Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#923237
Ik doe niets op de zakjes (valt er toch allemaal weer vanaf). Ik maak plattegronden waar alles in de vriezers ligt. De kist is verdeelt in 8 vakken en 2 lagen en bij de kasten heb ik de lades genummerd.
Gebruikersavatar
Door pike
#923252
Ben nog steeds op zoek naar DE methode  ;D
Voor het vullen op het zakje schrijven dat gaat altijd goed maar: Dan vul je het zakje, je sluit het zakje, en dan kan je niet meer zien wat er op staat geschreven want dat stukje zit natuurlijk net dubbelgevouwen of zoiets.
Vriesstickers: zijn duur
Gewone stickers: Die plakken er goed op als je ze voor het vullen beschrijft en er op plakt maar dan gebeurt hetzelfde als met schrijven.
Dus nu plak ik de stickers op die bodum. Als ik wat wil pakken moet ik wel alles onderste boven houden om te zien wat ik in handen heb.
Ben al een tijdje van plan om "smal vlechttape" te halen. Als het nog bestaat tenminste. Daarmee bedoel ik tape dat gebruikt wordt (werd?) om de manenvlechtjes van de paarden af te tapen. Dat tape is (was?) er in heel veel kleuren en daar kun je met een edding op schrijven. Dan gewoon een gekleurd tapeje erom en klaar. Wel opschrijven wat voor kleurtje wat voorstelt uiteraard. Maar of het in praktijk werkt weet ik nog niet  ::)
Door audier
#923272
Wij vouwen de sticker om het zakje heen waar ie dicht zit. Je plakt de sticker zeg maar dubbel met het dunne gedeelte van het zakje ertussen.....dan kan je het nog prima lezen wat er op staat.....snappie??
Door EdwinK
#923275
Gekleurde sluitstripjes gebruiken? Meeste supermarkten hebben blauwe sluitstrips, zullen vast ook wel andere kleuren bestaan. Lidl heeft volgens mij trouwens een 'seal' apperaat in de aanbieding.
Gebruikersavatar
Door pike
#923280
audier schreef: Wij vouwen de sticker om het zakje heen waar ie dicht zit. Je plakt de sticker zeg maar dubbel met het dunne gedeelte van het zakje ertussen.....dan kan je het nog prima lezen wat er op staat.....snappie??
Ja snappie. Is dat niet een heel gefriemel??
EdwinK schreef: Gekleurde sluitstripjes gebruiken? Meeste supermarkten hebben blauwe sluitstrips, zullen vast ook wel andere kleuren bestaan. Lidl heeft volgens mij trouwens een 'seal' apperaat in de aanbieding.
Sealapparaat is mooi maar de rollen zijn wel weer duur. En alles ligt hier maximaal 6 weken in de vriezer dus eigenlijk vind ik dat een beetje zonde van dat dure spul. Ik koop liever zakjes. Die heb je in allerlei maten dus je kunt altijd pakken wat het beste pak, zo'n rol heeft een vaste breedte dus op die manier verspil je ook nog een deel.
Door audier
#923287
pike schreef: Ja snappie. Is dat niet een heel gefriemel??Sealapparaat is mooi maar de rollen zijn wel weer duur. En alles ligt hier maximaal 6 weken in de vriezer dus eigenlijk vind ik dat een beetje zonde van dat dure spul. Ik koop liever zakjes. Die heb je in allerlei maten dus je kunt altijd pakken wat het beste pak, zo'n rol heeft een vaste breedte dus op die manier verspil je ook nog een deel.

