Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#938506
Ja klopt, die sardellen zijn Europese anchovisjes. De Latijnse naam is hiervoor ook al genoemd.

Ik weet niet of het hamsie was wat er op stond, als ik ze weer ga kopen zal ik er op letten.

Afgelopen weekend hebben ze een portie van die visjes als spiervlees gehad en ze vielen zeer in de smaak. Doet Pike op een sardien drie keer kauwen en dan zuig- weg vis, nu kauwt hij op elk klein visje drie keer dus hij is zelfs nog langer bezig ook  ::), ook Armagnac vond ze erg lekker, hele bak leeg gegeten.
Door marsieyenna
#938563
Lijkt me dan ook een goed visje ,voor als de pups al zelf gaan eten ( niet meteen hoor, maar als ze al kippenek etc. op hebben )

marijke
Door Brecht
#938843
Het klinkt goed iig! ga toch eens kijken of ik er ook aan kan komen!  :)
Door Lauren
#977286
ik heb ook een kilo sardelletjes besteld...in het duits noemt het alleszins sardellen, maar ik kwam ook op anchovis uit toen ik de vertaling zocht
Gebruikersavatar
Door pike
#977433
Lauren schreef: ik heb ook een kilo sardelletjes besteld...in het duits noemt het alleszins sardellen, maar ik kwam ook op anchovis uit toen ik de vertaling zocht
Het zijn inderdaad anchovisjes. En het zijn ook super visjes voor een pup. De mijne vindt ze heerlijk  :D.
Door Drijver
#983354
Ik heb ze ook gekocht bij de Turkse super. Dit omdat één van mijn honden echt geen zalm of sardientjes meer wilde eten. Maar de Sardelles gaan erin als koek!
Gebruikersavatar
Door pike
#983377
Super  8) Hier worden ze ook nog steeds met smaak verorberd  ;)
Door Drijver
#983994
En misschien is het ook wel iets voor de katten... En natuurlijk voor de pups die over 2 weken geboren worden....

De kippen lusten ze ook, die hebben ze gejat van de honden  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#985273
Te hard gejuicht  :( >:( Duc liet vanochtend zijn visjes liggen  ??? terwijl hij er al 5 weken lekker van eet. Soms snap ik er helemaal niets meer van.
Door dorinekok
#985286
Drijver schreef: En misschien is het ook wel iets voor de katten... En natuurlijk voor de pups die over 2 weken geboren worden....

De kippen lusten ze ook, die hebben ze gejat van de honden  ;D ;D ;D
ik had hier een kilozak gekocht maar niemand lust ze. Ik ga ze aan de kippen voeren! goed idee!
Door Drijver
#985455
pike schreef: Te hard gejuicht  :( >:( Duc liet vanochtend zijn visjes liggen  ??? terwijl hij er al 5 weken lekker van eet. Soms snap ik er helemaal niets meer van.
   

Dan zal ik het maar even afkloppen....
Door Drijver
#985457
dorinekok schreef: ik had hier een kilozak gekocht maar niemand lust ze. Ik ga ze aan de kippen voeren! goed idee!
En? Lusten je kippen het?
Gebruikersavatar
Door pike
#985597
Drijver schreef:      

Dan zal ik het maar even afkloppen....
In de herkansing vanmiddag gingen ze er weer allemaal
dorinekok schreef: ik had hier een kilozak gekocht maar niemand lust ze. Ik ga ze aan de kippen voeren! goed idee!
in  :D

:D ben benieuwd of je kippen ze ze lusten, misschien zien ze het wel als dikke vette wurmpies!
(Als je eitjes maar niet naar vis gaan smaken  ::))
Door dorinekok
#985680
De kippen hebben er om gevochten!!!! Had een schoteltje van die visjes ontdooid en in de ren gegeven. Binnen een paar seconden was het op!!!!! :o
Ik heb de kippen trouwens ook een stuk kippennek gegeven en die ging ook zo slok slok naar binnen.  ;)
Kippen zijn natuurlijk aaseters en eten echt zo goed als alles. Ook dode muizen. Als de katten ze laten liggen, gaan ze naar de kippen. Ook de wormen die ik nu in de natte klei vind en dode torretjes.
Maar die visjes waren echt een feest!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door