Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#919033
nee dat werkt niet eten ze het spiervlees keurig op.. vis moeten ze niet tenzij het blikvis is maar laten ze het nog liggen gekke honden
Door lightning
#919038
~Joke~ schreef: De  bottenmix van Herby is prima!!!
dank je ga ik die uitproberen
Door dorinekok
#919285
haha, volgens mij ben je inderdaad te bang dat het helemaal fout zal gaan. Je kunt kippenbotten ook nog gaan malenals ze die niet meer willen dus je kunt nog even voort hoor. Hier krijgen ze eigenlijk voornamelijk kippenbot als bot variant. Af en toe een lamskop of een kalfskop maar dat is het dan wel weer. Maar dat komt omdat ik niet veel keus heb. En ze doen het prima!!!!! Maak je voorlopig maar geen zorgen! succes!
Door DaisyD
#919864
Heb je al eens uitgerekend hoeveel bot je geeft? je zit al heel snel aan je botpercentage. Misschien voelen de honden zelf aan dat ze genoeg bot hebben gehad.
En als het aanbod groot genoeg is, waarom zou je dan moeilijk doen? Als de honden voldaan zijn en goed gevoed kunnen ze makkelijk een paar dagen zonder eten.

Mijn hond gaat echt nog niet eten na twee dagen als ze iets niet zo lekker vind. De eerste dag eet ze twee happen, de dag erop loopt ze ervan weg en de dag erna ook.
Wat ik in zo'n geval dan doe? Niet eten, na een uurtje haal ik het weg (ze is dan zeker al drie keer begonnen en gestopt; een zeer rustige barfer) de volgende dag weer aanbieden. Niet eten, gaat het de vriezer in en de volgende dag aan de kefir (of yochurt) en de dag erop weer aanbieden. Meestal gaat ze dan overstag en gaat ze eten.
Wel zeg ik tegen de rest van de familie: "DENK ERAAN even STRENG zijn voor Daisy, geen koekjes snoepjes en boterhammen voeren." De keukenvloer is dan wel altijd erg schoon  :D


grtjs en succes
Door Huskymeisje
#922571
AstridStraver schreef:
Zou het kunnen dat het deels komt omdat jij je Barfende honden nu meer argwanend in de gaten houdt als ze eten?
Ik hoor altijd overal roepen dat hoe meer je er op let, hoe rotter ze gaan eten...
Dat ben ik wel met je eens. Ik houd altijd een oogje in het zeil als ze eten, zeker met botten, maar ik zorg er altijd voor niet TE aanwezig te zijn want dan eet met name Qilaq heel erg slecht.
Door lightning
#922573
vind ik persoonlijk wel mee vallen... ik zit meestal op de bank te kijken en hun gewoon op hun plaats te eten. de enige manier om meer afstand te nemen is weg te gaan ;)
Door Huskymeisje
#922580
lightning schreef: vind ik persoonlijk wel mee vallen... ik zit meestal op de bank te kijken en hun gewoon op hun plaats te eten. de enige manier om meer afstand te nemen is weg te gaan ;)
Dat vinden ze hier ook wel prima, maar ik moet bijvoorbeeld niet de afwasmachine gaan inruimen of anders gaan rommelen in huis. Dat vindt ze kennelijk nogal storend.
Door lightning
#922585
;D ;D ja dat ken ik. als ze gewoon zacht voer eten. krijgen ze dat gewoon in de keuken bij hun standaards maar ook dan mag ik niet bewegen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door