Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#942064
Bantu is nu bijna 10 maanden, en ze krijgt nog 2 keer per dag eten. Ik ben al zoveel mogelijk de maaltijden 's morgens te halveren zodat de maaltijden 's avonds groter worden. Ze heeft hier geen moeite mee. Wanneer kan ik haar naar 1 keer per dag overzetten?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#942121
nu, ik heb Da Vinci ook van de ene op de andere dag op 1 maaltijd gezet en hij heeft nergens geen last van gehad.
Ben zelfs niet eens eerst gaan minderen met de ochtendmaaltijd.
ellen
Door Laura2004
#942180
Ziggy heb ik met tien maanden gelijk over gezet op 1 maaltijd per dag. Dat ging prima, ik vond twee maaltijden per dag super onhandig.
Door Deesje
#942251
ik ben met 9-9,5 maanden naar 1x per dag, ook zonder moeite/problemen

daarna zijn we vrij vlot naar grotere maaltijden met zo'n 5x/week eten.. voor mijn gevoel (die menselijke emoties weer) was dat int begin best even wennen, Kito kreeg toen nog iedere dag te eten.. na een twijfelpauze ben ik een keer s ochtends heel vroeg en de dag erna s avonds gaan voeren.. en een weekje later een dag overgeslagen..

en nu wil ik niet anders meer.. Kito doet het er zoveel 'beter' op.. hij is 'minder' geconditioneerd met eten (kreeg al op wisselende tijdstippen maar altijd nadat wij gegeten hadden).. je ziet hem van zijn grote maaltijd genieten en hij komt ook niet meer kijken of er toevallig nog meer is.. het is moeilijk te beschrijven maar als ik dan denk hoe moeilijk ik er in het begin over nadacht en hoe hij erop reageert..

weer een goede reden om menselijke emoties af te schaffen hihi
Door Minna
#942273
Ik ga ook zo rond de 8-9 maanden over op een keer. En vanaf 1 jaar vasten, Hoopje is nu 17 maanden en eet 4 keer per week, en zij was tot 9 maanden leeftijfd een Purina-Beneful-eter.  :yucky:
Gebruikersavatar
Door *Monique
#942301
Deesje schreef: ik ben met 9-9,5 maanden naar 1x per dag, ook zonder moeite/problemen

daarna zijn we vrij vlot naar grotere maaltijden met zo'n 5x/week eten.. voor mijn gevoel (die menselijke emoties weer) was dat int begin best even wennen, Kito kreeg toen nog iedere dag te eten.. na een twijfelpauze ben ik een keer s ochtends heel vroeg en de dag erna s avonds gaan voeren.. en een weekje later een dag overgeslagen..

en nu wil ik niet anders meer.. Kito doet het er zoveel 'beter' op.. hij is 'minder' geconditioneerd met eten (kreeg al op wisselende tijdstippen maar altijd nadat wij gegeten hadden).. je ziet hem van zijn grote maaltijd genieten en hij komt ook niet meer kijken of er toevallig nog meer is.. het is moeilijk te beschrijven maar als ik dan denk hoe moeilijk ik er in het begin over nadacht en hoe hij erop reageert..

weer een goede reden om menselijke emoties af te schaffen hihi
Tja heel persoonlijk natuurlijk......menselijke emoties!!
Bantu staat vanaf 8 weken natuurlijk al op rauw, maar vasten kan ik ik inderdaad zelf niet.
In augustus staan mijn honden 3 jaar op volledig rauw, en heb het in het begin wel gedaan, maar heb er zelf geen prettig gevoel bij. Tja........
Dus word het ook gewoon voor Bantu, 1 keer per dag op wisselende tijdstippen dat wel!!
Door Edelgrijsje
#942378
trimsalon schreef: Tja heel persoonlijk natuurlijk......menselijke emoties!!
Bantu staat vanaf 8 weken natuurlijk al op rauw, maar vasten kan ik ik inderdaad zelf niet.
In augustus staan mijn honden 3 jaar op volledig rauw, en heb het in het begin wel gedaan, maar heb er zelf geen prettig gevoel bij. Tja........
Dus word het ook gewoon voor Bantu, 1 keer per dag op wisselende tijdstippen dat wel!!
Is het beter, op wisselende tijden eten geven? Nu geef ik nog 2 keer, s`morgens 2/3 en sàvonds 1/3. Of is het beter om sàvonds het grootste deel te geven? Ik kan nu nog niet op 1 keer per dag overschakelen, daar Storm nog maar 6 maanden is, maar ik begrijp uit het bovenstaande dat dat met zon 9 maanden wel kan?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#942442
ik zou s'avonds het leeuwendeel geven zodat dat lekker kan zakken.
Ik geef ook op wisselende tijden eten maar wel meestal in of na de middag als ze goed uit zijn geweest en geen inspanningen meer hoeven te doen.
ellen
Door Edelgrijsje
#942450
vanaalst schreef: ik zou s'avonds het leeuwendeel geven zodat dat lekker kan zakken.
Ik geef ook op wisselende tijden eten maar wel meestal in of na de middag als ze goed uit zijn geweest en geen inspanningen meer hoeven te doen.
ellen
Klinkt eigenlijk wel logisch ja ;) Alleen , meestal voer ik  de honden s`morgens, daar m`n man het nog te ingewikkeld vindt. Ben net 2 weken vrij geweest, dus straks moet hij het doen en moet ik ales klaarzetten ???. Nou ja, we fiksen het wel. Zal ik s`morgens groente en orgaan geven en s`avonds bot en spiervlees, dat is het grootste deel? Ik kan het namelijk nog niet met 1 maaltijd per dag doen i.v.m m`n pup van 6 mnd.

groeten Aliëtte
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#942458
groente met orgaan, gaan ze daar niet van aan de slinger?!
En anders zet je het toch s'avonds al klaar in de koelkast, dan kan je ega het zo geven!
Kan je niet je een deel spiervlees en orgaan geven s'morgens en dan s'avonds de rest, dus dan de rest van het orgaan, spiervlees, groente en bot?
Hoeveel gr. krijgt ze per dag?
Die kleine kreeg van mij s'morgens 150/200 gr en s'avonds/s'middags ongeveer 450 gr.
ellen
Door Edelgrijsje
#942482
vanaalst schreef: groente met orgaan, gaan ze daar niet van aan de slinger?!
En anders zet je het toch s'avonds al klaar in de koelkast, dan kan je ega het zo geven!
Kan je niet je een deel spiervlees en orgaan geven s'morgens en dan s'avonds de rest, dus dan de rest van het orgaan, spiervlees, groente en bot?
Hoeveel gr. krijgt ze per dag?
Die kleine kreeg van mij s'morgens 150/200 gr en s'avonds/s'middags ongeveer 450 gr.
ellen
Door Edelgrijsje
#942487
;D Ging even iets niet goed haha!
Ja, dat zou wel eens kunnen, dat ze dan aan de slinger gaan :P
Zoals jij het zegt doe ik nu, maar dan alles zelf 8)
Dan zal ik het allemaal klaarzetten. Iets meer werk , maar oké ;)
De jack`s krijgen ongeveer 200 gr. per dag en de Labrador 600 gr en de pup ook 600 gr ( per dag dan )
Ik moet  het dan s`morgens klaarmaken daar ik bijna altijd s`middags en sàvonds werk ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door