Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#944267
marsieyenna schreef: Mijn Pups zijn labradors en hadden een geboorte gewicht tussen de 400 en de 220, maar ik denk dat ze zo zwaar zijn .omdat ze maar met z;n zessen zijn .
Als het niet goed is , kan ik er toch niets aan doen, want ze krijgen het drinken gewoon van mams.

Marijke

Don't worry Marijke, het gaat echt prima zo! Je pups zien er prachtig blakend van gezondheid uit!
Door marsieyenna
#944272
Lizzy schreef: Don't worry Marijke, het gaat echt prima zo! Je pups zien er prachtig blakend van gezondheid uit!
Dank je Lizzy, dat vond ik zelf eigenlijk ook en als ze met 4 weken zelf gaan eten dan gaat het vanzelf wel wat minder hard.
Ik ben zo benieuwd, hoe dat zal gaan.
Het zijn nu zo'n tevreden rustige pups ( bijna saai), je hoort ze niet en ruikt ze niet ( ze ruiken lekker )

Marijke
Door Lizzy
#944279
marsieyenna schreef: Dank je Lizzy, dat vond ik zelf eigenlijk ook en als ze met 4 weken zelf gaan eten dan gaat het vanzelf wel wat minder hard.
Ik ben zo benieuwd, hoe dat zal gaan.
Het zijn nu zo'n tevreden rustige pups (bijna saai), je hoort ze niet en ruikt ze niet ( ze ruiken lekker )

Marijke
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Heerlijk he, van die tevreden pupseltjes!
Door nanna
#944304
Ja dat is toch geweldig bedoelde het ook niet vervelend hoor.
Waarom zou het niet goed zijn?
Ik bedoelde alleen dat je een labrador en en engelse bulldog niet kan vergelijken niets meer of minder en het is zeker niet aanvallend of lelijk bedoeld
Twijfel er niet aan dat je puppen er geweldig uitzien en super gezond zijn.
Het is toch heerlijk dat ze er zo relax en tevreden bij liggen.
Hier zijn ze ook super rustig het is net wat je zegd bijna saai ;D[
Door Fynn
#944676
[quote="Lizzy"]

Als eerste zijn de pups echt veel strakker en steviger. Niet van die opgeblazen dikke koolhydraat-buikjes, maar lekkere stevige lenige puppekes. Heerlijk!

Ja precies Lizzy ik zat laatst oude foto's te kijken van Ijuba onze eerste ridgeback die op brokken is grootgebracht (helaas wist toen niet beter :-[ )
Wat een bol buikje had ze toen ze als pup bij ons kwam.
Fynn en Asani de twee daarna zijn heel anders opgegroeid.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door marsieyenna
#963250
De pups zijn inmiddels ruim 6 weken en het is nog steeds een heerlijk stelletje.
Ze hebben tot 4 weken volledig bij Xayenne gedronken.
Nu ze eenmaal vers eten blijft het verschil met de brokken nestjes enorm.
Je ziet gewoon wat ze eten en of het goed valt, aan de poepjes.
De drolletjes zijn stevig en ze hebbn er veel minder.
Vannacht hadden er maar 2 pups gepoept, dat heb ik met brokken nooit meegemaakt, elke nacht van iedere pup zeker 1 maar vaker 2 drollen.
Zondag hebben ze voor het eerst kvv Duck op, dat beviel niet goed, de poep was bijna net als bij brokken.
Zou dat door het graan komen ?
De barf ( gemalen ) gaat goed en Carnibest ook.
Voorlopig in het nest nog lekker barf.
Wij doen het nooit meer anders  !

groetjes, Marijke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#963308
marsieyenna schreef: De pups zijn inmiddels ruim 6 weken en het is nog steeds een heerlijk stelletje.
Ze hebben tot 4 weken volledig bij Xayenne gedronken.
Nu ze eenmaal vers eten blijft het verschil met de brokken nestjes enorm.
Je ziet gewoon wat ze eten en of het goed valt, aan de poepjes.
De drolletjes zijn stevig en ze hebbn er veel minder.
Vannacht hadden er maar 2 pups gepoept, dat heb ik met brokken nooit meegemaakt, elke nacht van iedere pup zeker 1 maar vaker 2 drollen.
Zondag hebben ze voor het eerst kvv Duck op, dat beviel niet goed, de poep was bijna net als bij brokken.
Zou dat door het graan komen ?
De barf ( gemalen ) gaat goed en Carnibest ook.
Voorlopig in het nest nog lekker barf.
Wij doen het nooit meer anders  !

