Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#476
Hai allemaal,

Gisteren ben ik weer Carnibest wezen halen in Otterlo. Ook had ik lamsribben en werfels besteld, maar carnina was iets te laat geweest met de bestelling door te geven dus die waren niet op vooraad. Nu heb ik van carina botten meegekregen die ze nog voor haar eigen honden had liggen ( lief ). Er zitten wel een paar lamsribben bij, maar ook grote botten, wat mij meer dragende botten lijken ( poten van kalf of lam zeg maar ) met weinig tot geen vlees eraan en een kniestuk.  Gisteren heb ik 1 van de botten aan eidos gegeven, maar vond deze toch best erg hard. Heb hem een tijd laten klooien maar heb op een gegeven moment een stuk van het bot wegegooid omdat hij het niet stuk kreeg. Nou begin ik toch een beetje te twijfelen of ik die andere botten dus wel of niet moet gaan geven. Hij kauwt wel heel netjes en slikt geen hele grote stukken bot door, en ook de ontlasting was vanmorgen goed, maar ik zou het niet echt prettig vinden als dos dadelijk geen tanden meer zou hebben ...

Wat raden jullie me aan ???

Liefs barbara
Laatst gewijzigd door Eidos op di 30 sep 2003, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#477
Hoi Barbara,

Waren het geen boegbouten die je hebt gekregen ???

(Ronde knook met een klein stukje pijp eraan)

Denk het haast van wel en die kan Eidos rustig oppeuzelen...alleen het stukje pijp pak ik af want dat is inderdaad erg hard.
Door Eidos
#478
ja ik heb eigenlijk een mix van allerlei botten gekregen...

Zie zowiezo lamsribben en werfels... en dan botten die bestaan uit 2 delen met een gewricht ertussen.. Die ik gisteren heb gegeven was een recht stuk wat een beetje leek op een schoudergewricht, aangezien ik duidelijk een kom zag zitten en een rechter stuk bot.
Laatst gewijzigd door Eidos op di 30 sep 2003, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#479
hehehe ik vroeg het haar gisteren al, maar ze wist het niet meer ;D...

Maar ik geloof dat ik het dus rustig kan geven...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door