Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ilona29
#942852
Hallo! ik had kip braadsticks liggen en ik weet eigenlijk niet eens wat voor bot het precies is :-[  het zijn kleintjes en ik wilde m'n hond het vlees eraf laten eten en toen pakte ie 'm zo met botje en al, hij kraakte wel het botje stuk. Denk dat het wel goed gaat??heb het er maar bij 1tje gelaten.
Ik ben nu 1 week bezig met rauw vlees/en kvv,  en was laatst bij de visboer en vroeg om vis voor de hond, en hij had er kennelijk nog nooit van gehoord!!je geeft een hond toch geen rauw vlees/vis bla bla bla ...  ;D nou dat is dus niet de ideale visboer voor dat!! Ook bij een kippoelier zei beter geen bot te geven... ik heb wel wat kippenhartje en kippenmaagjes bij hem meegenomen. Hoop dat ik een volgende keer wat meer begrip krijg van poelier/visboer/slager!
groetjes Ilona!
Door evenstar
#942865
Hier eten ze de kip helemaal op (diepvries van de Lidl) maar eten dan wel al een 1/2 jaar vers.

Je moet maar denken dat de poelier en visboer/ slager niet beter weten Ik begin er nooit over dat eten voor de honden is.
Door ilona29
#942880
nee inderdaad kan voortaan beter niet zeggen dat het voor de hond is! ;) maar omdat er word gezegd liever geen dragende botten, maar jou hond eet wel een hele kip, kan het dus dan wel? inclusief de poten?
Gebruikersavatar
Door Dian
#942881
dragende delen geldt voor grotere dieren. Kippenpoten kunnen ze echt wel eten, maar geen koeiepoten of schapenpoten enzo.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#942883
om te beginnen zou ik nog geen kippenpoten geven, daar moet je nog even mee wachten.
Je moet gewoon bij de beginners botten kijken, kippenekken, kipkarkas, parelhoen, eend enz.
Gaat dat allemaal goed dan ga je weer wat verder met bv een hele kip.
Maar langzaam aan opbouwen hoor, geen haast hebben.
ellen
Door Laura2004
#942885
ilona29 schreef: nee inderdaad kan voortaan beter niet zeggen dat het voor de hond is! ;) maar omdat er word gezegd liever geen dragende botten, maar jou hond eet wel een hele kip, kan het dus dan wel? inclusief de poten?
Ik vind dat jij prima kan zeggen dat het vlees en de botten voor jouw hond zijn, jij bent de klant en jij beslist daarbij wat jij je hond geeft, niet de visboer of de poelier ::)
En wat betreft het niet geven van dragende delen, dit gaat alleen op voor grotere dieren, dus niet voor kip, parelhoen, konijn, haas, kwartel etc. ;)
Wel is het zo dat een kippenpoot niet echt een geschikt beginnersbotje is, het zou dus kunnen dat je hond het niet goed verteert, maar ik ga er vanuit dat het helemaal goed gaat, je kan dus beter beginnen met het geven van kippennekken en eendennekken en als dat goed gaat kan je eventueel een kippenpoot geven. Succes!
Door ilona29
#942891
super bedankt voor alle reacties! hier kan ik weer mee verder!! de poelier had ook geen kippennekken zei hij, maar ik heb begrepen bij Vleesch du Bois hier in Blokker wel, dus ga ik daar binnenkort wel naar toe!  :)
Door roefus
#942937
En anders dan zijn kipvleugeltjes ook heel aardig om mee te beginnen (als je nergens nekken kunt krijgen). Kipvleugels koop je tenslotte overal, en voor de veiligheid kun je ze in het gewricht even doorknippen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door