groetjes, Marijke
Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Door Deesje
#963314
niet om de pret te drukken... ik vind het zooo leuk dat de pupjes op vers opgroeien.. maar ik heb niet voor niets geen teven (en geen puppen) want ik zou nooit 'geschikte' puppenmensen vinden.. maar hoe ervaren jullie over het algemeen wat de nieuwe baasjes doen.. ik bedoel, je geeft natuurlijk mee dat vers goed is enzo, maar 1 bezoekje aan een gemiddelde dierenarts en de 'gemiddelde' puppenkoper is om? zijn er fokkers die hier duidelijk afspraken over maken? geef je een pup weg aan iemand die vertelt dat ie brok wil gaan geven? Ik zou het niet kunnen..
Door marsieyenna
#963329
Deesje schreef: niet om de pret te drukken... ik vind het zooo leuk dat de pupjes op vers opgroeien.. maar ik heb niet voor niets geen teven (en geen puppen) want ik zou nooit 'geschikte' puppenmensen vinden.. maar hoe ervaren jullie over het algemeen wat de nieuwe baasjes doen.. ik bedoel, je geeft natuurlijk mee dat vers goed is enzo, maar 1 bezoekje aan een gemiddelde dierenarts en de 'gemiddelde' puppenkoper is om? zijn er fokkers die hier duidelijk afspraken over maken? geef je een pup weg aan iemand die vertelt dat ie brok wil gaan geven? Ik zou het niet kunnen..
Ik heb als fokker duidelijk uitgelegd waarom ik voor versvoer kies en waarom ik de pups op vers afspeen.
De a.s. eigenaren hebben al ruime tijd van te voren zich daarover kunnen informeren.
Ze hebben vragen gesteld en enkele hebben barfplaats bezocht of zich aangemeld.
De vergelijking dat een pup het eerste jaar een ontwikkeling in groei doormaakt, waar een mens 14 jaar over doet rechtvaardigd de  allerbeste voeding en dat is in mijn ogen vers.
Voor de pupmensen is kvv een prima alternatief.
Als ze dan toch op brokken over willen gaan dan op een geperste brok ( Farmfood of Cavom ) in combinatie met 2 keer per week vers ( voor de darmflora  oa.)
Zoals het er nu voorstaat gaan 3 mensen versvoeren en 2 kvv , 1 kvv en met 4 maanden mogelijk over op brok in combinatie met kvv.
Ik vind het belangrijk dat mensen me op de hoogte houden van de voeding, openheid over de keuze staat voorop.
Ik wil niet dwingend mijn wil opleggen , maar wel informerenen  over de beste keuze.

Marijke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#963341
Deesje schreef: niet om de pret te drukken... ik vind het zooo leuk dat de pupjes op vers opgroeien.. maar ik heb niet voor niets geen teven (en geen puppen) want ik zou nooit 'geschikte' puppenmensen vinden.. maar hoe ervaren jullie over het algemeen wat de nieuwe baasjes doen.. ik bedoel, je geeft natuurlijk mee dat vers goed is enzo, maar 1 bezoekje aan een gemiddelde dierenarts en de 'gemiddelde' puppenkoper is om? zijn er fokkers die hier duidelijk afspraken over maken? geef je een pup weg aan iemand die vertelt dat ie brok wil gaan geven? Ik zou het niet kunnen..
Uitzonderingen daargelaten valt dat wel mee. Ik probeer de mensen te overtuigen, maar veelal zijn ze al overtuigt door de aanblik van het zo lekker etende puppie. (les 1 zorg dat het altijd etenstijd is als je pupmensen komen ;D) Een duidelijk goed onderbouwd verhaal neemt op voorhand veel twijfels weg. Wij hebben hier een redelijk grote groep honden lopen tot 12 jaar oud en geen van die groep ziet eruit alsof ze ook maar iets tekort komen en dat zien je pupmensen ook. Ik ben volledig antibrok en vertel ze ook waarom. De mensen die ondanks alles wat je gezegt hebt toch op de brok overgaan al dan niet op advies van een da (nog niet meegemaakt overigens omdat men bij dat soort verhalen toch zoiets had van....ja, maar jij wil je brokken verkopen en zij wil alleen maar dat het pupje vers krijgt.) waren waarschijnlijk nooit echt van plan om volledig vers te voeren. Maar bij die mensen heeft de hond dan weer de voorsprong dat hij toch een aantal dagen vers krijgt.
Ik blijf wel altijd tot lengte van dagen beschikbaar om menuutjes te controleren, vragen te beantwoorden, meezoeken naar leveranciers enz.
Wanneer iemand brok + vers wil combineren sta ik nog open, als iemand zegt absoluut geen vers te willen voeren dan mogen ze mijn deur voorbij. Scheelt wel dat iedereen al in een vroeg stadium weet hoe de voerwind hier waait en mensen die geen "gezeur" over  voer willen die hoppen vanzelf al door.
Laatst gewijzigd door Angelique op di 06 mei 2008, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#963435
Angelique schreef: Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Hahahaha ;D ;D

Maar ik sluit me hier wel 100% bij aan. Ik vind je enthousiasme trouwens zo ontzettend leuk Marijke! Ik weet zeker dat jij het met veel enthousiasme kan overbrengen op je pupkopers.

