Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
#942939
Voor  jack russell , 7 kilo 100 gr vleesbot, 50 gr. spiervlees, 30 gr. orgaan, 20 gr groenteprutje, totaal 200 gr.
Voor jack russel teef, gesteriliseert 7.5 kilo , idem.
Is 2% genoeg voor de ukken, ze zijn allebij 5 jaar.

Voor Labrador, 11 jaar en 29.5 kilo, 300 gr. vleesbot, 120 gr. spiervlees, 90 gr. orgaan, 90 gr. groenteprutje, totaal 600 gr.
Voor pup, 6 mnd en 17 kilo, idem.
In het groenteprutje zit ook , lijnzaadolie, ei, knoflook en yoghurt.
1 keer per week  een vismaaltijd/ vuile pens.

ik probeer met wat voor vlees ik heb zoveel mogenlijk af te wisselen.

groeten Aliëtte
Door roefus
#942972
Volgens mij is het oké.
Of het genoeg is, dat moet je even kijken, 2% is een richtlijn.
Hoeveel 'n hond aan procenten werkelijk nodig heeft is afhankelijk van het individue.
De één heeft 'n andere stofwisseling dan de ander, en het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid energie die ze verbruiken (lichaamsinspanning).

Over het algemeen wordt gesteld dat een kleinere hond méér aan percentage voeding nodig heeft dan een grote hond.
Maar dat is allemaal gemiddeld.
Mijn honden eten duidelijk meer (Roefus zit zeker op 3,5 %).

Je moet met je ogen kijken en voelen.
En daarop de hoeveelheid aanpassen.

En dan even naast dit alles....wat een SCHAT van een hond op je foto... :smitten:
Door Edelgrijsje
#942985
roefus schreef: Volgens mij is het oké.
Of het genoeg is, dat moet je even kijken, 2% is een richtlijn.
Hoeveel 'n hond aan procenten werkelijk nodig heeft is afhankelijk van het individue.
De één heeft 'n andere stofwisseling dan de ander, en het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid energie die ze verbruiken (lichaamsinspanning).

Over het algemeen wordt gesteld dat een kleinere hond méér aan percentage voeding nodig heeft dan een grote hond.
Maar dat is allemaal gemiddeld.
Mijn honden eten duidelijk meer (Roefus zit zeker op 3,5 %).

Je moet met je ogen kijken en voelen.
En daarop de hoeveelheid aanpassen.

En dan even naast dit alles....wat een SCHAT van een hond op je foto... :smitten:
Hihi ;D Iedereen is gelijk verlieft op hem (Tìs m`n pup), m`n man wordt helemaal jaloers :D

Maar ik denk dat m`n teefje9 (JR)  met minder af kan, ze is nogal gezet en valt nog niet af... ???
Met de anderen lijkt het goed te gaan 8)
Door roefus
#943000
Edelgrijsje schreef: Hihi ;D Iedereen is gelijk verlieft op hem (Tìs m`n pup), m`n man wordt helemaal jaloers :D

Maar ik denk dat m`n teefje9 (JR)  met minder af kan, ze is nogal gezet en valt nog niet af... ???
Met de anderen lijkt het goed te gaan 8)
Ah...oké...je ziet het zelf het beste, dus gewoon maar met 'je ogen' voeren  :)

Enneh...maar lekker jaloers laten zijn die man van je...hij heeft vast niet zulke LEUKE oren  ;) :D :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door