Is helemaal geen gefriemel hoor....we hebben wel een beetje brede stickers...en je vouwt ze er zo omheen.. :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#923292
pike schreef: Ja snappie. Is dat niet een heel gefriemel??Sealapparaat is mooi maar de rollen zijn wel weer duur. En alles ligt hier maximaal 6 weken in de vriezer dus eigenlijk vind ik dat een beetje zonde van dat dure spul. Ik koop liever zakjes. Die heb je in allerlei maten dus je kunt altijd pakken wat het beste pak, zo'n rol heeft een vaste breedte dus op die manier verspil je ook nog een deel.
Bij de Lidl verkopen ze diepvrieszakken, die ook prima werken met mijn sealapparaat.
Met 1 zakje kan ik dan 2 porties vlees verpakken :D
Gebruikersavatar
Door pike
#923297
Sanyo schreef: Bij de Lidl verkopen ze diepvrieszakken, die ook prima werken met mijn sealapparaat.
Met 1 zakje kan ik dan 2 porties vlees verpakken :D
okeej, dat wist ik niet dat je die ook kon gebruiken! dat scheelt enorm
Laatst gewijzigd door pike op di 26 feb 2008, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door De Geijsjes
#923330
Sanyo schreef: Bij de Lidl verkopen ze diepvrieszakken, die ook prima werken met mijn sealapparaat.
Met 1 zakje kan ik dan 2 porties vlees verpakken :D
Wat voor een sealapparaat heb je dan? Is het een apparaat dat warm maakt of heb je daar ook weer attributen voor nodig die je dan steeds erbij moet kopen zoals een rol ofzo?
Door Red_Hunter
#923385
Ik zit er ook aan te denken een whiteboard naast mijn vriezer te hangen, waar ik dan op kan schrijven wat er per lade en in welke lade inzit.
Ik kan die dan ook elke keer weer uitvegen als het veranderd.
Ga even zoeken bij blokker.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#923727
De Geijsjes schreef: Wat voor een sealapparaat heb je dan? Is het een apparaat dat warm maakt of heb je daar ook weer attributen voor nodig die je dan steeds erbij moet kopen zoals een rol ofzo?
Ik heb een Krups vacuum sealer van een paar tientjes van de Mediamarkt.
Dit vacuum zuigen stelt niets voor, dat gebruik ik dan ook niet.
Ik gebruik dus de diepvrieszakken van de Lidl (zijn van die wat dikkere) en die seal ik dan dicht.
Op die manier heb ik mooie platte compacte, niet lekkende pakketjes in de diepvries, zonder overtollig plastic.
Het kost wat meer tijd met het verpakken, maar ik vind het ideaal!
Door Huskymeisje
#923740
Sanyo schreef: Ik heb een Krups vacuum sealer van een paar tientjes van de Mediamarkt.
Dit vacuum zuigen stelt niets voor, dat gebruik ik dan ook niet.
Ik gebruik dus de diepvrieszakken van de Lidl (zijn van die wat dikkere) en die seal ik dan dicht.
Op die manier heb ik mooie platte compacte, niet lekkende pakketjes in de diepvries, zonder overtollig plastic.
Het kost wat meer tijd met het verpakken, maar ik vind het ideaal!

wat een goed idee zeg. Ik heb ook een sealapparaat dus ik zou dit ook heel goed kunnen doen.

De diepvrieszakken die ik gebruik hebben van die witte strepen erop waar je op kunt schrijven wat er inzit. Werkt goed hoor.
Gebruikersavatar
Door pike
#923795
Sanyo schreef: Ik heb een Krups vacuum sealer van een paar tientjes van de Mediamarkt.
Dit vacuum zuigen stelt niets voor, dat gebruik ik dan ook niet.
Ik gebruik dus de diepvrieszakken van de Lidl (zijn van die wat dikkere) en die seal ik dan dicht.
Op die manier heb ik mooie platte compacte, niet lekkende pakketjes in de diepvries, zonder overtollig plastic.
Het kost wat meer tijd met het verpakken, maar ik vind het ideaal!
Mijn moeder heeft een vacuum sealer en die zuigt echt alle lucht weg, zag er heel clean uit toen die mijn op de markt gescoorde konijnekoppen ging sealen  8). Zelf vind ik de kosten en de ermee gepaard gaande tijd en het werk niet opwegen tegen de voordelen. HEt gaat véél sneller en net zo goed in een fatsoenlijk diepvrieszakje of -doosje.
Door jon
#923831
Als stickers gebruik ik afplakband of gewone stickertjes van de kantoorboekhandel. Ik maak kleine porties in een plastic zakje en die stop ik in een grotere zak met rits en daar plak ik tape of sticker op. De ritszakjes hergebruik ik en de stickers zitten zo vast dat ik ze er moet moeite af krijg.
Vacuum sealen doe ik niet meer, te weinig voordeel voor het extra werk. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door