Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#916756
Deze week van de markt konijnebout gevoerd. Heerlijk vond Chico! maar ik vond het botje vrij hard . Chico beet het wel keurig in stukjes, maar er waren wat stukjes (splinters) blijven liggen en die waren vijmscherp!! Dus weer geschrokken!! Dit kan toch niet goed zijn?? heeft iemand hier ervaring mee??
Door dorinekok
#916812
wat vlijmscherp is voor jou, is niet noodzakelijkerwijs ook vlijmscherp om op te knagen. Dat wij dat niet weg krijgen is logisch maar een hond kan het met 1 knauw verder versplinteren. Kauwen en fijnmaken heet het dan. Maar zoals met alles mte Braf: als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen.
Hier is het geen probleem.
Door miik
#916968
claudiaB schreef: Deze week van de markt konijnebout gevoerd. Heerlijk vond Chico! maar ik vond het botje vrij hard . Chico beet het wel keurig in stukjes, maar er waren wat stukjes (splinters) blijven liggen en die waren vijmscherp!! Dus weer geschrokken!! Dit kan toch niet goed zijn?? heeft iemand hier ervaring mee??
En het scheelt ook heel erg hoe oud het konijn was...
Bij jonge konijnen is het bot veel zachter en heb je dat niet zo snel.
Hier zijn, ook oudere konijnen, geen probleem (ik heb een border collie en een klein boomertje)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door