Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#986304
Hoe vreselijk allemaal.
We dwalen wel af maar laatst was er een documentaire op tv over een viskwekerij ergens in de VS. Men kweekte er een vis (welke weet ik niet meer) maar er was één probleem: die vis die poepte wel heel erg veel. Om daar iets aan te doen werd een andere vissoort er naast gekweekt, eentje die poep lust. En het enige dat deze vissoort te eten kreeg was de poep van die andere soort. En die poepvis werd ook weer op de markt gebracht!
Door Drijver
#986442
pike schreef: Bij mensen heb je Kuru, een overdraagbare ziekte veroorzaakt door prionen. Kwam vroeger voor bij kannibalen op Borneo, tot dat het kannibalisme verboden werd. Verwant aan BSE bij koeien, Scrapie bij schapen/geiten. Ik heb gelezen dat er ook iets dergelijks optreedt in zalmkwekerijen waar de vis gevoerd wordt met het afval dat bij de zalmverwerking overblijft.
Leerzaam, dat wist ik werkelijk niet.
Door Drijver
#986444
pike schreef: Hoe vreselijk allemaal.
We dwalen wel af maar laatst was er een documentaire op tv over een viskwekerij ergens in de VS. Men kweekte er een vis (welke weet ik niet meer) maar er was één probleem: die vis die poepte wel heel erg veel. Om daar iets aan te doen werd een andere vissoort er naast gekweekt, eentje die poep lust. En het enige dat deze vissoort te eten kreeg was de poep van die andere soort. En die poepvis werd ook weer op de markt gebracht!
En eet smakelijk zou ik zeggen. Nou ja, je zal het niet proeven neem ik aan.
Maar of het nou wat toevoegt in je eigen menu vraag ik me dan wel af.
Door dorinekok
#986563
Drijver schreef: Leerzaam, dat wist ik werkelijk niet.


ik ook niet dus dan moeten we elkaar nog maar even niet opeten...!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door