Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#927348
roksefloks schreef: Ik ben nu ongeveer twee jaar kvv en/of vers aan het voeren.
Soms gestopt met vers vanwege diarree of overgeven van botten.
Met mijn huidige honden ben ik weer via kvv overgestapt naar rauw. Nu kregen ze zondag voor het eerst geitenribben en vandaag raapte mijn man een keutel op met een stuk bot in van zo'n 4 cm. Hij is toch altijd al huiverig geweest en vond dit dus maar niks ivm eventuele darmperforaties.
Ik heb zelf sterk de neiging om toch weer over te stappen op half kvv/half rauw. En dan als calciumbron buitenom de kvv alleen kippennekken.
Wel jammer, maar die stress vanwege die stukken bot vind ik ook niks. :-\
Misschien maak ik me weer te veel zorgen. :(
Het is toch geen schande om kvv te blijven geven als dat jou een prettiger gevoel geeft? Ik zou me daar helemaal niet druk om maken. Zolang je maar niet overgaat op brokken  >:( :P
Door Boefke
#927377
Boef verteerde ook niet alle botten die ik voerde, en Radja al helemaal niet (die moest ook echt nog wennen aan het barfen), dus voerde ik de laatste tijd ook alleen maar kip, of parelhoen aan botten. Ging prima.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#927515
Rovanna schreef: Het is toch geen schande om kvv te blijven geven als dat jou een prettiger gevoel geeft? Ik zou me daar helemaal niet druk om maken. Zolang je maar niet overgaat op brokken  >:( :P
Neeeeeee, die komen er niet meer in. :P
Door Lizzy
#927554
Je kunt toch gewoon zelf samenstellen met zachte vleesbotten van kleinere dieren, als geitenrib niet lekker verteerd en jij dat eng vindt? Je hebt een skala van mogelijkheden! Kippennek, kipkarkas, kippenvleugel, hele kip, eendennek, eendkarkas, hele eend, parelhoenkarkas, hele parelhoen, kwartel, konijn karkas of hele konijnen, kalkoennek, fazant, haaskarkas, etc. Nou, als je 2 verschillende diersoorten vleesbot geeft, zit je helemaal gesnoten! Geef je daarnaast nog lekker dingen als rundvlees/orgaan, lamsvlees/orgaan, geitenvlees/orgaan, zit je helemaal goed.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#927652
Lizzy schreef: Je kunt toch gewoon zelf samenstellen met zachte vleesbotten van kleinere dieren, als geitenrib niet lekker verteerd en jij dat eng vindt? Je hebt een skala van mogelijkheden! Kippennek, kipkarkas, kippenvleugel, hele kip, eendennek, eendkarkas, hele eend, parelhoenkarkas, hele parelhoen, kwartel, konijn karkas of hele konijnen, kalkoennek, fazant, haaskarkas, etc. Nou, als je 2 verschillende diersoorten vleesbot geeft, zit je helemaal gesnoten! Geef je daarnaast nog lekker dingen als rundvlees/orgaan, lamsvlees/orgaan, geitenvlees/orgaan, zit je helemaal goed.
Aan het overige aanbod zal het niet liggen. ;) Lamspens, van de kip maagjes, lever, hartjes en nekjes, verder van het lam vlees, hart en lever. Ook nog runderhart. Aan spiervlees heb ik haas, konijn, paard, patrijs, ree, rund, struis, geit en sardientjes. Daarnaast verschillende groentemixen. Het is echt dat botgebeuren wat me zorgen baart.
Volgende keer bij Herby maar wat meer klein botspul (of de nieuwe botmix) bestellen. :)
O ja, en ze krijgen ook nog eitjes en kefir. 8)
Laatst gewijzigd door roksefloks op wo 05 mar 2008, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dorinekok
#927663
roksefloks schreef: Aan het overige aanbod zal het niet liggen. ;) Lamspens, van de kip maagjes, lever, hartjes en nekjes, verder van het lam vlees, hart en lever. Ook nog runderhart. Aan spiervlees heb ik haas, konijn, paard, patrijs, ree, rund, struis, geit en sardientjes. Daarnaast verschillende groentemixen. Het is echt dat botgebeuren wat me zorgen baart.
Volgende keer bij Herby maar wat meer klein botspul (of de nieuwe botmix) bestellen. :)
O ja, en ze krijgen ook nog eitjes en kefir. 8)
ik ben jaloers dus ik zou me geen zorgen maken
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#928191
nikèdog2000 schreef: ik heb 5 cavaliertjes die geit eten
net 56 kilo in staan pakken
de ribben kan ik met een keuken schaar knippen
zijn dus super zacht
Dan waren die van mij vast van een "ouwe bok". :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door