de "pup"van 6,5 maand en ong 40 kilo ook 1400 gram in 1 keer.....schijnt dat je daar juist die maag mee traint om hem sterker te maken
Door cathrien
#959028
Sinds 14 dagen voer ik ze een keer per week. Het bevalt mij prima tot nu toe. :) De eerste dagen hadden zoiets van waar blijf het eten maar ik vind ze nu zelf een stuk rustiger. Ze krijgen het bij mijn 's avonds daarna hebben ze tot de andere morgen rust.

De hoeveelheid die ze krijgen is 750 gram carnibest + 125 a 250 gram barf.
Door Minna
#959062
Hier vreet bvb Chic in een keer 1,5 kg ongeveer, soms iets minder en soms iets meer. Met pens is het vaak een lap van dik twee kilo. Daar doet die dan 5 minuutjes over.  :-X
Pinkki eet per keer ongeveer 900 gram maar zij geniet er echt van, die doet langst er over van de grote honden.
Aangezien een maag zo gebouwd is dat er nog veel meer in kan denk ik dat het goed is om ook grote maaltijden te geven. Soms als het zo uit komt krijgen ze ook twee dagen achter elkaar en dan kleiner beetjes, en soms zit er wel twee dagen tussen als ze zich helemaal rond hebben gegeten, zoals Hoopje toen ze een kalfspoot voor haar alleen opeiste en zo 4 kg vlees naar binnen werkte, zag er uit alsof ze drachtig was. Toen mocht ze eventjes twee dagen daarmee doen.  ;D
Door Edelgrijsje
#959185
cathrien schreef: Sinds 14 dagen voer ik ze een keer per week. Het bevalt mij prima tot nu toe. :) De eerste dagen hadden zoiets van waar blijf het eten maar ik vind ze nu zelf een stuk rustiger. Ze krijgen het bij mijn 's avonds daarna hebben ze tot de andere morgen rust.

De hoeveelheid die ze krijgen is 750 gram carnibest + 125 a 250 gram barf.
Een keer per week?? zal wel een foutje zijn toch ;) ;D
Door dorinekok
#959342
Mouss is ongeveer 35 tot 37 kilo (hij groeit nog) Maar is ook nog jong, net 1 jaar. Mijn andere honden krijgen 1 keer per dag. Dat is voor mij het probleem ook niet. Ik vind dat niet zielig. Maar die zijn ook maar 20 kilo en eten dus veel minder.  Maar ik vroeg me dus af of zo'n grote hoeveelheid voor een nog jonge hond niet te veel van het goede is.
Inmiddels, zo te lezen lijkt het dat ik rustig kan gaan afbouwen naar 1 keer per dag. Dat zou me ook veel beter uitkomen want ik blijf aan de gang met dat voeren...
Door Huskymeisje
#959387
Red_Hunter schreef: Ik geef gewoon 2x per dag eten en ben ook niet van plan te gaan veranderen, ik zie het nut daar niet van in.
Mijn honden vinden eten lekker dus waarom zou ik het veranderen.

groetjes Trudie
Ik geef ze ook 2 keer per dag hoor. 's Ochtends een ontbijtje waarbij ze dan ook het groentemixje en afwisselend, biogarde, huttenkase of een eitje erbij krijgen. Soms verwen ik ze met een sardientje uit blik erbij. 's Avonds krijgen ze wel de "grote" hap. Ik ga ook niet overschakelen op 1 keer per dag. Ook al omdat Qilaq zo'n muts is met het eten. Ze eet nooit heel veel tegelijk dus met 1 keer per dag zou zij niet genoeg krijgen. Tenminste dat gevoel heb ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door