Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#927435
ik heb eerst alleen sperciebonen en wortel erbij gevoerd, puur voor de vezels. Toen het later goe ging ben ik langzamerhand ook de groenten gaan uitbreiden.
Door Stef@nie
#928330
[quote="pallas"]
ik heb eerst alleen sperciebonen en wortel erbij gevoerd, puur voor de vezels. Toen het later goe ging ben ik langzamerhand ook de groenten gaan uitbreiden.
[/quote]

Dit meteen al de eerste weken? Of heb je dit later zo ingevoerd?
Door pallas
#928333
[quote="Stef@nie"]
Dit meteen al de eerste weken? Of heb je dit later zo ingevoerd?
[/quote]

Meteen de eerste weken. Maar wij wisten al dat ie allergisch was voor rund en lam.
Door Stef@nie
#928340
[quote="pallas"]
Meteen de eerste weken. Maar wij wisten al dat ie allergisch was voor rund en lam.
[/quote]

Ik heb (nog) geen idee waar ze eventueel allergisch voor is. Misschien kan ik dan beter beginnen zonder groente? Of zijn er bepaalde soorten groente die je gerust kan geven en waar ik dan een mixje van kan maken? Bijvoorbeeld alleen wat bladgroente ofzo?
Door Lizzy
#928355
[quote="Stef@nie"]
Ik heb (nog) geen idee waar ze eventueel allergisch voor is. Misschien kan ik dan beter beginnen zonder groente? Of zijn er bepaalde soorten groente die je gerust kan geven en waar ik dan een mixje van kan maken? Bijvoorbeeld alleen wat bladgroente ofzo?
[/quote]

Ik zou zonder beginnen. En dan pas over een week of 6 a 9 de eerste groente gaan toevoegen. Groente voor groente. En geen nachtschade groente dus geen tomaat, geen paprika en geen aubergine. Dus begin bijv. met wortel. En dan met andijvie. En dan met witlof. Enzovoorts.
Door Stef@nie
#928451
Okee, enkel en alleen konijn gaat het worden! Nog een vraagje over de hele konijnen van Herby. Ze kosten €4,- per kilo. Maar hoeveel weegt 1 zo'n konijn dan :-\ ?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#928501
[quote="Stef@nie"]
Okee, enkel en alleen konijn gaat het worden! Nog een vraagje over de hele konijnen van Herby. Ze kosten €4,- per kilo. Maar hoeveel weegt 1 zo'n konijn dan :-\ ?
[/quote]

Dat veschilt nog weleens. Ik had bij de laatste bestelling redelijk kleine konijnen, zo'n 1200 gr. per stuk, de bestelling daarvoor waren ze een stuk zwaarder, volgens mij bijna 3 kilo.
Ik denk dat je bij bestellen van hele konijnen het beste het maximum gewicht (van het totaal) erbij kunt zetten (bv. +/- 15 kilo aan hele konijnen). Dan kom je niet voor al te grote verrassingen te staan bij het afleveren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door