Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#940151
Maken jullie groenteprutjes van verse groente of van diepvriesgroente ? Ik heb van de week 2 zakken gemengde diepvriesgroenten gekocht en bedacht me dat ik ze wat kon laten ontdooien, in de keukenmachine gooien en dan weer invriezen. Ook heb ik spinazie gekoct, maar die mag niet meer ingevroren worden als het eenmaal ontdooit is toch ? Dan zal ik het in stukken moeten hakken, want het is zo'n blok  :)
Door pallas
#940154
Soms neem ik wel diepvries spinazie of sperciebonen uit de vriezer erbij. Lekker makkelijk en het scheel weer wassen en snijden.
Omdat ik de boontjes altijd even kook gooi ik de spinazie er dan hupekee bij, maar meestal heb ik dan deelblokjes, anders wordt het zoveel spinazie in de mix.
Ik maal dan alles bijelkaar en gaat de groentenmix gewoon de vriezer weer in.
Volgens mij gaat het er om dat je het niet weer opwarmd , en je laat het alleen maar ontdoien voor de honden...dus niks aan de hand :)
Door Malamoods
#940162
Ik gebruik eigenlijk alleen verse groenten, nooit van die ingevroren groente.... Heb alleen een keer pompoen zelf ingevroren, omdat ik een enorme grote had, dus heb ik die in porties ingevroren en bij 't maken van een nieuwe mix deze ingevroren pompoen erbij gedaan. Maar ik neem nooit diepvries groente uit de supermarkt...

Rachel.
Door 202Spots
#940174
Gemengde diepvries groentes heeft vaak mais en erwten er in...die zou ik liever niet gebruiken.
Wanneer je broccoli,wortel,bloemkool en boontjes hebt dan kan je dat eventueel wel samen met wat verse bladgroentes mixen.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 27 mar 2008, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#940658
Ik heb niet vaak diepvriesgroente, maar als er geen zout of saus of iets doorheen zit zou ik het gewoon gebruiken in de mix.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#941569
Alle groentes die ik gebruik zijn vers, behalve de sperzieboontje (en soms de deelblokjes spinazie) die komen uit de diepvries.
Door Edelgrijsje
#941579
[quote="Nitus"]
Alle groentes die ik gebruik zijn vers, behalve de sperzieboontje (en soms de deelblokjes spinazie) die komen uit de diepvries.
[/quote]
Ja, zo doe ik het ook, of uit blik sperciboontjes, maar dat is niet vaak.
Eigenlijk maak ik de groentenmix met wat wij aan groenten eten, met een paar toevoegingen.
Door pallas
#941669
Blikgroenten gebruik ik nooit. Ik vind dat veel te zout en zelf eet ik het ook niet :yucky: :yucky:
Door Juul
#941683
Ik maak altijd een mix van verse groenten, en doe die dan in de diepvries. Als ik vind dat er wat weinig variatie in het aanbod in de winkel zit, of als de bruikbare groenten echt heel duur zijn, wil ik er nog wel eens een blik sperziebonen of wat diepvriesspinazie doorheen doen.
Door Huskymeisje
#941688
[quote="pallas"]
Blikgroenten gebruik ik nooit. Ik vind dat veel te zout en zelf eet ik het ook niet :yucky: :yucky:
[/quote]

nee die gebruik ik ook nooit. Niet te (vr)eten.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#941807
Ik gebruik alleen verse groente. Hou effe in de gaten of er geen ui en prei in de mixen zit die je hebt gekocht, want die moet je niet aan je honden geven! En als er paprika in zit: daar reageren ook niet alle honden even goed op.
Door roefus
#942952
Ik maak dagelijks wat groentemix klaar, vrijwel altijd vers.
Maar soms kan er 'n dag tussendoor sluipen, dat ik slechts nog 'n worteltje heb liggen, en dan heb ik meestal wel wat deelblokjes spinazie of wat spercieboontjes in de vriezer.
Nou, dan vul ik daarmee aan.

Ze eten 'n ruime 2 ons aan groente per dag, dus da's een leuke 6 kilo per maand, mwa....vind ik niet storend als daar een paar ons van iglo tussendoor gaat  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door