Natuurlijk zal niet iedere pupkoper op vers blijven. En ja, daar moet je tegen kunnen en anders geen honden fokken. Ik vind dat ook moeilijk hoor. En dan hangt het natuurlijk ook nog eens van het ras af. Kijk, heb je pups waar mensen voor op een wachtlijst willen: dan is het toch makkelijker als dat je honden fokt waarvan je de pups gemiddeld niet zo makkelijk kwijt raakt. Maar als je als fokker een goed verhaal hebt en entousiast bent: kom je een heel end hoor!
Door marsieyenna
#963565
Afbeelding
Afbeelding
Angelique schreef: Uitzonderingen daargelaten valt dat wel mee. Ik probeer de mensen te overtuigen, maar veelal zijn ze al overtuigt door de aanblik van het zo lekker etende puppie. (les 1 zorg dat het altijd etenstijd is als je pupmensen komen ;D) Een duidelijk goed onderbouwd verhaal neemt op voorhand veel twijfels weg. Wij hebben hier een redelijk grote groep honden lopen tot 12 jaar oud en geen van die groep ziet eruit alsof ze ook maar iets tekort komen en dat zien je pupmensen ook. Ik ben volledig antibrok en vertel ze ook waarom. De mensen die ondanks alles wat je gezegt hebt toch op de brok overgaan al dan niet op advies van een da (nog niet meegemaakt overigens omdat men bij dat soort verhalen toch zoiets had van....ja, maar jij wil je brokken verkopen en zij wil alleen maar dat het pupje vers krijgt.) waren waarschijnlijk nooit echt van plan om volledig vers te voeren. Maar bij die mensen heeft de hond dan weer de voorsprong dat hij toch een aantal dagen vers krijgt.
Ik blijf wel altijd tot lengte van dagen beschikbaar om menuutjes te controleren, vragen te beantwoorden, meezoeken naar leveranciers enz.
Wanneer iemand brok + vers wil combineren sta ik nog open, als iemand zegt absoluut geen vers te willen voeren dan mogen ze mijn deur voorbij. Scheelt wel dat iedereen al in een vroeg stadium weet hoe de voerwind hier waait en mensen die geen "gezeur" over  voer willen die hoppen vanzelf al door.
Ik hoop dat het hier ook zo gaat, in jouw benadering kan ik me helemaal vinden.
En i.d.d de meeste pupkopers hebben ze menig maal zien eten en zien poepen !
Hier smullen ze lekker !

groetjes, Marijke
Door Hanny
#963581
Ik maak me er niet druk om, wat mensen voeren. Vertel ze wat ik prettig vind om te geven en er gaat kvv mee. Sommigen blijven dat misschien wel geven en anderen zeker niet. Hebben uitstekende ervaring met brokjes.
Vrijheid, blijheid. Ik geef, dat waarvan ik denk dat het goed is en zij geven, wat zij weer goed vinden. Als de honden maar gezond zijn. Ik ben niet zo'n paniekfiguur over brokjes, dat zal het verschil wel maken.
De discussie over vieze slappe brokken pupjes en mooie strakke rauw voer pupjes is aan mij ook niet besteed.

Hanny
Door roefus
#964119
Hanny schreef: Ik maak me er niet druk om, wat mensen voeren. Vertel ze wat ik prettig vind om te geven en er gaat kvv mee. Sommigen blijven dat misschien wel geven en anderen zeker niet. Hebben uitstekende ervaring met brokjes.
Vrijheid, blijheid. Ik geef, dat waarvan ik denk dat het goed is en zij geven, wat zij weer goed vinden. Als de honden maar gezond zijn. Ik ben niet zo'n paniekfiguur over brokjes, dat zal het verschil wel maken.
De discussie over vieze slappe brokken pupjes en mooie strakke rauw voer pupjes is aan mij ook niet besteed.

Hanny
Neu...ik vond Roefus ZEKER geen vies stinkend slap brokkenpupje, toen ik hem kocht  :D :D :D
Dus in zoverre deel ik die overtuiging ook niet !  8)

Maar ik zou me kunnen voorstellen dat als je als fokker kiest voor 'n bepaalde voeding (omdat jou dat het BESTE lijkt)...dat je dan graag had dat de kopers ook overtuigd zijn.
Je wilt (denk ik) toch graag het beste voor je pupkindjes, en ik kan me dan voorstellen dat 'n fokker in deze blij is als de nieuwe baasjes ook rauw voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door