Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door koekje
#985706
dorinekok schreef: Ik heb de kippen trouwens ook een stuk kippennek gegeven en die ging ook zo slok slok naar binnen.  ;)
Kannibaal-kippen  :o
Door dorinekok
#985721
koekje schreef: Kannibaal-kippen  :o
Ik reed eens over een vrij drukke weg, langs een boerderij. De kippenren was naast de weg maar kennelijk zat er ergens een gat. Dus kip de weg op... je raadt het al: auto komt voorbij en kip dood. Oh denkt kip 2 daar ligt een lekker hapje en begint in haar collega te pikken... volgende auto komt.... etc etc. Het gebeurde voor mijn neus.  :-\

in elk geval kan het kippen niet veel schelen wie ze opeten. Nou ja, als het dood en onherkenbaar is tenminste.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#985728
Ze vermoorden ook muizen. Ik heb een keer een muisje gevonden in de voerbak van het paard en wilde hem redden. Daarbij viel hij per ongeluk in het kippenhok.  De kippen hebben hem helemaal uit elkaar getrokken en opgegeten. En het was gebeurd voor ik het door had. Arme muisje.
Dat was op de manege.
Wij stonden echt verbouwereerd te kijken terwijl een van de jongens opmerkte: Nou zeg, ik vind die kippen best racistisch.........

Ik heb altijd gedacht dat sardellen Belgisch was voor sardientjes
Door Drijver
#985754
Hier eten ze ook echt alles. De kippen kunnen niet los voordat de honden hebben gegeten. Anders wordt het vlees door de kippen uit de hondenbekken getrokken.
Als ik een bloempot verschuif komen ze met zijn allen aanrennen om de wurmpjes op te vreten.
En inderdaad, een muis die voorbij rent is ten dode opgeschreven.
Kannibalen zijn het...
Door Drijver
#985755
pike schreef: In de herkansing vanmiddag gingen ze er weer allemaal in  :D

Oh, gelukkig. Dan geef ik het hier ook nog goede kans.
Door dorinekok
#985776
Drijver schreef: Hier eten ze ook echt alles. De kippen kunnen niet los voordat de honden hebben gegeten. Anders wordt het vlees door de kippen uit de hondenbekken getrokken.
Als ik een bloempot verschuif komen ze met zijn allen aanrennen om de wurmpjes op te vreten.
En inderdaad, een muis die voorbij rent is ten dode opgeschreven.
Kannibalen zijn het...
gisteren stond ik met blote voeten (in slippers) in de ren: mijn tenen waren echt een doelwit en ik heb echt wat pikken moeten verdragen.
Het zijn menseneters.... :D
Door Minna
#985823
:( Ja ja, ik wist het, ik ben niet voor niks bang voor kippen. (en andere vogels)
Gebruikersavatar
Door pike
#985863
Hahaha die gekke kippen  :D, nooit geweten dat ze ook muizen vingen  :o  of soortgenoten aten  :-X
Ik zou alleen niet te vaak kip aan kippen voeren. Soorten die met regelmaat hun eigen soortgenoten eten worden op den duur ziek en gaan vroegtijdig dood (geldt ook voor mensen). Heb ik in elk geval geleerd.
Hitam schreef: Ik heb altijd gedacht dat sardellen Belgisch was voor sardientjes
;D lijkt me heel logisch gedacht  :D
Door Drijver
#985880
dorinekok schreef: gisteren stond ik met blote voeten (in slippers) in de ren: mijn tenen waren echt een doelwit en ik heb echt wat pikken moeten verdragen.
Het zijn menseneters.... :D
De film "The Birds" is dus geen fantasie maar realiteit... :-\
Door Chaos
#985913
dorinekok schreef:
Het zijn menseneters.... :D
Staan ze toch boven ons in de voedselketen  :o
Door dorinekok
#986151
pike schreef: Hahaha die gekke kippen  :D, nooit geweten dat ze ook muizen vingen  :o  of soortgenoten aten  :-X
Ik zou alleen niet te vaak kip aan kippen voeren. Soorten die met regelmaat hun eigen soortgenoten eten worden op den duur ziek en gaan vroegtijdig dood (geldt ook voor mensen). Heb ik in elk geval geleerd.
oef dat wist ik niet. Ik vrees trouwens dat mijn kippen zo wie zo niet lang leven. Het zijn echte legkippen die om die reden gefokt worden. De oudste die we tot nu toe gehad hebben werd 3 jaar. De meesten 2. En dat was nog uit mijn prebarf periode toen de vriezers niet vollagen met soortgenoten.
oh ja het ging over vis... sorry
Door flin
#986247
pike schreef: In de herkansing vanmiddag gingen ze er weer allemaal in  :D

:D ben benieuwd of je kippen ze ze lusten, misschien zien ze het wel als dikke vette wurmpies!
(Als je eitjes maar niet naar vis gaan smaken  ::))
uh, nou, da's hartstikke hip tegenwoordig;
eieren met extra omega 3, (en ja, daar betaal je dik voor...)
kipjes, extra omega 3... 's ècht de trent van nu!

uh, eitjes/kipjes met vissmaak laat 'k aan me voorbij gaan, mag dat?
Gebruikersavatar
Door pike
#986290
flin schreef: uh, nou, da's hartstikke hip tegenwoordig;
eieren met extra omega 3, (en ja, daar betaal je dik voor...)
kipjes, extra omega 3... 's ècht de trent van nu!

uh, eitjes/kipjes met vissmaak laat 'k aan me voorbij gaan, mag dat?
Hier ligt ook omega 3 kip in de supermarkt. En die kost ook extra duur! Ik laat ze mooi voorbij gaan, koop liever een lekker visje. En die kippen hebben echt niet van die lekkere sardellen gehad, maar ongetwijfeld meel van visafval.
Gebruikersavatar
Door pike
#986297
dorinekok schreef: oef dat wist ik niet. Ik vrees trouwens dat mijn kippen zo wie zo niet lang leven. Het zijn echte legkippen die om die reden gefokt worden. De oudste die we tot nu toe gehad hebben werd 3 jaar. De meesten 2. En dat was nog uit mijn prebarf periode toen de vriezers niet vollagen met soortgenoten.
oh ja het ging over vis... sorry
Bij mensen heb je Kuru, een overdraagbare ziekte veroorzaakt door prionen. Kwam vroeger voor bij kannibalen op Borneo, tot dat het kannibalisme verboden werd. Verwant aan BSE bij koeien, Scrapie bij schapen/geiten. Ik heb gelezen dat er ook iets dergelijks optreedt in zalmkwekerijen waar de vis gevoerd wordt met het afval dat bij de zalmverwerking overblijft.
Door flin
#986300
pike schreef: Hier ligt ook omega 3 kip in de supermarkt. En die kost ook extra duur! Ik laat ze mooi voorbij gaan, koop liever een lekker visje. En die kippen hebben echt niet van die lekkere sardellen gehad, maar ongetwijfeld meel van visafval.
hah,
'ze' zijn bezig met mega-alg-productie (omega-3 leverancier voor vis) naast de mega-varkensstallen, om de varkens (en koeien en kipjes) te voorzien van voldoende omega 3...en om de alg te voeren (ja, je raadt 't al) gaan 'ze' de mest van de varkens etc.,, weer voeren aan de algen....
't heeft weer wèl als voordeel dat de zeeën niet leeggevist hoeven te worden....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door