Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door r.ps01
#902723
Hoi Allemaal

Bij het reformhuis heb ik lactobacillen van Bloem gekocht, maar nu de vraag hoeveel tabletten en hoe vaak per week , geef ik deze?
Tevens heb ik visoliecapcules gekocht, hoe vaak per week en hoeveel geef ik bij 8 kg hondjes, die geen vis lusten??
Alvast bedankt voor het antwoord en met vriendelijke groet,
Rosemarie
Door Laura2004
#902733
Die lactobacillen is dat vergelijkbaar met probiotica? Waarom wil je dat geven? Ik weet trouwens niet hoeveel je daarvan moet geven, want ik geef het zelf niet...

En visoliecapsules geef ik 4 keer per week, eigenlijk zo vaak als ik er aan denk (ik ga ze er nu even eentje geven ::)), mijn honden krijgen dan 1 capsule en wegen rond de 30 kilo. Dus dat lijkt me voor jouw honden meer dan genoeg.
Door Lizzy
#902783
r.ps01 schreef: Hoi Allemaal

Bij het reformhuis heb ik lactobacillen van Bloem gekocht, maar nu de vraag hoeveel tabletten en hoe vaak per week , geef ik deze?
Tevens heb ik visoliecapcules gekocht, hoe vaak per week en hoeveel geef ik bij 8 kg hondjes, die geen vis lusten??
Alvast bedankt voor het antwoord en met vriendelijke groet,
Rosemarie
Het ligt eraan waarvoor je het wil geven. Is het als extraatje of is er iets aan de hand met je honden? Als er niks loos is: dan hoef je geen lactobaccillen te geven. Als ze een ontwormingskuur of antibioticakuur hebben gehad of als ze diarree hebben: voor een hond van 8 kg zou ik zeggen: een kwart van de mensendosering.

Visolie: ik zou zeggen een keer of 2 a 5 per week 1 capsule. Kijk even of ze er geen diarree van krijgen want dan kun je beter een gaatje in de capsule prikken en 1 capsule verdelen over meerdere hondjes. En dan bijv. een keer of 3 of 4 of 5 per week.
Door r.ps01
#904355
Bedankt voor jullie antwoorden.Britt krijgt de lactobacillen inderdaad na een antibiotica kuur. Ik geef haar maar wat minder want ik zat op 1 tablet per dag!
En inderdaad krijgt ze snel diaree van teveel visoliecapsules, dus ik prik er maar een gaatje in. Goed advies!
Veel groetjes van Rosemarie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door