Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#920302
Ik heb konijnenkarkassen liggen klaar om te eten maar ik vind ze inmiddels zo ontzettend stinken.
kan dit kwaad? Honden eten ze nog gewoon op denk ik hoor

gr. Nicole
Door Bianca1
#920305
hoelang liggen ze er dan al. en liggen ze in de diepvries of in de tuin, bij wijze van spreken. over het algemeen maak ik me niet zo'n zorgen als iets stinkt, tenzij het echt verrot is....
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#920322
ze liggen nu al een dag of 5 in de koelkast maar ze stonken al na een dag of 2 eigenlijk nu is het echt smerig
Hoe zie je op vlees rot is?

gr. Nicole
Door dorinekok
#920351
hi hi, als het stinkt is het voor ons niet meer zo geweldig! dus dat weet je alvast.  Maar honden eten het nog als de maden er in en uit kruipen of wanneer het volledig gemummificeerd is. Dussuh.... aan jou wanneer je het niet meer wilt geven. Wel jammer dat je oude konijnen hebt gekocht/gekregen.
Door Lizzy
#920361
Gatver :-X!

Maar zou het niet beter zijn geweest als je ze op dag 1 ingevroren zou hebben? Of meurde ze al toen je ze kocht?
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#920385
De rest heb ik ingevroren, niet alles paste erin....
Zijn dus inderdad wat oudere karkassen geweest, het zijn de karkassen van het topic hier op barfplaats, voor een eurie per kilo.

Ik ga ze maar gewoon geven dan stinken ze het minste (ze liggen nu buiten te meuren)

Bedankt voor de reacties!
Door jover
#920512
Je hebt ze bij mij gekocht maar zaterdag hebben ze de hele dag al ongekoeld in de auto gelegen achter het glas ,ik had ze in een gekoelde doos zitten,dus je had ze wel meteen in moeten vriezen.
Ze zijn donderdag vers binnen gekomen en in een orginele koeling bewaard.
Honden lusten ze misschien nog wel maar ik zou het smerig vinden.
Je moet is een kauwkluif 2 dagen in de koeling leggen,gatver de maaien kruipen er dan uit. 
Gebruikersavatar
Door pike
#920548
jover schreef: Je hebt ze bij mij gekocht maar zaterdag hebben ze de hele dag al ongekoeld in de auto gelegen achter het glas ,ik had ze in een gekoelde doos zitten,dus je had ze wel meteen in moeten vriezen.
Ze zijn donderdag vers binnen gekomen en in een orginele koeling bewaard.
Honden lusten ze misschien nog wel maar ik zou het smerig vinden.
Je moet is een kauwkluif 2 dagen in de koeling leggen,gatver de maaien kruipen er dan uit. 
dat kan toch echt alleen maar als er vliegen bij zijn geweest die er eitjes in gelegd hebben  ::)
Door jover
#920594
dan zal er tijdens het kauwen wel een vlieg mee hebben zitten smullen :P
was van de zomer ik deed ze ook nog mooi in een zakje en dan,legde ik ze weg voor de volgende keer,was een hele familie bij gekomen. ;)
Door conleeuw
#920711
je kan het nog proberen te voeren, vraag is alleen of jou honden het gaan eten, hier heb ik ook ooit een poging gedaan met stinkende konijnen, nou, niemand wilden het, niet mijn honden, maar ook niet barf honden van iemand anders die echt wel alles, maar dan ook alles at..... dus, proberen, maar niet raar opkijken als de honden het niet willen :P ;D
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#920924
Ze hebben het gisteren heerlijk opgegeten ze hadden er totaal geen problemen mee.
Oh eb verder zijn de karkassen ook echt toppie hoor
Wil over een tijdje graag weer als het kan :D

gr. Nicole
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door