Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#919861
Pauline schreef: Ik voer ook pens, hart en lever. De rest van de organen moeten ze hier niet...... ::)
Nou, ze gaan vast dóód Pauline, hartstikke  :D :D :D
Pffff..........ik vraag me werkelijk af hoe mijn honden vroeger nog oud konden worden op dat allegaartje  8) ::) :P :P :P
Door Chubby
#919875
De katten krijgen hier lever (konijn of kip), hart (kip of lam), maagjes (kip) en niertjes (konijn). Murdock lust af en toe wel wat pens, Bella moet dat niet..

De hond krijgt momenteel nog vooral KVV, maar we gaan steeds meer dagen vlees voeren.. Zij krijgt sowieso als snack na de avondwandeling een gedroogd pensstaafje of gedroogde long..
Gebruikersavatar
Door pike
#919916
Ze krijgen hier standaard pens, hart, lever en nier. Resp. 3, 2, 1 en 1x per week. Hart lever en nier van verschillende diersoorten.
Een enkele keer heb ik tong (ik reken dat tot orgaanvlees, maar meestal is me dat te duur), dan krijgen 1x per week tong ipv hart.
Verder krijgen ze ook wat tong en hersenen middels de konijnekoppen, en ze eten alle orgaan van sardien (maar dit valt buiten mijn orgaan-percentages).
Long geef ik ook, maar dat gaat in de vorm van gedroogde (trainings)snoepjes. Als snoep vind ik ze ronduit geschikt omdat het nauwelijks voedingswaarde heeft, het geeft dus niet als je er flink wat van gebruikt tijdens training. Ook luchtpijp droog ik als snoep maar dat valt bij mij niet meer onder orgaan eigenlijk dacht ik dat dat meer kraakbeen was.
Door Mevroi Kruim
#920084
Hier eten ze als 'los' orgaan hart, lever, nier, ballen en pens. De ballen komen regelmatig met de geitensnippers mee maar die krijgen ze niet elke week. Verder eten ze regelmatig lamskoppen met tong en hersens, en idem konijnenkoppen. Vlak de hersens niet uit, die zitten bomvol met voedingsstoffen. Er zit misschien per konijnenkop niet giga-veel in mar ze eten 4 a 5 koppen dus dat telt ook aan.

Oja, long vinden ze vers niet echt geweldig, die droog ik en voer ik als beloningkjes.
Door Lizzy
#920085
De Geijsjes schreef: Misschien stomme vraag, maar hoevaak geef je dan long of anders gezegd zou goed zijn om aan te houden?

Ik geef pens, lever, hart en nier en van de lever dan niet teveel omdat ik dat gelezen had. Nu heb ik er denk ik overheen gelezen  :-[ dat tong en long ook erbij horen. Max krijgt elke week een bepaalde hoeveelheid pens, lever, hart en nier binnen. Moet ik dan tong daaraan toevoegen en bijvoorbeeld 1x per 2 of 3 weken een beetje long?

Wel goed dit ... weer wat geleerd vandaag en daarom ben ik hier  :)
Ik vergat inderdaad trouwens testikels (zie ik hier boven staan bij het lijstje van Olga), die voer ik soms ook. En hersenen, soms ook.

Op zich hoef je geen long te voeren hoor. Het is niet zo rijk aan voedingsstoffen. Ik voer het omdat ik het soms gratis krijg, kopen zou ik het niet. Tong hoeft op zich ook niet. Het lijkt erg op spiervlees. Maar als je er goedkoop aan kunt komen: altijd meenemen! Moet je er vet voor betalen: zou ik het niet kopen.
Door Chubby
#920090
Wat voor testikels voeren jullie dan en waar haal je die vandaan?

Kennis liet vorige week haar pony castreren.. Arnhem was voor mij alleen een beetje ver weg om de ballen op te halen  ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#920110
Mijn dochter haalde pas geleden geiten snippers voor haar katten(bij IC) en daar zaten ze ook bij maar best wel veel dus dat was niet zo fijn want haar katten eten dat niet.Dus bleef er niet zo veel snippers over,wij hadden het niet van te voren gezien want alles was al ingepakt.De volgende keer letten we er op of we bestellen geitensnippers als we daar in de winkel zijn.

Stom want ik had ze mee kunnen nemen,maar ja daar dacht ik later pas aan. :-\
Door Bianca1
#920168
ik geef orgaan in twee dagen; een pensdag en een overige orgaandag, dan kan er dus lever op het menu staan, maar ook hart, nier, of heeel enkel maagjes of bal. (van geit in dit geval geloof ik, of schaap)
het meeste van dit spul kun je gewoon bij een willekeurige islamiet kopen.
Door Chaos
#920222
Ik geef drie keer in de week orgaan. 1 keer pens als hele maaltijd. 1 keer lever samen met groentenmix en 1 keer hart met groentenmix.
Als ik maag of nier heb gaat dat i.p.v. hart.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#920230
Ik geef pens, hart, nier en lever. Ik voer 2xpw orgaanvlees; 1x pens en 1 keer een mixje van de overige organen.
Soms krijgen ze testikels. Long krijgen ze alleen gedroogd; anders motten ze 't niet  ;D En sinds kort ook konijnenkopjes met inhoud...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door