Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#937838
gister kalkoennekken gekregen en vanmorgen eens even naar gekeken, ze waren nu ontdooit.
Maar geloof toch dat ik ze ga fileren, de binnenkant(het bot) is nogal hard en splintert erg.
Durf dat niet aan............................
ellen
Door Lizzy
#937839
Als je het niet aandurft, moet je het niet doen. Ik geef ze wel. En ik vind het qua hardheid wel meevallen. Maar, je hebt wel kalkoennekken en kalkoennekken. Ik heb erbij die best hard zijn (vergelijkbaar met ribben van geit ofzo) en je hebt erbij die hard zijn zoals eendennek. Ik voer ze wel beide. Maar nogmaals, je moet je er wel senang bij voelen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#937840
Ik voer de jongens ook kalkoennekken en dan zijn er nekken bij, die wel tot 600 gram kunnen wegen. Joris krijgt het eerste deel (dunnere) en Joep het deel dat soms wel zo dik is als mijn pols. Ik heb nooit enig probleem ermee gehad.

Maar 't is net wat Lizzy zegt: jij moet je er prettig bij voelen, anders niet doen! ;)
Door Noes
#937857
Ik gaf ze ook, tot Nina een keer gillend van de pijn een bebloede hoop ontlasting er uitperste. Idd mss te hard, maar vooral te scherp. Ik doe het niet meer daarom. Kan mss ook met iets anders gebeuren, maar voor mij was dat zeg maar het teken dat het niet oké was om haar het te geven. Met andere botten nooit last namelijk.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#937865
Gitte krijgt geen kalkoennekken meer, zij kotst dan 's nachts altijd scherpe botjes uit, maar Fedor heeft nergens last van, ook niet met de ontlasting, dus hij krijgt wel kalkoennekken.
Jet ligt soms ook aan je hond of je bepaalde botten wel of niet kunt geven.
Door Antonia
#937909
Je hebt inderdaad kalkoennekken en kalkoennekken. Mijn honden eten ze graag , ik bestel de nekken via Paulien. De nekken van de laatste bestelling waren wat forser dan de vorige levering, toch zijn ook deze nog goed te doen en levert het eten geen problemen op..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#938005
nee, ik geef het niet hoor.
ga het zo fileren en dan krijgen ze dat, zou mezelf nooit vergeven.....................
wat een watje ben ik he............
En het is raar want lamsribben ed. geef ik zo.
ellen
Gebruikersavatar
Door Sonja
#938028
Je moet het inderdaad helemaal zelf weten of je ze zo wil geven of niet (ik geef ze wel en heb er nooit problemen mee gehad), maar het lijkt me wel een vreselijk rotkarwei om kalkoennekken te fileren.  ::) :-\
Door 202Spots
#938054
Malen is makkelijker dan filereren  ;)
Ik heb1 keer de nek en vleugel gefileerd,alleen om te kijken hoe de bot/vlees ratio was...

Afbeelding

Ik geef zelf helemaal geen hele kalkoen, geen nekken omdat ze niet alleen hard zijn maar hier ook in 1 keer naar binnen worden gezogen,de karkas en poten zijn nog harder dan de nekken, en de vleugels hebben vlijmscherpe botjes..dus hier word alleen nog maar gemalen kalkoen gegeven..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#938167
fileren ging iid niet, platmeppen ook niet dus ik heb de kliko er gelukkig mee gemaakt.
Toch maar eens zo'n maal/hak machine aanschaffen.
ellen
Door 202Spots
#938829
vanaalst schreef: fileren ging iid niet, platmeppen ook niet dus ik heb de kliko er gelukkig mee gemaakt.
Toch maar eens zo'n maal/hak machine aanschaffen.
ellen
Ohhhw...je had de nek  ook terug kunnen doen in de vriezer en opniew proberen wanneer je 'n molen hebt!! ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#938841
202spots schreef: Ohhhw...je had de nek  ook terug kunnen doen in de vriezer en opniew proberen wanneer je 'n molen hebt!! ;)
tja..............................
ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door