Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#941009
~Joke~ schreef: In kvv zit toch vleesbot? En alleen puur vlees aan een brok toevoegen dan verander je toch de verhoudingen? Ik dacht dat de samenstelling van het maagzuur bij een brok-etende hond anders was dan bij een hond die rauw eet. Doordat brok veel koolhydraten bevat. Dat je daarom brok en vlees beter niet kunt mengen omdat je dan spijsverteringsproblemen kunt krijgen.
Ja nee, ik bedoel ongemalen vleesbot. Honden die een heel gevoelige spijsvertering hebben, kunnen natuurlijk last hebben van zo'n combinatie, maar voor de meeste geldt dat ze er geen problemen mee hebben, ondanks dat koolhydraat en maagzuurverhaal. Aldus Mary.
Door 202Spots
#941040
Lizzy schreef: Ja nee, ik bedoel ongemalen vleesbot.
De klein gemalen bot in KVV of zelf gemalen vleesbot, kan dus wel met brokken gemengd worden,en daarmee word dan de hele kleine stukjes bot bedoeld en dat is geen probleem om samen met brok gemengd te worden.
Maar met de ongemalen vleesbot wat je NIET moet mengen word dus idd de grote botten van b.v lamsribben of 'n halve kip e.d bedoeld. wat door de hond zelf in stukken word gebeten, en DIE stukken zijn dan TE groot om samen met brok te voeren, en dat kan je dus niet mengen.
Door Lizzy
#941043
Ja precies, dat bedoelde ik: gemalen vleesbot kan wel gemengd worden (als je dat tenminste al zou willen) en ongemalen vleesbot: niet mengen met brok.
Door ~Joke~
#941134
Dat kwam ook bij mij op, waarom zou je brok door rauw vlees willen mengen?
Door Lucienne
#941145
~Joke~ schreef: Dat kwam ook bij mij op, waarom zou je brok door rauw vlees willen mengen?
Dat wil ik niet, ik heb alleen gelezen  (weet even niet meer waar, heb inmiddels zoveel op gezocht) dat dat voor de overgang beter zou zijn.
eerst 1/3 vlees en dan ook nog het vlees overgieten met kokend water. de week daarop de 1/2 vlees enz.
maar ik ben inmiddels overtuigd. maak de laatste brok op en stap dan over.
Door Lizzy
#941147
Lucienne schreef: Dat wil ik niet, ik heb alleen gelezen  (weet even niet meer waar, heb inmiddels zoveel op gezocht) dat dat voor de overgang beter zou zijn.
eerst 1/3 vlees en dan ook nog het vlees overgieten met kokend water. de week daarop de 1/2 vlees enz.
maar ik ben inmiddels overtuigd. maak de laatste brok op en stap dan over.
Dat kan inderdaad heel handig zijn als je een hond hebt die supergevoelig is op het spijsverteringssysteem en al aan de diarree gaat wanneer ie naar iets anders kijkt! (hoeft tie het nog niet eens te eten). Als jouw hond dat niet heeft, kun je sneller overschakelen en hoef je het voer niet te mengen.
Door Lucienne
#941210
[quote="Lizzy"]
Dat kan inderdaad heel handig zijn als je een hond hebt die supergevoelig is op het spijsverteringssysteem en al aan de diarree gaat wanneer ie naar iets anders kijkt! (hoeft tie het nog niet eens te eten). Als jouw hond dat niet heeft, kun je sneller overschakelen en hoef je het voer niet te mengen.
[/quote]

Heel gevoelig, dank je voor de tip
Door 202Spots
#941289
[quote="~Joke~"]
Dat kwam ook bij mij op, waarom zou je brok door rauw vlees willen mengen?
[/quote]

Sommige willen gewoon de dure brokken op maken inplaats van weg te gooien...daar kan ik heus wel begrip voor hebben dus ik maak er geen probleem van wanneer iemand daar de voorkeur aan geeft.
Vroeg of laat zijn de brokken tenslotte toch helemaal verdwenen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door